Stallrosen

Alla inlägg den 8 mars 2011

Av Kerstin - 8 mars 2011 23:10

.. är det väl inte riktigt än, men kolla!!

  

En liten fläck barmark på gården!!!   

Ja, ja, jag vet att det säkerligen kommer att snöa några gånger till, men det försvinner ju fort så det gör inget.

Har sovit gott idag. Har otroligt duktiga barn som fixar med hundarna. Både ger Dexter mat och går ut med dem. Sonen bakade sina kladd muffins idag, eller idag blev de inte så mkt kladd muffins, mera lite maräng muffins... Svårt att förklara, men goda.. Bakad på kärlek...   

Blev "inlåst" på min avdelning i natt då det ev är magsjuka här.. Så det blir en ensam natt.. Går nog bra.. Har inget emot det.

Ha en super onsdag allihopa!

Skriver

Kerstin

Av Kerstin - 8 mars 2011 01:24

Så kan det bli vissa dagar. Men när inget händer vet jag inte riktigt vad jag ska skriva. Dottern är så snorig så jag vågar inte låta henne var upp i hästarna för mycket ifall hon dessutom får allergi reaktioner, de kommer ju mer när hon redan är "försvagad", som vid förkylning eller om hon är riktigt trött. Sonens feber var över på ett dygn och han är det full fart på nu.

Dexter kan (endast 10 veckor!!) gå "fot" med ögonkontakt och sätter sig när man stannar!! Super duktigt!! Och med tanke på att han är en briard    och dessutom endast haft koppel på sig ca 7 gånger så är det ju suveränt bra! Pepzi som aldrig brytt sig om någon form av godis eller träning har också börjat gå fot med focus på mig och inte på backen, dessutom tar han godiset!! Alltså var valpköpet lite bra trots allt. Vissa dagar äter han till och med 2 gånger på en dag.

Hästarna står i hagen och ser smutsiga ut, är päls fällningen som gör att det ser lite dassiga ut. går ju av på onsdag morgon och sedan är jag ledig (förutom ett extra pass som jag tog på mig) så jag ska försöka hinna dra av det värsta på dem.

Körde inte in någon ny höboll ihagen nu. Dels för att det rasat snö framför infarten till hagen och dels för att jag vill kunna rida lite och har jag en höboll i hagen så kan jag inte rida där, det kan jag nu. Vill, vill rida!!

Ha en underbar dag!

Skriver

Kerstin

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Skapa flashcards