Stallrosen

Alla inlägg den 18 juni 2011

Av Kerstin - 18 juni 2011 16:18

Prövade Prins rosa regntäcke på Hulda i morse och det gick. 105 cm hade väl varit bättre, men det duger ett tag iaf.

  Duger, även om Hulda hellre ville gå direkt ut i hagen och ÄTA!!!

Lite senare på dagen, då det var lite uppehåll så var det dax att kolla in skogen.

   

Skratta du, vi ska ut i rusket, det är säkert!!

En lite otålig Hulda hade svårt att stå still på gräsmattan, vi lägger den otåligheten påunghästkontot, men jobbar lite med det varje dag.

   

   Lila och rosa var dagens färgtema...

  Vill iväg på nya äventyr...

Jag tog med grimmskaftet för säkerhetskull, då hon verkade vara lite väl framåt idag, men inte behövdes det. De fick träna på lite halter och svänga runt träden och sedan skrittade hon på i lagomt tempo.

De kan stanna och kolla in läget!  Sedan gick vi till "klätter backen" för lite styrketräning..    Hulda gillar mat, söt bild trots att hon saknar öron..  

Ska pröva tömköra någon dag framöver och så ska vi se om Frida kan komma ut eller vi åka iväg så hon får röra på sig lite mer.

Nu är det snart middag, ha det så trevligt i kväll!

Skriver

Kerstin

Av Kerstin - 18 juni 2011 08:59

Damerna går ju ute nu eftersom det fattas en box i stallet för tillfället.. Och jag kan ju inte låta de små gå ute...    Klok som jag är så lade jag på dem täcke igår kväll och det behövdes eftersom det började regna lite redan då. Nu ska jag snart gå och ta in dem så de får ligga och vila lite inne, samt att täckena får torka till innan de ska ut igen inför natten.

Annars blir det en lugn dag, tror jag... Ska väl ut med hundar, ponnyer och ungar. Synd inte Hulda var igång mer, annars hade det ju varit perfekt att åka till ridhus idag!

Sitter och bråkar med en ny header, har en så bra idé, varför får jag inte till det!!!   

Mamma och pappa var här igår, de ska åka bort en sväng så jag fick min födelsedagspresent lite tidigare, början till en systemkamera!!  Nu ska här sparas!!


Höres under dagen!!

Skriver

Kerstin

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards