Stallrosen

Direktlänk till inlägg 17 maj 2011

Det finns inget dåligt väder...

Av Kerstin - 17 maj 2011 14:07

... bara dåliga kläder. Eller, hur!? Duggade lätt när jag traskade ut i stallet för att mocka, tog in vår Prins. Sonen blev ju hemskickad från skolan igår pga hostan, så därför är han även hemma idag och vad är då mer passande än en ridtur på förmiddagen. Lagom tills vi sadlat och tog ut Prins så samlade alla regnmoln ihop sig och vred på ordentligt. Ha, sa vi och gick iväg, regnställ, regntäcke och stövlar, tji fick regnet.

På vägen in i skogen mötte vi grannen med sina hundar, hon hade nyss gått där. Inget konstigt med det, men Eddi blev som stollig. Spårade och for i skogen som ett stoll, blev lite döv ibland också, så det blev koppel på honom tillslut. Antingen har han lite spårhunds blod i sig eller så har någon glömt att tala om för honom att han är en collie = vallhund!!   Dexter, hittade som vanligt ett gäng döda sorkar, men kommer nu snällt och lägger dem vid mina fötter istället för att hysteriskt tugga i sig dem, så det går åt rätt håll.

Spana in de stora tassarna!! Ha ha!!

Vi skrittade mest, men lite trav orkade de med, mina småkillar.

Mina killar sköter sig. Och det är kul att se vad fort känslan för ridningen hos sonen komme tillbaka. Han var riktigt duktig när han red förut. Tuff som attan. Vägrar göra som jag säger i och för sig, håller tyglarna som han vill, står upp i både trav och galopp, men det är väl ett framsteg förut satt han ner jämt, utom när han hoppade och vägrade ha stigbyglar. Lägger inte ner så mycket energi på det, nu har han stigbyglarna och reser sig upp, vi tar en sak i taget.  

   Fina är de ialla fall!  

Och mössan vägrade han ta av, så till och med min "vinterhjälm" blev snudd på för liten.. hi hi!  

Blöta på utsidan, men torra och varma under, så kom vi hem och vad händer!!!??? Jo, i samma sekund som Prins kliver in i stallet så slutar det tvärt att regna och solen kommer fram!!  Kan man annat än att , ingen idé att   ! Dottern har landat hemma och vi har fikat mellis. Barnen är ute och plockar grönt till de små djuren i bur. Tydligen ska dottern ut och med Prins sedan och träna lite galopp.... Kan tillägga att Prins börjar bli riktigt slimmad i kroppen, revbenen anas om man lägger handen på och den hängande buken har börjat flyttas uppåt.

Undrar vart det här slutar...

Skriver

Kerstin 



 
 
Erika

Erika

17 maj 2011 15:12

Härligt med barn som tycker de är kul med hästar o ridning. :)

SV:
Ja, efter att ha varit tveksam i snart 1½ års tid.
Så har jag nu bestämt mig till 100% att jag behåller henne. :)
Har varit 80% säker tidigare, o känt att jag väntar tills inridningen o så.. går de inte så får jag sälja.

För vi har haft vårt nu känns de som.
Lite framgång är ett måste för att jag ska palla o kämpa på.
Så nu orkar jag ta en dust med henne om de upp kommer fler vilket de säkert gör.
Men hon stannar hos mig vad som än händer. :D

http://eriikapettersson.blogg.se

 
Spanaren

Spanaren

17 maj 2011 15:45

Här är det sol och regn om vartannat!
Så söta dom är dina små troll ;.)
/kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

Kerstin

17 maj 2011 15:48

Nu sol, men mörka moln på ingång.
Tackar, ska hälsa dem det. ♥
Kram

 
Camilla

Camilla

17 maj 2011 19:12

Huvudsaken är ju att han har kul! Då får de rida hur de vill, inom rimliga gränser :P
Prins kommer bli en trimmad liten sötponny!

Sv: Tackar :D Vet inte vad jag ska ha för färg på bakgrunden bara.

http://camillahastskotare.blogg.se

 
Marie

Marie

17 maj 2011 19:27

Va kul att han börjar hitta tillbaka. Prins kommer bli som en vinthund ;)
Vilka monstertassar han har den lille.

http://stallbrannebo.blogg.se

 
Erika

Erika

17 maj 2011 21:13

SV:
Jaså ?
Jag gillar katter, sen skulle jag såklart välja hund framför katt.
Anledningen att jag åkte på o få en katt nu är att den vita inte fungerade ihop med min systers stora katt.

Så båda hamna o bo hos mamma o jag fick ta över ägarskapet. :)
Men jag gör de mesta för djuren så.

Katter är mysiga, men föredrar hund & häst framför de. :)

http://eriikapettersson.blogg.se

 
Anna

Anna

17 maj 2011 22:18

Jättefina kort på alla grabbar:D Vad Dexter har växt:O Han är jättestor!!!

Vi hann just hem från ridturen när det började hällregna!!! Stog och myste under vindskyddet:D

Mvh Anna & Tabasco:)

http://www.anaby.bloggplatsen.se

Kerstin

17 maj 2011 23:04

Vilken tur ni hade!! Hi hi, men det ska man ju ha ibland oxå.
Ja han växer så det knakar.

 
Malin

Malin

18 maj 2011 22:29

Lika söt som alltid!

http://www.kyro.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 1 februari 2020 13:44

Ja, som rubriken säger så börjar jag fundera om jag är det och alltid varit det. Kan liksom inte tacka nej till jobb utan att må dåligt, få lite ångest. Samtidigt så får jag lite ångest över att jag inte är hemma med barnen, som visserligen är stora ...

Av Kerstin - 29 januari 2020 12:40


Efter att ha tittat igenom ett antal inlägg från folk som vill bli medryttare så funderar jag allt mer på varför de inte väljer att skaffa egen häst. De har oftast en lång önske (krav) lista på hur hästen ska vara och vad de ska få göra med hästen, v...

Av Kerstin - 18 januari 2020 15:23


Tiden, den tiden. Ibland rusar den iväg och man kan inte förstå var den tog vägen eller hur den kunde å så fort. Ibland går det sakta, så sakta, som om någon limmat fast visaren på klockan. I april 2019 så bestlutades att vi skulle bli med stor häst ...

Av Kerstin - 4 januari 2020 14:05


Jag tillhör den där gruppen med människor som alltid försöker vara snäll, ställa upp för andra, fixa och dona för att allt ska lösas på bästa sätt, inga krav på att andra på något sätt ska betala tillbaka det, bara alla är nöjda så är jag också nöjd ...

Av Kerstin - 3 januari 2020 15:06

Om det var halvtid i förra inlägget så borde det ju vara heltid i detta. Ett år är avslutat oh vi har tagit tre kliv in i nästa decennium. Jag antar att detta år och decennium kommer att innehålla skratt, tårar, frustration och allt annat som de övri...

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Skapa flashcards