Stallrosen

Alla inlägg den 23 juni 2011

Av Kerstin - 23 juni 2011 21:13

Väntan är över... New Dawn och jag fick 10 ljuvliga år tillsammans. Jag var där när hon blev till och jag var där när hon kom ut...

 

Min lilla tös...

Åren gick, först ett...

  Och sedan allt fler, vips så fick jag sitta upp på min fina tös..

En känsla jag aldrig glömmer, en känsla av att komma hem..

Trots allt så hittade vi ändå en väg att ta oss fram, snirklig och snårig, men vad gjorde väl det..

Efter 10 år så släpper jag dig fri, fri att galoppera utan smärta, att gå utan rädsla.

Så spring min dam, spring som vinden. Inget kan hindra dig nu.

  Tack för att jag fick låna dig så lång tid, tack för allt du lärde mig.

  Jag var där när du tog ditt sista andetag.

Tack för 10 år av glädje och sorg!

Tårarna är många, minnena är fler.

Kompisar då, nu och för alltid...

 

Vi syns!

 

Av Kerstin - 23 juni 2011 13:46

Ett skott...


Ett skott gick av i dag, ett skott så hårt och kallt ekade dess smäll genom skogen.




Ett skott som tog en liten älskad ponnys liv, ett skott som krossade våra hjärtan.

Ett skott som tog bort smärtan hos den lilla ponnyn, ett skott som förde honom till en bättre plats.

Ett skott som fick oss att gråta, ett skott som trots smärtan hos oss gjorde gott.

Ett skott är skillnaden mellan liv och död, ett skott är skillnaden mellan glädje och sorg, ett skott är skillnaden mellan smärta och frid.

Ett skott av barmhärtighet dör sakta ut....

Ett skott...

  Spring, ät och ha det bra min älskade lilla vän...

Vi älskar dig så

  

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Skapa flashcards