Stallrosen

Alla inlägg den 26 maj 2011

Av Kerstin - 26 maj 2011 22:09

Och jag tog tillvara dagen!! Så vad hände då... Ehhh, inte så mycket... Förmiddagen ängnades åt vovvarna och en härlig skogs promenad. Lite små fix inne och ute. Utvecklingsamtal med sonen. Gissa vad!!?? VG och MVG på alla nationella prov i svenska och matte!! Stolt jag?! JAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!   Min duktiga pojke!!

Eftermiddagen så var det dags att pröva de nya ridkläderna.. Tror jag har en blivande Hööks modell, eller vad tror ni??  

     

     Lite bling bling på bältet..   

Sedan hoppade sonen upp på sin Prins och dottern tog lilla Lukas. Dax att kolla om han håller för lättare promenader. Han har haft lite värme i hoven, men ingen puls. Hans veterinär tycker jag ska andas och ta det lugnt, alla kan vara varm i hovarna. Men eftersom jag känner på hans hovar ca 3 ggr/dag (fanatisk jag... Näää... ), så vet jag ju direkt när det är lite skillnad. Nåväl, en skrittur på mjukt underlag ska inte skada, dessutom tror jag hans sinne kan behöva lite omväxling. Vinterhagen är ju inte så rolig 365 dagar per år.

Sonen drog påsig sina nya ridbyxor och sin häftiga nya hjälm och så bar det iväg.

  Så här fina är de. Mina små troll!

Blev bara skritt idag, eftersom Lukas var med. Måste säga att han imponerar på mig fortfarande. Trots att det var ett tag sedan han var med och hundarna verkligen höll ett HÖGT tempo och sladdade runt benen på honom så skrittade han bara helt lugnt.

Dottern ville att jag skulle hålla i honom ibland eftersom han busade sist hon red.

Men denna tur gick alldeles lysande. Fanns ju lite gräs att sno åt sig ibland så han glömde helt av att busa.

det var en annan som passade på ...  Men bara lugn, inget hände, han satt kvar!

Resten av turen gick bra och vi gick hemåt nöjda... Lite på svaj, verkar det som enligt bilden ialla fall..   


Nöjda barn, nöjd mamma, bättre ledig dag kan man väl inte önska sig, eller..!?

Skriver

Kerstin

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Skapa flashcards