Stallrosen

Alla inlägg under juli 2011

Av Kerstin - 28 juli 2011 11:14

Suck, visst är han stilig "min" eller ska jag säga Sydneys fina hingst!   

KOLLA!!!


Nu blir det bad!!

Ha det så bra!!

Skriver

Kerstin

Av Kerstin - 27 juli 2011 23:50

Yheee!! Ungarna lyckades lura ner mig i det kalla vattnet i dag. Fast det var faktiskt inte så kallt om jag ska vara ärlig, riktigt skönt. Blir nog banne mig ett dopp i morgon med!

   

Barnen hade också kul!

Sedan var det dax för lilla Curre Bus att hanteras. Hade tänkt longera honom, men vi tog en promenad efter vägen istället och in en bit i skogen. Detta var välbehövligt eftersom vi då kunde träna lite på att inte tappa focus på matte!! Han skötte sig toppen så fort han inte såg Sydney, men efter att ha passerat hennes hage, ett 10-tal gånger och fått backa eller vända om varje gång han började "hingsta" till sig, så gav han upp och skrittade lugnt förbi med sänkt huvud och tuggade nöjt. Sonen dok upp och myste lite med sin nya kompis. Han tycker Curre är bättre än en 4-hjuling!!  

   Mina killar!  

I morgon ska vi pröva longera om jag hinner, tydligen ska bonden bunta höt som jag ska få och då får man ju hjälpa till. Och det ska ju bli VARMT  också och då lutar det ju åt stranden.  

Son och Curre verkar komma överens och till och med sambon utbrast igår när han såg Curre "Men du var mig en snygg en!" Har han aldrig sagt förut.. Nån gång ska ju vara den första...  

       

Snyggingar!


Den här kom Dexter bärandes på i morse. Konstigt att han inte åt upp den...

  Den var jätte stor, nästan en 1dm, iaf 5 cm..  


Ha en toppen kväll!

Skriver

Kerstin

Av Kerstin - 27 juli 2011 09:30

I min totala glädjeyra i går så glömde jag totalt bort att "min/Sydneys" hingstägare ringde i går. Är väl 3:e året jag suktat på hennes snygging. När vi sedan var uppe och hämtade hem Hulda så passade vi även på att besöka denna snygging. Vacker som en dag var han ju och trevlig!    Fick då dåliga nyheter om att han ev var sjuk, men så ringde Therese (som trevliga matte heter) igår och sa att det fanns hopp om "våran" fina kille!!! Jag är SÅ glad!!! FÖrst och främst för hennes skull, men även för att det betyder att jag eventuellt kan betäcka Sydney med snyggingen nästa vår!!! På en skala 1-10 så kan nu ju gissa hur glad jag är!!   


Så snackar vi lite Curre Bus. Massor av bilder kommer, det kan jag lova. Men idag bjuder jag bara på en som jag lånat av förra ägare.

  På ridbanan..

Igår när vi hämtade honom så klev han in i transporten direkt, trots att han inte åkt på ett år. Dottern hjälpte mig att lasta ur. Han stod helt still tills jag fixat klart med luckan och flyttat mellan väggen mm och backade sedan helt lugnt ut. Traskade lugnt runt gården och kollade in läget. Då ska ni veta att han faktiskt bara är 3 år (och godkänd hingst ) .   I natt smög jag in i stallet och trots att jag tände lampan så låg han kvar och sov i boxen! I morse gnäggade han glatt och nu går han helt coolt i hagen. Vi har ju hanterat honom och åkt runt på honom lite i vinter, så nu ska vi ut och gå lite, åka och kolla in ridhus på lördag och då ska jag även lämna kvar honom hos fd ägaren eftersom hon hade ett sto kvar som ska kollas. Sedan ska allvaret börja, lite mer arbete väntar denna lilla kille. Vi ska börja om lite från början, med att hänga, skritta lite innan vi kastar upp testpiloten Frida på honom för trav, galopp och hopp.... Så ska han få löshoppa lite så får vi se hur han löser det, inför 3-årstestet för ponnyer.

Den gula killen, Sullivan. Flyttar hem till oss i augusti någon gång. Ska bli lika spännande det! Får nog tycka lite som Camilla-Dacke där (fast hon sa det om Hulda), tänk honom i en svart snygg sele med en svart snygg gig bakom. Ha ha, fast jag är ju lite osäker på körning, vem vet, alla kan ju ändra sig, även jag... kanske...

Nej, nu börjar det bli riktigt varmt ute, så det blir väl stranden!

Skriver

Kerstin

Av Kerstin - 27 juli 2011 00:01

... Och idag händer MASSOR!! Men vi börjar från början!

Vaknade tidigt i morse och kunde inte somna om, så typiskt när man är ledig. Nåväl, skummade igenom lite annonser och .... Äh, fortsättning följer någon annan dag..  

Så vaknade resten av familjen och vi for till shopping centrumet för att köpa en liten pool... Kom hem med en pool modell större... Så det kan bli... Och med allt man ska ha till, gick knappt in i bilen.. En fika senare och vi landade hemma. 

