Stallrosen

Alla inlägg under april 2011

Av Kerstin - 12 april 2011 15:54

Eftersom det var strömavbrott och jag tyvärr inte kunde varken dammsuga eller tvätta så var jag ju tvungen    att rida en sväng. Så Sydney blev den utvalda och vilken tur att jag tog henne då. Underbara pålla! Betämde mig för att pröva rida upp i skogen, inte det smartaste jag gjort, men men, hon traskade på trots mindre trevligt underlag. Väl uppe i skogen och på fast underlag så ringde jag grannen och frågade om jag fick gena över deras gård hem, ville inte gå genom skogen igen på någon vecka.

Min "ridvolt" nere på ängen hade tinat fram och var blöt, men ridbar. Ja, vad ska man säga om denna dam, helt underbar räcker liksom inte till. Vi har hittat knapparna nu, hon är mjuk och fin i kroppen, flyttar sig villigt, vilket hon inte gjort tidigare, är stadig i formen, lite svag i övergångarna fortfarnade, men det kommer ju nu när min "ridbana" börjar tina fram. Prio ett blir en sadel till henne, så jag förhoppningsvis kan rida henne lite mer och iaf vara med på någon liten träning per säsong.. Så får vi ta det därifrån. Har kommit till insikt att var sak har sin tid och att min tid är nog förbi, nu är det barnens tur. Dottern gillar det hon gör och focuset får ligga på henne nu. Kanske kan man lura med sonen ibland, annars har ju han annat för sig så det jämnar ut sig. Sydney har ju redan haft ett föl, så jag kan betäcka henne om några år om det skulle visa sig att jag får tid med en häst till, annars kanske dottern får en fin avkomma efter henne, tiden får utvisa. Vissa insikter är lite jobbiga att komma fram till, men ganska skönt när man landat i dem.

Skriver

Kerstin

Av Kerstin - 12 april 2011 12:00

Kom just på att det ska vara strömavbrott idag. Det betyder att man inte kan dammsuga eller tvätta.... Så tråkigt.....    Datorn fungerar ju iaf en timme på batteriet...  Vilken tur! Så det borde betyda att det enda som finns kvar att göra då är att rida, vilken tur jag har hästarna, annars har jag varit HELT sysslolös.

Hundarna har varit ute på bus promenad och ligger nöjda på golvet och vilar nu. Attans vad lydig han är Eddie!! Man blir nästan sugen på att tävla lydnad!

Kom så går vi..

   

River upp gräsmattan medan jag väntar...

Sa du Frolic??? Mums... 


Skriver

Kerstin

Av Kerstin - 12 april 2011 08:36

Eller hur?? Ibland german nog upp lite för tidigt eller drabbas av tankar att man inte klarar av att utföra en sak. Men så dyker det upp personer som bara lyckas, som inte har de tankarna, ungefär som men humlan, den borde inte kunna flyga, men den vet ju inte bättre...

Den här kvinnan gillar jag att se arbeta med sina hästar.

Visst är det underbart att se!

Något att tänka på när jag blir frustrerad på min dam..  

Annars är här mulet och lite ruggit, ska laga hagen idag, få se om det går att få ner stolpen.. Annars får de väl stå inne till sommaren... Skojar bara!

Skriver

Kerstin

Av Kerstin - 11 april 2011 21:34

Blev bara dottern som red idag, tyvärr. Tyckte det var bättre att jag tog med hundarna samtidigt istället. Prins var betydligt piggare idag, kanske beror det på att de var ute på lite äventyr tidigare under eftermiddagen, han och Lukas. Bägge hörnstolparna hade rasat i nedre delen av hagen. Antagligast har de gått av och nu när snön smälter undan så rasade de.. Suck... Vet vad jag ska göra i morgon..

Så efter middagen så begav vi oss iväg..

1:a mötet..

 


Det här var min flock idag..

 

Eddie, Dexter och Prins hade en trevlig tur. Det var full fart från börja till slut.

 

 

Eddie kom snällt när man ropade (tackar det ödmjukaste till den som uppfann Frolic!!)     Han blev lite rädd/överraskad när Prins kom travandes första gången, men sedan gick det bra.

    

Blötan gjorde att Prins tog en annan väg....  

Hemma igen och hundarna var nöjda och lade sig för att sova. Dexter med in kanin som kudde..


   

Tack Annika för att lämnade Eddi hos oss!  

Skriver

Kerstin


Av Kerstin - 11 april 2011 20:19

Idag kom Pepzis uppfödare på besök, hon har ju haft briarder förut. Dexter gillade henne, så klart!!  


Med sig hade hon denna skönhet.

  Han heter Eddie och är 3 år...

Jag är ju väldigt svag för collisar, så när hon skulle åka hem, så gömde jag undan honom, längst in i garderoben....   Och sa att jag redan stoppat in honom i bilen...     Eller hur det nu va... Men kvar är han i alla fall och kvar ska han vara också.  

       

Första mötet med Katten Zaga gick bra.. 2:a också, om man bortser att han jagade henne runt hela gården innan jag fick stopp på honom..   

När Dexter och Eddie hälsat och busat så lade de sig för att vila, helt lugna båda två.

   

Skriver

Kerstin

Av Kerstin - 11 april 2011 13:45

Bilder och förklaring kommer...  

Kram på er!

Skriver

Kerstin

Av Kerstin - 11 april 2011 08:33

.. på besök hos mig. Röjde på inne så det stod härliga till, ut med vinterskorna, alla vinterkläder ligger nu i en jätte hög i tvättstugan, skridskor, skidor, pulkor mm plockades undan. Till och med de 3 blommorna jag har fick vatten!!    Det värsta är att det inte syns att jag var flitigt igår.. Man har på tok för mycket prylar. Men nu ska jag ta rum för rum i veckan och röja undan allt eftersom. Det är planen ialla fall, sedan om det blir så får vi se... Men det är så skönt att få undan vinterkläderna, de tar ju så stor plats. Idag blir det inte så väldigt mycket mer gjort än de vanliga vardagsbestyren och lite ridning i eftermiddag. Har ju en liten liten hemlis inplanerad... Och så får jag ju trevligt främmande mitt över dagen.  Kanske man ska sätta fart och snygga till golven lite... Fast vad är meningen, så fort Dexter kommer in så ser de ju likadana ut igen.. Det är vår!! Och nu körde vägskrapan förbi, vilket betyder att vägen kommer att vara som en lervälling idag!!! KUL, not....

Skriver

Kerstin

Av Kerstin - 11 april 2011 06:00

Köpte ju en ny ponnysadel för några veckor sedan för ett mycket överkommligt pris. 650,- kostade den. En Jacson, 15", extra vid.

 

Den är ju lite för lång på Prins tycker jag, han har ju inte så lång rytt och det är skillnad på 14" sadeln och den här. Har kollat på den här sadeln förut, inget våldsamt pris på den då heller, tror den låg på ca 2000,- +/-. Tyckte den såg helt ok ut. Och det var den. Naturligtvis inte som en sadel som kostar 10 000,-. Men helt ok läder och arbete på den. Sitsen blir bra och det är en viktig del tycker jag när det gäller barn. Om den sedan ligger bra på hästryggen återstår att se.

Till den så KRÄVS naturligtvis något nytt och fint..  

   Blev 2 schabrak från rean...

 Jag vet vad jag sagt....


Skriver

Kerstin

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Skapa flashcards