Stallrosen

Alla inlägg den 20 februari 2011

Av Kerstin - 20 februari 2011 23:29

... Har fyllts på lite igen..   Tror nog att jag kan säga, utan att överdriva, att våra shettisar är de mest välekiperade shettisarna som går på denna jord...   

Dagens fynd...

  Det äppelgröna schabraket och ett matchande spö..

Ska bara på skoj kolla igenom hur många schabrak de små killarna eg har imorgon..

Men jag vet att de iaf har det här:

8 st träns

4 st ridtäcken (ett reflex)

4 st vintertäcken

3 st regntäcken

benlindor (rosa, ljusblå, bruna)

1 par senskydd

2 st luvor

1 st flugskrittäcke

1 st eksemtäcke

4 st fleece täcken (varav 2 är ngt stor)

1 st våfflat svettäcke

1 st western sadel med tillhörande filt

1 st "riktig" komplett (sadelgjord, stigläder & stigbyglar) sadel

1 st lågpris sadel, komplett (ska säljas)

1 st barbacka pad av fårskinn

x antal grimmor

x antal grimskaft

x antal schabrak (minst 20 st)

4 st bett

1 st "riktig" sele

1 st bröstsele

1 st rockard

1 st repgrimma

1 st pad att ha under sadeln

3 st svanskappor

diverse transportskydd

2 st ryktlådor med komplett innehåll

1 st förbygel med tillhörande martingal

1 st "bling bling" pannband

1 par frambens skydd med reflex

1 par benreflex

diverse andra reflexer (till tyglar, stigbyglar mm)


Tja, finns säkert mer, men det är allt jag kan komma på så här på rak arm... Varför de har så mycket?? Inte en aning, har bara blivit så.. Har ju faktiskt sålt iväg 3 st sadlar...    Men nu är det färdig shoppat till shettisarna ialla fall.

Vet inte varför jag kom in på det här... Kanske för att hyllan med schbrak rasade när jag la dit det senaste...   

Skriver

Kerstin



Av Kerstin - 20 februari 2011 20:26

Vaknade alldeles för tidigt i morse och kunde inte somna om, låg och drog mig och vad händer.. Jo, sista halvtimmen innan klockan skulle ringa så tvärslocknar jag, naturligtvis. Gäsp!!

När jag sedan skulle släppa ut hästarna så hade New Dawn mer bråttom än vanligt, jag tar ju nästan alltid alla 4 samtidigt, men idag så bestämde jag mig av någon anledning (som tur va) att ta damerna först. Jag ställde New Dawn i gången medan  jag fixade klar Sydney, inget konstigt med det heller egentligen, men ND hade SÅ bråttom idag, samtidigt som hon VET att hon inte får gå iväg eller dra i grimskaftet, jag var ganska beredd på att hon skulle slita sig, men för en gång skull så tänkte hon till och vände och gick in i sin box i stället. Där kan hon konstigt nog stå still trots att hon så gärna vill ut. Det var ju ganska intressant att faktiskt se att hon tänkte till. Facinerande!! Tog damerna och gick ut och hann bara utanför dörren innan hon bockade och reste sig, men det var ju av glädje så då är hon hanterbar, som tur är.

Alla har värsta överskottsenergin nu, busar och har sig i hagen mycket mer än vanligt, så nu är det dax att sätta igån damerna på allvar.. Så mycket det nu går i snökaoset.

Fick sluta lite tidigare idag, så det var så lungt på eftermiddagen, skönt att komma hem lite tidigare, man hinner det där lilla extra då.

Ännu en bra dag börjar ta slut!

Skriver

Kerstin

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Skapa flashcards