Telefonen ringde... Kul!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Varmt på eftermiddagen så ungarna och jag for till sjön för ett kvälls dopp, inte jag då, kallt i vattnet... brr...

Hem, telefonen ringde.... Super kul!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ungar och jag in i bilen, vrom, iväg... Och kolla vad vi hittade!!!

  Dålig bild, jag vet.... Men det var så disigt ute och det är nog dottern som jagar runt och knäpper...

  Sonens nya lilla "Curre Bus" har precis lastats ur och kollar runt lite på gården.

Ja, det är han som säger att det är hans ponny och att han ska tävla western med den så...   Hårfärgen är ju rätt lika så... 

Bättre bilder lovas, men så kan ni ju kolla in den här!!! Wow liksom...Läs och kolla in.   


Tror dottern kommer att få kul med den, vad tror ni???

Nä nu tror jag inte ni klarar något mer så jag slutar nu, men jag lovar... Det kommer MERA!!!!!  

Sov så gott, eller god morgon på er!!

Skriver

Kerstin

Av Kerstin - 26 juli 2011 00:22

Har beslutat att låna ut min fina Sydney. Som sällskap, avel eller för lättare ridning, dvs mestadels i skritt i skogen.

Sydney är 167 cm och ståtlig, hon 10 år i år och är från Holland, okänd stam. Hon har haft minst ett föl, e: Careful, som är otroligt fint. Då tog hon på 1:a försöket och har varit en utmärk mamma. Sydney är en trygg och klok häst, som man kan lita på i alla lägen. Dottern, som är 7 år nu, har skrittat henne i grimma och grimskaft på gården utan problem. Hon kan även hämta henne från hagen. Hon är otroligt kelsjuk och vill alltid ha lite mys innan hon börjar äta kvällsmaten.

Hon går att rida ut ensam på, eller med sällskap, jag har haft hundar med utan problem och som sagt så har ponnyer hoppat in i baken på henne utan att hon så mkt som rör en min. Hon går fram på alla underlag och i alla situationer. Hon går barfota idag, men bör skos om hon ska ridas då hovarna trasas sönder om hon går på sten och grus, samt att hon är öm i sulorna.

Till att börja med 1 år, men kan blir längre om allt fungerar.

Är snäll mot barnen och ser sig för när de är i närheten.

   

Är väldigt noga med vart hon hamnar, jag tänker inte bara lämna iväg henne.


Detta gör jag bara för att jag verkligen vill ha något att åka och träna/tävla med och för att hålla igång mig och mitt (och barnens) intresse.


Seriöst intresserade kan maila mig på stallrosen@telia.com


Skriver

Kerstin

Av Kerstin - 25 juli 2011 09:40

Japp, det vore toppen det. Hittade just en häst som skulle passa mig som handen i handsken, men pga av ponnyköp så.... Japp ni läste rätt!!! Hade hon med hästen svarat någon dag tidigare så kanske jag gjort lite annorlunda, men nu är det som det är.. Men jag ska se om jag hittar någon lösning på problemet. Skam den som ger sig eller hur det nu va...   

Nej, nu börjar det åska lite här så det är väl bäst att avsluta och ev ta in hästarna..

Ha en bra dag!

Skriver

Kerstin

Av Kerstin - 23 juli 2011 22:57

Sänder en tanke och en massa kärlek till alla i Norge!    Hur kan det hända? Man fattar inte. Hur kan en människa bli så sjuk att den genomför något så hemskt? Tänk att se sina vänner skjutas till döds omkring en, tänk att vara förälder och få nyheten om vad som hänt, telefonsamtalet... Äh, fy... Gråter när jag tänker på det, gråter när jag ser de chockade ungdomarna på tv. Vill bara hem och krama mina små hjärtan där hemma.

En natt och en dag, sedan hägrar en veckas ledighet, det ska bli skönt. Vädret ser inte så lovande ut, men det bryr jag mig inte om. Är ledig, finns hemma med min familj. Vi får se vad vi hittar på. Blir en Stockholmsresa framöver iaf, just nu är det lite veterinärräkningar och annat som inte går på försäkringen som ska betalas... Men i Augusti så....   

Hoppas ni har en roligare lördags kväll/natt än mig, även om jag trivs på jobbet så gillas hemmet bättre.   

Skriver

Kerstin 

Av Kerstin - 22 juli 2011 23:59

.. Så kanske jag vet hur det blir och då får ni naturligtvis också veta det.   Tills dess så får ni väl fundera lite...   

Annars har dagen varit seg.. Skulle göra ny hage, men när åskan började gå så ansåg jag att hålla i eltråd när det blixtrar och dundrar inte kändes ok. Så blev det med den saken.. Sambon hade pratat med en annan granne och han sa att hans hage var klar för mina hästar, så praktiskt...   Gillar verkligen mina grannar! Så ringde en annan och sa att jag hade spån att hämta samt att jag fick ta allt hans hö om jag ville... Helt ok anser jag.

Och så sålde jag ju sadeln, försäkringen löste sig och så ....... Inte illa va!?    Kanske vänder det nu, hoppas på lite fortsatt lugn ialla fall.

Kram på er!

Skriver

Kerstin

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Skapa flashcards