Stallrosen

Alla inlägg den 4 maj 2011

Av Kerstin - 4 maj 2011 21:20

Nu börjar vi gå mot Prins och Lukas värsta tid, sommaren. Eksem för lilla Prins och fång oro för lilla Lukas. Lukas går inte på bete, han får beta några minuter varje dag med start någon vecka efter midsommar. Prins får gå ute den tid på dygnet när det är minst med sol och ohyra i luften, dvs natten. I fjol var det dock bättre att låta honom gå ute på dagen och inne på natten då vi hade ohyggligt mycket knott här. Bästa Marlene ska skicka ner sitt magiska pulver till dem så jag kan underlätta lite, eller mycket. Sedan ska jag sy om Prins täck lite så det får bättre passform, det var lite för stort för honom. Prins går i vinterhagen större delen av tiden och håller Lukas sällskap, vissa tider/dagar får han gå och beta. Vill ju inte ha lillplutten ensam i vinterhagen hela sommaren..

Men för alla er som har problem med vare sig det är fång eller eksem så kolla in Marlenes hemsida, där finns massor av bra saker att läsa.

Skriver

Kerstin

Av Kerstin - 4 maj 2011 08:34

..nog varm om Back on Track produkterna!! När dottern gjorde illa foten här om dagen så lindade jag den och lade min ena BoT handske på foten och så har hon fått ha på nätterna. Igår gick hon på foten, trots att läkaren sa att det kommer att ta tid innan hon kommer att kunna stödja på foten ordentligt. Idag hade hon inte ens ont och sprang till och med ikapp en kompis när jag lämnade av dem på skolan. Naturligtvis så har det inte läkt fullt ut så hon ska fortfarande ta det lugnt, men ändå! Jag sover ju med min högra vante pga av handen och jag är nästan helt bra på morgonen. Synd man sliter på den så mycket när man har den på jobbet annars skulle jag ha på mig den där, för det blir verkligen skillnad..

Hade samtal med mina bortskämda barn igår (ja, det är vårt fel jag vet). Son vill ha en 4-hjuling, men det känns inte som om vi kommer att köpa det eftersom han inte just kört crossen han SÅ gärna ville ha (önskade sig en sådan i säkert 3 år), så någon större skillnad att köra 4-hjuling tror jag inte att det är... Ska se om vi kan låna någon som han får prova. Dottern trodde hon skulle få lasta sin Prins och åka till sin "Idol" och rida, när hon knappt ridit sista tiden.. Gråt och tandgnissel... Kl. 19.45 kom hon ner och sa att hon ville ut och rida, skulle inte tro det... Nu jobbar jag resten av vecka så vi får se hur hon tänker lösa det..

Nu ska jag speeda på lite så jag hinner det jag ska innan jobbet, men vill ju inte stressa i onödan.

Ja, ja, söta är de iaf... ♥ 

Skriver

Kerstin

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Skapa flashcards