Stallrosen

Alla inlägg den 10 juli 2011

Av Kerstin - 10 juli 2011 23:36

Träffade en bekant idag på jobbet, som berättade att även en vän till henne hade en häst som fått tarmomvridning och gått bort, bara nu under den senaste tiden. Veterinären berättade ju också om att hon just behandlat en häst med kraftig kolik innan hon kom till mig, för precis en vecka sedan. Prins hade ju kolik, en annan vän till mig fick åka i ilfart ner till Ulltuna med sin häst, där var fallet kraftig diarré. Har även hört om flera kolikfall under senaste tiden. Vi pratade om det idag, vad är det som utlöser allt?? Värmen, gräset, irritationen av flugor eller andra otäcka småkryp, flugmedel, sorkar??? Vad??? För kraftigt bete, för magert bete??? VAD??? Jag blir tokig på allt. De var 3 i samma hage, varför bara en??

Min kollega tipsade om en fin b-ponny som hon trodde var till salu och tyckte att jag bara måste titta på. Så jag ringde nu ikväll, bara för att kolla läget. Men jag tror inte det är vad jag vill ha, men ägaren var trevlig och vi pratade om sjukdomar och hon berättade om en ponny de hade på lån, som fått fång i vintras, en ponny som är i fint hull och jobbas dagligen?! Jag blir snurrig av allt. Hur, vad ska man göra för att hindra allt elände...

Nä, usch, det var ju sådant här jag inte ville min blogg skulle handla om, jag vill skriva om glada barn och busiga ponnyer.

En vecka av en enorm saknad och många ??

     

Skriver

Kerstin

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Skapa flashcards