Stallrosen

Alla inlägg under februari 2011

Av Kerstin - 9 februari 2011 20:52

... Just idag så föddes efter många om och men en liten kille. En lite rödtott som jobbade mot sin blivande mamma i 27 timmar, innan han gav upp och kom ut i dagsljuset. Vi fick några dyrbara minuter tillsammans innan han togs ifrån oss till en annan avdelning. Vi fick ett rum att vila ut i och morgonen efter fick vi återförenas med den lille killen. En normalstor kille, med slangar och apparater som pep och personal kom rusande titt som tätt. Kanske inte det optimala att vara med om som förstföderska.. Efter 1 vecka så fick vi äntligen komma hem. Den lille killen fortsatte växa och efter 10 år så är han fortfarande världens bästa lilla kille. Ett stort grattis till vår älskade son, som blev 10 år just idag!!   

  Sonen & Figge

                                               

          Skrållan


                                                  

             Tuffingen

                                                  

           Lortgrisen

 

Stora pojken!

Så dagen gick i sonens tecken idag, en trevlig dag!

Skriver

Kerstin

Av Kerstin - 8 februari 2011 23:05

Idag sken solen och en ridtur i det vackra vädret hade ju varit toppen, men det blir ju inte alltid som man tänkt sig. Förmiddagen gick åt till att fylla upp kylskåpet, köpa presenter till sonen, sålde mina för stora ridstövlar, hämtade klippmaskinen och slutligen så hämtade jag även barnen från skolan. Precis när jag svängde in hemma så ringde mobilen och ett nattskift fanns ledigt i natt. Så här sitter jag nu, inlåst igen pga smitta.

Barnen tog en kisstur med Pepzi innan mellis och sedan var det utelek för hela slanten. Efter att ha myst med alla hästarna i hagen så fick Prins följa med ut och bli lite extra ompysslad. jag trodde att kompisen skulle rida idag, men dottern hade tydligen andra planer..

Måste ju säga att hon sitter fint till häst...    

iaf ibland....    

Sonen var fotograf idag...

  

Prins med sin "Prins grimma"...

Har man bara en ponny att rida så får man väl dela med sig eller hur...

 

Kolla han små söta öron    

Klart fotografen vill prova sitta på sin fina Prins oxå...

 

Och för alla er som nu tror att de red så här i timmar så... SORRY!!! Endast för fotografering... Knäppt va..     Ha ha!!

Prins brydde sig inte ett skvatt om att de satt där, mer intresserad av moroten han visste att jag hade i fickan. Efter lite övertaling (läs lättare hot) så fick iaf kompisen rida en stund hon med, utan att dottern satt på... Tror verkligen dottern hamnat i värsta hästfasen just nu... Kul, undrar hur länge det håller i sig...

Så, nu har Camilla fått sin dagliga shettis dos och jag fått skriva av mig lite, så då kan jag återgå till att jobba.

Skriver

Kerstin

Av Kerstin - 8 februari 2011 09:03

Sonen har börjat med gånger tabellen i skolan och kommit hem med ALLA rätt på de 2 prov de haft!! Vilken bra början, så duktigt!! Idag ska jag åka iväg och köpa födelsedagspresent till honom, imorgon är den stora dagen han fyller 10 år!! Undrar vart tiden tog vägen... Dax att stoppa här eller..  

Dottern var i stallet igår kväll medan jag försökte tvätta av Sydney, som för övrigt nästan var lika grisig i morse (trots täcke och massor med rent spån igår!!   ). Hon pysslade med shettisarna, de fäller ju päls i massor!! Lukas busade med henne i boxen, hon borstade en sida och så lade han sig ner och rullade, så borstade hon honom igen och samma sak hände, sedan flyttade han runt henne i boxen där han tyckte hon skulle vara. Ett fasligt skrattande och lille Lukas små öron var så spetsade och ögonen alerta, de hade verkligen en kul stund. Jag sade att hon skulle vara mer bestämd med honom, hon tittade på mig och sa "Varför då, jag gillar inte att vara elak med hästarna." Nä, tyckte jag man är inte elak för att man visar hur det ska vara. "Men vi vill ha det så här" säger hon och deras lek fortsätter. Men så tröttnar de båda och Lukas står still och njuter av att bli borstad och få lite extra kramar. Tänkte inte så mycket mer på det förrän i morse då jag tittade på en "horsmanship film" och hon har eg rätt, det handlar inte så mycket om att vara bestämd, det handlar om att vara tydlig i sitt kroppsspråk. Så jag får nog tänka igenom vad och hur jag säger saker till min lilla häst tjej i fortsättningen..   För hon kan hon...(och ni behöver inte oroa er, jag håller koll så att det inte går över styr med "lekarna".)

  Dotter och Prins busari snön 2010

Nu ska Pepzi och jag ut och gå en sväng innan jag ska iväg. Dottern har ridkompis här i eftermiddag  och jag ska klippa Sydney så hon blir lättare att få ren.

Ha en trevlig dag!

Skriver

Kerstin

Av Kerstin - 7 februari 2011 15:11

.. Efter att få tävla... Även om jag aldrig riktigt va på den här nivån..  Eller min häst har den här kapaciteten så...

.. drömma och längta kan man ju få göra. Få känna på nervositeten och gemenskapen man har med alla andra "dårar", som kliver upp i ottan för att sedan stressa, putsa, feja och vara nervös en hel dag... ha ha!! Men steg ett är ju en okey häst, sedan bör man ju ha en sadel...   Bagateller kan tyckas, men, men...

