Stallrosen

Direktlänk till inlägg 3 april 2011

Natten är snart över...

Av Kerstin - 3 april 2011 06:11

Och jag får åka hem och sova en stund, men först ska hästarna ut. Sedan är det bara ett dygn kvar innan jag är ledig en stund. Härligt! Utvecklingssamtal ang dottern på måndag om jag inte minns fel.

Men nu har vi fikat frukost och ronden är avklarad. Så längtan efter sängen är enormt stor nu. Verkar vara grått och tråkigt ute, kanske även lite regn, blir täcke på pållarna.

Har ju glömt att berätta att min älskade sambo fixat vattenpumpen så nu har vi vatten igen!! OCH så fixade han kranen i stallet som slutade fungera precis innan vattnet frös i höstas!! Vilken kille!!    Att han gjorde det kan nog bero på att det underlättar för honom när han måste fylla vatten då jag jobbar mina tokskift, men jag väljer att se det som en ren kärleks handling till mig!!   

En överraskning kommer dyka upp här så småningom, mest kul för mig och min familj, men jag ser ju även er som endel av den, så jag delar med mig av den...   

Ha en toppen söndag allihopa!!

Ps. Idag ska jag INTE fynda något!!   

Skriver

Kerstin

 
 
Ida

Ida

3 april 2011 08:57

Sv: Ja det är alltid kul med nya saker! Ja jag älskar verkligen euro star schabraken! De har perfekt passform till Neo och är snygga! :)

http://neopold.blogg.se

 
Anneli Johansson

Anneli Johansson

3 april 2011 09:20

killen kille, va skönt att det fixat nu.
spännande... undra va som hänt :)

även här är det en grå och regnig söndag :(

http://stallekekullen.blogg.se

 
Frida

Frida

3 april 2011 11:21

SV: Ja, min lilla skrutt! <3

http://litenryttare.blogg.se

 
Anna

Anna

3 april 2011 13:48

Tummen upp för vattnet!!! Härligt att sambon hade möjlighet att fixa det så snabbt:D

Väntar med spänning på överaskningen!!!

Ha en jättebra sista natt på jobbet!!

Mvh Anna & Tabasco:)

http://www.anaby.bloggplatsen.se

 
Camilla

Camilla

3 april 2011 14:17

Sv: Nja, måste verkligen träna på min ridning. Har tappat massor! :O

http://camillahastskotare.blogg.se

 
Ingen bild

Sylwia W Nordlander

3 april 2011 15:07

Känner igen mig.....när du skriver om att komma hem på morgonen, dödstrött, isch skönt att slippa det!
Längtar tillbaka till jobbet, men inte nattjobbet!
Nu har vi tappat det Objekt, som jag jobbade på, så om jag vill/skall gå tillbaka, när jag blir bra, måste jag ut i "hetluften" på natten och köra Rondering och "jaga busar", låter inte så lockande, 63 år gammal, nääe, jag "pangar" mig nog, och har det lugnt o skönt!
Slit inte ut dig Kerstin, säg NEJ, den lediga tiden behövs, för att "ladda Batterierna", du vet ju hur det går om man missköter ett Batteri, då fungerar det inte alls!Man har faktiskt bara ett liv, var rädd om det
Kram Sylwia

 
Camilla

Camilla

3 april 2011 15:27

Klart det va en kärlekshandling ;)

http://camillahastskotare.blogg.se

 
Pia

Pia

3 april 2011 17:00

Så himla gulligt av honom att fixa vattnet:) vet hur eländigt det är att släpa på hinkar. Vadå överraskning blir ju nyfiken juh !
Kramen på er alla

http://horses-4ever.zoomin.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 1 februari 2020 13:44

Ja, som rubriken säger så börjar jag fundera om jag är det och alltid varit det. Kan liksom inte tacka nej till jobb utan att må dåligt, få lite ångest. Samtidigt så får jag lite ångest över att jag inte är hemma med barnen, som visserligen är stora ...

Av Kerstin - 29 januari 2020 12:40


Efter att ha tittat igenom ett antal inlägg från folk som vill bli medryttare så funderar jag allt mer på varför de inte väljer att skaffa egen häst. De har oftast en lång önske (krav) lista på hur hästen ska vara och vad de ska få göra med hästen, v...

Av Kerstin - 18 januari 2020 15:23


Tiden, den tiden. Ibland rusar den iväg och man kan inte förstå var den tog vägen eller hur den kunde å så fort. Ibland går det sakta, så sakta, som om någon limmat fast visaren på klockan. I april 2019 så bestlutades att vi skulle bli med stor häst ...

Av Kerstin - 4 januari 2020 14:05


Jag tillhör den där gruppen med människor som alltid försöker vara snäll, ställa upp för andra, fixa och dona för att allt ska lösas på bästa sätt, inga krav på att andra på något sätt ska betala tillbaka det, bara alla är nöjda så är jag också nöjd ...

Av Kerstin - 3 januari 2020 15:06

Om det var halvtid i förra inlägget så borde det ju vara heltid i detta. Ett år är avslutat oh vi har tagit tre kliv in i nästa decennium. Jag antar att detta år och decennium kommer att innehålla skratt, tårar, frustration och allt annat som de övri...

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Skapa flashcards