Stallrosen

Direktlänk till inlägg 27 juli 2011

"Curre Bus" och glada nyheter..."

Av Kerstin - 27 juli 2011 09:30

I min totala glädjeyra i går så glömde jag totalt bort att "min/Sydneys" hingstägare ringde i går. Är väl 3:e året jag suktat på hennes snygging. När vi sedan var uppe och hämtade hem Hulda så passade vi även på att besöka denna snygging. Vacker som en dag var han ju och trevlig!    Fick då dåliga nyheter om att han ev var sjuk, men så ringde Therese (som trevliga matte heter) igår och sa att det fanns hopp om "våran" fina kille!!! Jag är SÅ glad!!! FÖrst och främst för hennes skull, men även för att det betyder att jag eventuellt kan betäcka Sydney med snyggingen nästa vår!!! På en skala 1-10 så kan nu ju gissa hur glad jag är!!   


Så snackar vi lite Curre Bus. Massor av bilder kommer, det kan jag lova. Men idag bjuder jag bara på en som jag lånat av förra ägare.

  På ridbanan..

Igår när vi hämtade honom så klev han in i transporten direkt, trots att han inte åkt på ett år. Dottern hjälpte mig att lasta ur. Han stod helt still tills jag fixat klart med luckan och flyttat mellan väggen mm och backade sedan helt lugnt ut. Traskade lugnt runt gården och kollade in läget. Då ska ni veta att han faktiskt bara är 3 år (och godkänd hingst ) .   I natt smög jag in i stallet och trots att jag tände lampan så låg han kvar och sov i boxen! I morse gnäggade han glatt och nu går han helt coolt i hagen. Vi har ju hanterat honom och åkt runt på honom lite i vinter, så nu ska vi ut och gå lite, åka och kolla in ridhus på lördag och då ska jag även lämna kvar honom hos fd ägaren eftersom hon hade ett sto kvar som ska kollas. Sedan ska allvaret börja, lite mer arbete väntar denna lilla kille. Vi ska börja om lite från början, med att hänga, skritta lite innan vi kastar upp testpiloten Frida på honom för trav, galopp och hopp.... Så ska han få löshoppa lite så får vi se hur han löser det, inför 3-årstestet för ponnyer.

Den gula killen, Sullivan. Flyttar hem till oss i augusti någon gång. Ska bli lika spännande det! Får nog tycka lite som Camilla-Dacke där (fast hon sa det om Hulda), tänk honom i en svart snygg sele med en svart snygg gig bakom. Ha ha, fast jag är ju lite osäker på körning, vem vet, alla kan ju ändra sig, även jag... kanske...

Nej, nu börjar det bli riktigt varmt ute, så det blir väl stranden!

Skriver

Kerstin

 
 
Anneli Johansson - ny bloggtävling på G

Anneli Johansson - ny bloggtävling på G

27 juli 2011 10:21

himla gullig...va inte den andra också hingst? eller minns ja fel nu på denna korta stund :) 2 hingstar?

http://stallekekullen.blogg.se

 
Camilla

Camilla

27 juli 2011 11:01

Vilka fina hästar. :)

Och såklart du ändrar dig, är ju så roligt att köra. Är nog bra för ponnyn också då du kan arbeta igenom honom trots att du inte sitter på ryggen. :)

http://parellikusken.blogg.se

 
Erika

Erika

27 juli 2011 12:28

Snygg pålle ! :D

http://eriikapettersson.blogg.se

 
Nina Liljedahl

Nina Liljedahl

27 juli 2011 13:05

Vilken cooling! Och supersöt är han också :)

Det ska verkligen bli spännande att följa er på er väg med dessa två finingar.

http://stallskogalund.blogg.se

 
Anna

Anna

27 juli 2011 14:10

vilken snygging:D
för att ha kört så pss mycket som jag har gjort är det numera väldigt obehagligt att sita i vagn x)

http://annashastliv.blogg.se

 
Anna

Anna

27 juli 2011 16:45

Vilken snygging ni har köpt!! Och vilken läcker färg!! JÄTTEFIN:D

Åhhh!!! Vad skönt att Therese hade BRA nyheter om hingsten!! Har tänkt på henne en hel del senaste tiden...Blir ju kalasbra till Sydney nästa vår:D

Ha en jättebra fortsatt dag!!

Mvh Anna & Tabasco:)

http://www.anaby.bloggplatsen.se

Kerstin

27 juli 2011 17:40

På vilken eller bägge??? Ha ha, är väl gulingen du menar, han är verkligen SÅ läcker!!
Ja, gissa om jag blev glad när hon ringde!!
Det samma vännen! ♥

 
Spanaren

Spanaren

28 juli 2011 08:34

Här hinner jag inte riktigt med i alla hästsvängar ;.) Men Curre är så stilig!
/kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

 
Therese

Therese

28 juli 2011 10:00

Håller också med att man inte hinner med men vad spelar det för roll när det är sådana snyggingar inblandat?! GRATTIS till dina fantastiska nya pojkar!!! Både ser helt otroliga ut!!!

La upp lite nya bilder till dig igår ;) http://www.pixbox.se/alb_show_id1230724_page0.html

Kram!

http://srpre.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 1 februari 2020 13:44

Ja, som rubriken säger så börjar jag fundera om jag är det och alltid varit det. Kan liksom inte tacka nej till jobb utan att må dåligt, få lite ångest. Samtidigt så får jag lite ångest över att jag inte är hemma med barnen, som visserligen är stora ...

Av Kerstin - 29 januari 2020 12:40


Efter att ha tittat igenom ett antal inlägg från folk som vill bli medryttare så funderar jag allt mer på varför de inte väljer att skaffa egen häst. De har oftast en lång önske (krav) lista på hur hästen ska vara och vad de ska få göra med hästen, v...

Av Kerstin - 18 januari 2020 15:23


Tiden, den tiden. Ibland rusar den iväg och man kan inte förstå var den tog vägen eller hur den kunde å så fort. Ibland går det sakta, så sakta, som om någon limmat fast visaren på klockan. I april 2019 så bestlutades att vi skulle bli med stor häst ...

Av Kerstin - 4 januari 2020 14:05


Jag tillhör den där gruppen med människor som alltid försöker vara snäll, ställa upp för andra, fixa och dona för att allt ska lösas på bästa sätt, inga krav på att andra på något sätt ska betala tillbaka det, bara alla är nöjda så är jag också nöjd ...

Av Kerstin - 3 januari 2020 15:06

Om det var halvtid i förra inlägget så borde det ju vara heltid i detta. Ett år är avslutat oh vi har tagit tre kliv in i nästa decennium. Jag antar att detta år och decennium kommer att innehålla skratt, tårar, frustration och allt annat som de övri...

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards