Stallrosen

Alla inlägg den 21 juli 2011

Av Kerstin - 21 juli 2011 08:46

Har skapat en ny kategori... "Kerstin ryter till.. " Ha ha, inte ofta, men ibland tycker jag något och då kommer jag att skriva om det här...


Säger inte att alla ska jobba lika mycket som jag brukar göra, men visst finns det lite för många som går där ute och drar benen efter sig. Enligt mig då... Blev just uppringd och tillfrågad om jag kunde ta ett pass i kväll, men jag är ju redan inbokad på jobb så jag var tvungen att säga nej, har ännu inte lärt mig att klona mig, men jag tror att jag snart kommer på hur man gör det med...    Vi språkade lite om sommaren och att det verkligen var kris på arbetsvilliga människor. De får helt enkelt inga vikarier. Så tragiskt tycker jag, det finns ju massor med folk som går omkring och gnäller på att de inte har jobb eller pengar, men vill de jobba??? NÄ, men sluta gnäll då... Jag har, som ni kanske förstår inte mycket till övers för sådana personer. Det finns jobb, men man kan inte alltid välja och vraka. Nekar man jobb så ska man inte gnälla heller sedan. Men det är min filosofi, ni behöver inte tycka som mig (även om jag naturligtvis har rätt). Ja, det är sommar och skönt att vara ledig, men som jag ser det så får man faktiskt bita ihop och gilla läget ibland också. Beroende på vilken sits man har.

Så nu har jag fått ur mig lite, kanske jag ska vara glad att folk inte vill jobba, då blir det ju mer till mig!    Detta gäller inte bara en av arbetsplatserna jag har idag, utan detta har jag varit med om på de flesta ställena jag jobbat på. Vart finns arbets moralen?? I vissa fall är den lika dålig hos både unga som gamla...

Bara en allmän reflektion från mig.

Skriver

Kerstin

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Skapa flashcards