Idag blir det iaf ingen ridning, tror Sydney haft ett riktigt "dyng" bad inatt. Hon skiter så fint i ett hörn, och inatt har hon lyckats lägga sig i samma hörn, med alla kroppsdelar, baken, magen och halsen ska vi ju inte ens prata om!! Jag har nu mera en bajs gul/brun häst med svarta fläckar.. Suck, blir till att svampa av henne ikväll och hoppas hon hittar bättre liggplats till i morgon. Kanske ska jag klipp henne så hon blir lättare att hålla ren. Nu tar det ju EVIGHETER innan hon torkar..

Dottern är med i Pollux klubben (en bokklubb för häst intresserade barn/ungdomar) ett månadspaket kostar ca 200,-, idag fick hon 2 böcker, en klubbtidning - med bra fakta, serier, artiklar mm, överraskning, block, scarf och nyckelring. Nästa paket innehåller kuddfodral, överraskning, 1 bok, 1 film, pysselbok, klubbtidningen och samlar kort. Tycker faktiskt det är helt ok innehåll för den slanten. Hon får träna på att läsa, lite pyssel och böckerna kommer hon ju att läsa framöver när hon lärt sig läsa lite fortare. Annars kan man ju ge bort dem i present.   Bara 3:e paketet hon får, lär väl bli samma saker efter ett tag, men vi har sagt att hon ska få vara med några månader ialla fall. Blev faktiskt positivt förvånad över innehållet, trodde det skulle vara sämre.

Skriver

Kerstin


Av Kerstin - 7 februari 2011 11:15

Fick ett litet svar från hon som "pratar" med New Dawn, vi är inte klar än.. Men ett visst sadelproblem fanns. Och det är ju ingen nyhet direkt...    Men under sensommaren så bytte jag ju bort min älskade Caprilli sadel..

  Här på Sydney.

Mot en bomlös akademisk sadel. Praktiskt vit dessutom...   

 

Jag har ju upplevt att hon trivs bättre med den och det gör hon ju tydligen oxå enligt vad hon sagt till sin "terapeut". Jag hade inte nämnt något om sadlar eller så. Sedan gillade hon tydligen inte tunna textilschabrak, konstigt eftersom det är i stort set det enda jag har, visst kan det skilja i tjocklek på vissa, men det är marginellt, men då slog det mig att ibland rider jag ju med fårskinn under sadeln och ibland inte, så i fortsättningen får det väl bli fårskinn under. Dämpar ju trycket hon  känner framför manken så det gör ju att ridningen kanske blir bätter. Dock upplever jag det som om sadeln glider fram lite när jag har fårskinnet, men jag får väl bredda panelerna lite till isåfall. Våra sadel problem är långt i från klar. Om hon blir kvar så vill jag ju ha en "riktigt" sadel, men frågan är vad som damen kan ha. Nåväl, några månader till får jag väl stå ut med den vita. Ska ringa på en sadel nu till Sydney, betydligt lättare att hitta sadel till hennes trevliga rygg.


Nu ska jag försöka göra ngn nytta..

Skriver

Kerstin

Av Kerstin - 6 februari 2011 21:09

...trött och lite ont i huvudet. Nu får det bli sängen!

Ha det så bra!

Skriver

Kerstin

Av Kerstin - 6 februari 2011 05:08

På den här jobbhelgen. Några timmar kvar bara. Först hem och släppa ut hästarna och sova en stund, sedan går jag in på slutspurten. Kommer garanterat att bli en tidig kväll i kväll.

Har inte blivit något gjort med hästarna i helgen av förklarliga själ, men till veckan så rullar det väl på igen.

Har ni använt er av en som kan "prata med djur" någon gång? Tror ni på det? Skulle ni tänka er att göra det eller??

Jag har gjort det med både hästar och hundar, även katterna har kommit in i samtalet några gånger. Vissa saker är ju väldigt "allmäna" och beror på hur det tolkas in, medans andra saker är klockrena. Just nu är det en som håller på att "prata" med New Dawn. ND har varit med förr, men inte haft något att säga, denna gång verkar det finnas precis HUR mycket som helst. Vi/de är inte klara än så jag återkommer med reslutatet, eller ialla fall mina tankar kring det hela.


Nu ska sista rycket göras!

Skriver

Kerstin

Av Kerstin - 5 februari 2011 01:24

När jag skriver det så vet några av er att jag tagit på mig lite för mkt jobb... Men så blir det när man är timmanställd... Man komprimerar ihop så mkt jobb man bara kan på så kort tid som möjligt... Eller... Nåväl, blev iaf inringd till natten idag innan jag for iväg till mitt dag pass, och naturligtvis svarade jag ju ja... Så nu blir det lite bloggtorka eftersom jag har både dag och natt även i morgon.. Och jag faktiskt tänkte försöka sova när jag väl är hemma. skottar väl ut den värsta skiten hos pållarna innan jag kryper i sängen på morgonen, ungarna brukar ju ta småttingarnas boxar så det blir ju toppen. Då behöver jag bara fodra och ta in mellan de 2 skiften, gäller att planera.. Söndag blir en lugn dag, bara ett pass då.


På tisdag fyller sonen år, så på måndag blir det till att köpa present. Alltid lika kul tycker jag, älskar att köpa till barnen!   

Nu ska jag fixa och trixa lite innan ronden.

Ha det så bra!

Skriver

Kerstin

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards