Stallrosen

Alla inlägg den 12 juli 2011

Av Kerstin - 12 juli 2011 20:44

Började dagen med att ladda några koppar extra i perkulatorn, solen sken och bad stod på schemat.. Tog vovvarna på en promenad först.. Vi hann inte långt innan det började mullra på ordentligt. På vägen hem sedan så sken himlen uppav en ordentlig blixt och det kom nästan omedelbart en öronbedövande smäll. Eddie fick panik och yrade runt i ett försök att komma undan. Dexter, briard som han är, märkte inte något utan var mest frustrerad att jag hindrade honom från att äta rödklöver i diket.. Briard i ett nötskal..   

Hemma igen så passade jag på att tömma och skura ur Prins box, går ju som tur är fort med en liten shettis box. När det var klart, borstade jag av några schabrak och Huldas flecce täcke inför tvätt. Sedan fick hästarna komma in eftersom det inte ville sluta dundar på ute.

Lite fika inne med kidzen innan vi satte igång och plocka och rensa lite bland papper och annat som gärna har en förmåga att samlas på hög.


Med posten kom.....

 

Min vinst från "Fortis et liber"!!

Var med i en utlottningn på Fejjan!

Efter middagen så sadlades Prins och Sydney för en ridtur i den nu så friska luften. Glömde i alla iver att spreja på myggmedel på oss ryttare... Fasen vad mygg det var!!!!

Alla foton i dag blev lätt felande...   Har tydligen legat av mig... Eller vad tror ni... 

Lite oskarp....  Och snett och vint... Att hon blundade är riktigt, hon ville "bli ett med hästen.."

Sedan skulle hon absolut ha de för stora shortchapsen som hon fick av sin idol Frida.... 

Vi red ganska långt och det blev mycket trav och lite galopp för Prins, med betoning på lite. Han vill inte. Normalt tar han galopp direkt, men nu travar han bara på, inte ens lite fortare och de kom långt efter... Nej, han vill nog bara skritta på lite lagomt och agera sällskap nu. Kanske lufsa ut med vagen. Jag har ju tyckt hela våren att han varit lite "trött". Och varför skulle han inte få vara det. Visserligen är han inte last gammal, men han kanske bara inte orkar hålla samma tempo längre. Vi lyssnar och låter honom bestämma.

Nu ska jag lösa lite mord i Midsomer och ta en kopp java.

Vad gör ni i kväll??

Skriver

Kerstin

Av Kerstin - 12 juli 2011 10:24

Och ett trevligt sådant också!! Mycket trevligt, ett som säger att vi har något att se fram emot. Och om 2 veckor har jag dessutom ledigt en HEL vecka!! Kan ni tänka er!?   Sedan är det bara 2 veckor kvar med dygnet runt jobb. Och det var den sommaren... Så fort det går... Nu hoppas jag verkligen bara att den sommaren som började med oro över en sjuk Prins, byttes av i glädjeyra över att han tillfrisknade och att en Sockertopp klev in i våra hjärtan, som sedan blev till en sorg utan dess like. Ska avslutas med lugn och ro, samt lite mer glädje. Ni kan väl hålla en tumme för oss.  

Nu åskar det här så jag avsluta för nu... Ha en toppen dag alla!!

Skriver

Kerstin

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Skapa flashcards