Stallrosen

Direktlänk till inlägg 17 juni 2011

Skritt tur i blåsten...

Av Kerstin - 17 juni 2011 13:54

Idag blev det en tur mitt på dagen, skrittade åt motsatta håll idag, mer hästar och saker att titta på. Hulda var mer på idag. Skrittade på ordentligt, nyfiken men inte skvättig eller rädd. Bilar kom båder framifrån och bakifrån utan att hon brydde sig det minsta, hästar som kom i full fart i hagen. Vi stannade henne så hon fick titta på dem, inga problem. Tittade nyfiket på dem,  sedan fortsatte hon sin upptäcksfärd utan konstigheter.

  Vad ser hon för intressant??

  Dessa snyggingar förståss...

  Jasså, bara hästar, då går jag väl vidare då..

  Hmm, var det något där, eller ville du bara kolla bromsen??

Tror att det där är hemåt...

Måste be pappa fixa nosgrimman, måset flytta bak remmen som går bakom nacken, den sitter för långt fram på nosgrimman, annars passar tränset perfekt. Ska pröva ponny storlek på henne, detta är ju shettis. Dessa träns är nästan för små för Prins över pannan!! Men sitter perfekt på henne. Senskydden är det XS på, prövade ett par S som jag har, men de var för långa och vida.. 

Blir till att pröva regntäcken ikväll då det ska regna i morgon, har ett rosa/brunt som borde passa.

Usch, fick just fruktansvärda nyheter angående drömhingsten som jag sett ut till Sydney... Gråter med dig!!!   

Orkar inte mer just nu...

Kerstin

 
 
Carina Slättman

Carina Slättman

17 juni 2011 16:15

Wow! Va himla fin ponnyn är!! Lycklig dotter ser jag...... :0))
Hoppas ni (hela familjen!)får mycket roligt tillsammans i framtiden!!

http://stallslattman.bloggplatsen.se

 
Frida

Frida

17 juni 2011 19:25

SV: Ja, när ska jag rida då?!?!

http://litenryttare.blogg.se

 
Ingen bild

surrkusen.blogspot.com

17 juni 2011 20:43

Jaa, jättesöta båda två, lycka!
Kram Sylwia

 
Ingen bild

Agnes (Huldas gamla lillmatte)

17 juni 2011 22:15

Jag tycker det är så roligt att hon har kommit till er. Det är precis så jag har drömmt om att hon ska få det i framtiden. Rosa schabrak och en lycklig unge i sadeln som bara älskar henne, det är hon värd för hon är en underbar liten ponny.

Kerstin

17 juni 2011 22:24

Tack vad glad vi blir!! ♥ Vi ska göra vårt bästa med henne så hon fortsätter att trivas med livet.

 
Anna

Anna

17 juni 2011 22:26

Vilken trevlig uppsyn hon har lilla Hulda:D Hon verkar som sagt har ett jättebra temperament!! Förstår att dottern ser så glad ut på ryggen;)

Mvh Anna & Tabasco:)

http://www.anaby.bloggplatsen.se

Kerstin

17 juni 2011 22:52

Ja hon är för härlig! ♥

 
Ingen bild

Tina, gammal stormatte ;)

17 juni 2011 22:42

Du verkar ha världens gladaste lilla unge! All lycka till er och Hulda. Det ser så härligt ut! Ska skicka lite mer gamla bilder och en löshoppningsfilm i morgon om vi hinner.

Kerstin

17 juni 2011 22:54

Ha ha, gäller bara att fota i "rätt läge" ;) Ser fram emot bilder och film. :)

 
Erika

Erika

17 juni 2011 23:05

Gryymt söt liten ponny. :D
SV:
Ja, hon kanon duktig. :D
Är glad nu att jag tömkört henne så pass mycket i skogen där hon lärt sig att få gå först.

De märks att de gett resultat nu i ridningen.
Får henne o gå fram trotts att hon tvekar.
O hon litar på mig, känns skönt. :)

http://eriikapettersson.blogg.se

 
Sarah

Sarah

18 juni 2011 12:24

Duktig sockertopp :)

http://chanellie.bloggplatsen.se

Kerstin

18 juni 2011 17:46

Ja, visst är hon!! ♥ Kloka lilla tös!

 
Camilla

Camilla

18 juni 2011 12:47

Rosa och fina :D

http://camillahastskotare.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 1 februari 2020 13:44

Ja, som rubriken säger så börjar jag fundera om jag är det och alltid varit det. Kan liksom inte tacka nej till jobb utan att må dåligt, få lite ångest. Samtidigt så får jag lite ångest över att jag inte är hemma med barnen, som visserligen är stora ...

Av Kerstin - 29 januari 2020 12:40


Efter att ha tittat igenom ett antal inlägg från folk som vill bli medryttare så funderar jag allt mer på varför de inte väljer att skaffa egen häst. De har oftast en lång önske (krav) lista på hur hästen ska vara och vad de ska få göra med hästen, v...

Av Kerstin - 18 januari 2020 15:23


Tiden, den tiden. Ibland rusar den iväg och man kan inte förstå var den tog vägen eller hur den kunde å så fort. Ibland går det sakta, så sakta, som om någon limmat fast visaren på klockan. I april 2019 så bestlutades att vi skulle bli med stor häst ...

Av Kerstin - 4 januari 2020 14:05


Jag tillhör den där gruppen med människor som alltid försöker vara snäll, ställa upp för andra, fixa och dona för att allt ska lösas på bästa sätt, inga krav på att andra på något sätt ska betala tillbaka det, bara alla är nöjda så är jag också nöjd ...

Av Kerstin - 3 januari 2020 15:06

Om det var halvtid i förra inlägget så borde det ju vara heltid i detta. Ett år är avslutat oh vi har tagit tre kliv in i nästa decennium. Jag antar att detta år och decennium kommer att innehålla skratt, tårar, frustration och allt annat som de övri...

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Skapa flashcards