Stallrosen

Alla inlägg den 21 februari 2011

Av Kerstin - 21 februari 2011 20:45

Har aldrig handlat därifrån. Men hittade lite saker nu som jag skulle ev vilja ha, så jag funderar om man skulle pröva. Någon som vet hur storlekarna är osv.. Både till häst och människa.

Hittade förresten 2 par benskydd till åt de små shettisarna i en låda och antalet ponnyschabrak var 24 st!!   

Skriver

Kerstin

Av Kerstin - 21 februari 2011 12:44

Så har "vårt" lodjur kommit tillbaka.

 

Eller han har ju strykit runt i skogen och på vägen, men i går morse så var det färska spår bakom stallet och på kvällen när jag och Pepzi gick vår tur, jag med P3:s "Opium" i öronen (skrattade gott större delen av promenaden). Men så började Pepzi skälla och tittade in i skogen, det var inget "passa dig dumma rådjur" skall utan lite mer varnande.. Jag tänkte inte så mycket mer på det, hade ju så mycket kul att lyssna på och ville inte bli störd.. Men så vände vi en bit bort och när vi nästan var framme vid "skall platsen" så kom lodjuret farandes över vägen.. Det var SÅ kul att gå förbi där i mörkret och sedan gå med vetskapen att lodjuret var någonstans bakom mig!!

Han må vara stilig, men i mörkret så kan han hålla sig längre upp i skogen. Idag var Pepzi lite ovillig att gå förbi, men tjuriga matte övertalade honom. På hemvägen sedan så såg jag något mörkt upp i en stor gran och svajande grenar... Jag ville stanna och kolla lite till, inte Pepzi.. Så vi gick hem, ovetandes...

Skriver

Kerstin

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards