Stallrosen

Alla inlägg den 16 juli 2011

Av Kerstin - 16 juli 2011 21:03

En riktig stalldag idag för mig. Skurade klart boxarna och fixade lite annat små pyssel. Efter middagen så tog jag Sydney och den här "lilla" killen på en tur i skogen..

Japp, Dexter gjorde sin debut som sällskap på ridturen idag. Gick såklart alldeles lysande!! Så lydig och tyckte det var kul att få springa lös i full fart när vi travade en bit. Det enda tråkiga på turen var ju att jag insåg att Sydney verkligen inte går rent bak... Suck... En häst mindre nästa år då...  Jag kommer att fortsätta skritta henne det lilla jag hinner i höst och vinter och sedan får vi väl se när jag orkar ta beslutet. Om jag inte köper en ny ponny så kan jag ju betäcka, eller så köper jag mig en 2-åring under hösten, blir säkert billigare i längden... Orkar inte ta några beslut just nu...

För alla er som nu tycker att jag är en idiot som tar bort henne bara för att hon är halt så är det så att hon är T-märkt för en skada i bakknät, att hon varit frisk och ridbar i de år jag haft henne förvånar både mig och förra ägaren. Men jag har ju hela tiden vetat att den här dagen kommer och eftersom hennes skada försämras för varje år så tog jag beslutet redan när hon kom till mig att den dagen hon börjar haltar så ska hon få somna in. Att jag inte gör det nu, beror dels på att jag inte anser att hon lider speciellt mycket än, hon haltar, men kan det vara en 1/2-1 grad eller så för tillfället. Att jag fortfarnande hinner betäcka om jag vill. Och dels så orkar jag faktiskt inte med en förlust till.

Nu ska tydligen familjen samlas framför dumburken och se film...

Ha en trevlig kväll!

Skriver

Kerstin

Av Kerstin - 16 juli 2011 11:13

Åhh, nu får jag vänta ända tills på måndag innan jag får nästa trevliga mail... Suck..

Men jag hade ett trevligt "chatt samtal" med personen igår, så jag överlever, kanske, är ju så nyfiken jag...

Regnar idag, så klart, jag är ju ledig.. Ska försöka hinna skura ur minst en stor box, kanske bägge. Får se om jag orkar hämta spån...   Sov 10 timmar i natt, tror allt börjar komma ikapp nu.. Har en riktig "grisvecka" nästa vecka (självförvållat så ingen synd om mig), men sedan är jag ledig. En tur i skogen och avspolning av mkt gul Sydney står också på schemat. Hon är en riktig dyngråtta.   

Kanske bästa att sätta lite fart så man ialla fall hinner ut genom dörren innan man ska in och göra middagen...

Skriver

Kerstin


Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Skapa flashcards