Stallrosen

Alla inlägg den 30 juni 2011

Av Kerstin - 30 juni 2011 23:50

..till handlingarna. Jobb nästan hela dagen, hem och fixade lite middag och sov. Kidzen hade dammsugit, mockat, bytt vatten åt hästarna i hagen, rastat hundarna samt hunnit leka och fixa fika till sig själva. Har jag bästa ungarna eller!?   

Medans jag sov, kom 3 höbollar, en hade gått sönder i plasten så jag såg höt och det ser TOPPEN ut!! Håller tummarna att de andra är lika bra. Ska få 7 totalt. Resten blir torrhö (fast det här var torrt det med). 

I morgon lovade jag i ett svagt ögonblick att öppna butiken... Gäsp, nåväl hinner hem och vila ögonen en stund först ialla fall.

Föll för trycket och köpte magic borstarna idag. Får se i helgen hur de fungerar, kanske hinner i morgon, fast det tror jag inte.. Ska hämta spån någon utav timmarna jag är vaken och ledig också..

Nä, nu ska jag jobba vidare och kanske hinner jag med en natt fika med resten av gänget.

Ni har väl inte missat Tattinis härliga ridbyxor!! Apropå ROSA!!   

http://www.ridsportonline.se/product_info.php?cPath=21_25_112&products_id=1016

Hoppas ni haft en toppen dag idag!!

Skriver

Kerstin

Av Kerstin - 30 juni 2011 07:33

Måste bara få berätta lite historien bakom färgen rosa i mitt liv! Jag har alltid haft en liteh hat/kärlek till den färgen. Babyrosa är det värsta jag vet... Brrr... När jag var lite mer aktiv tävlingsryttare och hade en foderhäst (på stenåldern ungefär) så var ju rött en vågad färg till häst, gick ju bra till ponny. Men så kom det helt plötsligt in en rosa borste i sortimenten på ridsportbutiken och jag kunde inte låta bli att köpa den (har för övrigt kvar den fortfarande!!) sedan kom en riktigt fin rosa grimma och grimmskaft i en härlig rosa färg, ska tilläggas att jag hade en mörkbrun valack på den tiden. Den stod högt på min önskelista... Nu ska jag låta det vara osagt om det var jag eller min underbara hästskötare som köpte den till mig i julklapp, men på nästa dressyrtävling så lastade jag iallafall ut en valack med rosa grimma/grimskaft!! Ha ha!! Succé!! Jag fick MÅNGA kommentarer. Sedan föll rosa i glömska i några år, kanske på grund av att min egna häst då var guldfux och där går gränsen (fast jag kommer ihåg att han hade den rosa grimman någon gång i hagen...). Men så kom dottern och jag steg in på Hööks och hittade de mest bedårande ridbyxorna i en härlig rosa färg, men en fin strasshäst fram på. Lagomt till jul så hittade jag även ett knall rosa schabrak med en strassfjäril på ena sidan, det passade ju perfekt på vackra Ronja som levde hos oss då. Vit som snö var hon (bortsett från de gula fläckarna..). Sedan har det rullat på lite av sig själv, dottern hade en rosa period i sitt unga liv, som så många andra små tjejer, så Prins och Lukas har blivit lite utsatta. Sedan är ju min dotter lite lagomt kaxig när hon sitter på sin Prins, trygg som han är. Fick en kommentar om att "tänk om man ade hennes självförtroende" och skojade till det om att det berodde på "rosa" (och kan man klä en fuxfärgad Prins i rosa så...  ). Och på den vägen är det... Denna person fixade också en rosa uppsättning till sin fina ponny och börjar till och med blir lite kaxig (har jag hört...   ). Så hör upp nu alla, behöver ni kaxa till er så... "THINK PINK"!!!

Själv tycker jag faktiskt att det är lite snyggt med lite rosa detaljer, framförallt så gillar jag kombinationen grått/rosa. Dotterns rosa period börjar sakta rinna ut i sanden nu och till Hulda vill hon ha lila som färg, fast på tävling ska det vara svart och vitt, möjligtvis grått. Att Hulda har så mycket rosa beror ju på att hon kan ha allt som shettisarna haft, så det blir ju inga nya saker på ett tag... Förutom benskydd då... Men det har vi ju inga som hon riktigt kan ha så det räknas som nyttosak.

Ha en toppen dag i solen!!

Skriver

Kerstin

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Skapa flashcards