Stallrosen

Alla inlägg den 1 maj 2011

Av Kerstin - 1 maj 2011 21:06

Tog en kvällstur med vovvarna och som vanligt så gick jag lite i min egen lilla värld och filosoferade lite. Av någon anledning så stannade jag till och spanade in bland träden och där stod de på en liten äng bakom hygget. Skogens Drottning med 2 kalvar. Vinden låg till vår fördel så de stod lugnt kvar och betade. Ursäkta för den dåliga bildkvalitén, men det var ju ett helt hygge mellan oss.

  Skulle tro att det är en mamma med 2 kalvar iaf.

Är det någon där??

    Här är de alla tre.

Eddie fick jag prassla lite extra med frolic påsen för att jag skulle få hans fulla uppmärksamhet, annars var han lite väl nyfiken på dem. Tack och lov för frolic!

Så fick ännu en bra dag ett slut och soffan fick sällskap igen.

Skriver

Kerstin

Av Kerstin - 1 maj 2011 08:21

Ser lite grått ut idag, och inte var det direkt någnon värme ute heller, blåser på bra. Men jag ska stå inne idag så för mig spelar det ingen roll. Hästarna uppskattar säkert att det är friskare i luften, de små har ju fortfarande mycket päls kvar.

Lite rök och askan är allt som finns kvar av vår brasa, ganska otroligt att det fortfarnade finns lite glöd kvar (annars skulle det ju inte komma rök..). Där ser man vilken respekt man ändå måste ha för elden, den kan ligga och pyra ett bra tag.

Ett rävpar leker i min sommarhagen just nu, så härliga! De sprang över vår gård, men jag hann inte få fram kameran, men nu har jag den redo..   Annars har jag märkt att jag är lite lätt skadad när det gäller att fota. Häromdagen när jag gick med vovvarna i skogen så såg vi något stort lite brunaktigt lufsa iväg bland snåren. Jag VET att det finns björn i vår skog, den har varit hos grannen.. Gissa vad jag gör?? Jo, jag kopplar Eddie (mest jaga/rymma begär),fiskar upp kameran från fickan och går i rask takt neröver så jag ev kan genskjuta det bruna som vi alla 3 såg i skogen... Ehhhh, say no more!!   Nu tror jag faktiskt inte att just det här var en björn, så lite för liten ut, men å andra sidan har jag aldrig sett en björn i vilt tillstånd heller så... Och jag kan egentligen inte komma på något annat djur det kan vara heller....

Kram på er!

Skriver

Kerstin

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Skapa flashcards