Stallrosen

Alla inlägg den 11 juni 2011

Av Kerstin - 11 juni 2011 20:43

Efter 5 dagar av vånda så slängde sig Prins över maten i morse. 2 kg hö har han "vräkt" i sig under dagen, inga jätte mängder, men mer än förut. Hans magen hörs dessutom när jag står utanför boxen!! Dessutom var han väldigt upprörd över att få vara inne idag, något han inte brytt sig i de andra dagarna. I morgon ska han få vara ute mer, då det är någon hemma hela dagen. Vilken lättnad jag kände i morse!!

Nu kan vi åter lägga focus på att åka och hämta hem lilla Sockertoppen. Visserligen återstår andra tråkigheter, men Prins var ju inget vi var förberedda på. Sydneys hälta kommer inte att kollas upp eftersom det sitter på det ben hon är T-märk för. Får jag en slant över så betäcks hon i sommar annars blir det nästa vår. Vill ju gärna ha en häst att rida jag med, det är väl inte för mycket begärt...  

Sitter just nu och jagar mygg som en galning!! Hinner slå en så har jag 10 myggbett!! De är ruskiga och många!!

Ha en bra kväll!!

Skriver

Kerstin

Av Kerstin - 11 juni 2011 08:07

Blir en riktigt varm dag idag med, brukar inte säga "synd att man jobbar", men idag gör jag nog det... Hade varit trevligt att åka till något vatten istället. Man blir slö av att gå hemma...    Kanske kommer det fler varma dagar. Djuren verkar inte direkt överförtjusta i värmen..

Tur man kan mysa i skuggan.. 

Marsvinen har fått flytta ut till sin sommar bur, men Zimba bor fortfarnade inne, trot egentligen det är bra för honom. Han blir så skygg när han varit ute hela sommaren. Och gräs får han ju ändå varje dag.. Men vi ska fixa iordning hans bur oxå.

Prins får stå på stall idag, släpper ut honom när jag kommer hem, så jag har lite koll på honom. Under dagen så får grannen hålla koll. En av mina andra grannar har fått fång på BÅDA sina hästar. Jobbigt!

Lukas ser fortfarnade bra ut i sin fång, men luftvägarna är det desto sämre med. Han skulle ju verkligen behöva gå på gräs... Blöter all mat nu till honom och hoppas på det bästa..

Jag har väl antagligast glömt av att berätta det, men som om inte allt var nog nu så är Sydney halt bak också.. Why not liksom.....

Ha en underbar dag!

Skriver

Kerstin

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Skapa flashcards