Stallrosen

Direktlänk till inlägg 2 augusti 2011

Curre Bus är hemma igen!

Av Kerstin - 2 augusti 2011 23:02

Hade ingen riktigt bra sovtid i morse. När jag kom hem och lade mig frös jag som en tok, var med all säkerhet övertrött, då brukar jag få frossa. Sedan sov jag oroligt, vaknade massor med gånger av att jag frös (25 grader i rummet, säkert 30 under täcket..), vid 11-tiden kom grannen med ett gäng höbalar som blivit över från när vi buntade härom dagen, eftersom han måste köra förbi sovrumsfönstret för att komma till stallet så lät det som om han var på väg in i rummet. Slumrade till igen, då ringer mobilen, Curres fd ägare, ringde och frågade om hon skulle komma bort med honom idag. Ok!! Slumrade till när jag hör att en bil kör över gruset, suck!! Gav upp sovandet och gick ner för att fixa lite fika istället. Sambo och son kom hem efter att ha skjutsat dottern till kompis, vi fikade och jag gick ut och gjorde stallet. Så kom lilla Curre hem och de hälsade glatt på varandra innan han fick komma in i stallet och äta lite. Han är så cool. Ny duchad var han också!!

 

Ett dopp i poolen och lite sol på det så var det redan dax för middags stöket. Sedan droppade jag ner i sängen och sov gott någon timme. Så nu är jag på plats på jobbet och filosoferar och planerar för fullt för mina små ponnyer och lite annat, när tid ges. Dax före en kopp java känner jag. Ledig i morgon och då ska vi jobba lite med Curre och tömma transporten, måste verkligen iväg till ridhus nu!! Tiden går så fort!!

Ha det så bra!

Skriver

Kerstin

 
 
Nina

Nina

3 augusti 2011 09:37

Usch vad jobbigt att inte få sova ordentligt mellan två jobbarnätter! Hoppas att du sover gott just nu, i alla fall.

När är det CUrre ska vara med på treårstest?

http://stallskogalund.blogg.se

 
kicki & FF

kicki & FF

3 augusti 2011 20:23

Oj det kan vara lätt irriterande att bli väckt om och om igen, hoppas du får ta igen det.
Om det är Curre som är på din bild så är han fruktansvärt söt.
Ha det fortsatt trevligt i sommarvärmen

http://www.vindarnaviskar.n.nu

Kerstin

3 augusti 2011 22:21

Jag tog igen det i morse! Sov lite för länge, men skönt var det.
Japp, det är Curre!

 
Camilla

Camilla

3 augusti 2011 23:43

Proppar i öronen kanske?

Sv: Ja de tär så skönt att veta att det inte va något "ridrelaterat" utan att hon faktiskt varit med om någon form av trauma som gjort henne halt. Verkade faktiskt som att jag kunde börja sätta igång henne efter tre veckor om allt såg bra ut vid återbesöket så det håller jag tummarna för!!
Inte för att jag kan klura ut hur sjutton jag ska lyckas rida igång en häst som inte går att rida ut på :O

http://camillahastskotare.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 1 februari 2020 13:44

Ja, som rubriken säger så börjar jag fundera om jag är det och alltid varit det. Kan liksom inte tacka nej till jobb utan att må dåligt, få lite ångest. Samtidigt så får jag lite ångest över att jag inte är hemma med barnen, som visserligen är stora ...

Av Kerstin - 29 januari 2020 12:40


Efter att ha tittat igenom ett antal inlägg från folk som vill bli medryttare så funderar jag allt mer på varför de inte väljer att skaffa egen häst. De har oftast en lång önske (krav) lista på hur hästen ska vara och vad de ska få göra med hästen, v...

Av Kerstin - 18 januari 2020 15:23


Tiden, den tiden. Ibland rusar den iväg och man kan inte förstå var den tog vägen eller hur den kunde å så fort. Ibland går det sakta, så sakta, som om någon limmat fast visaren på klockan. I april 2019 så bestlutades att vi skulle bli med stor häst ...

Av Kerstin - 4 januari 2020 14:05


Jag tillhör den där gruppen med människor som alltid försöker vara snäll, ställa upp för andra, fixa och dona för att allt ska lösas på bästa sätt, inga krav på att andra på något sätt ska betala tillbaka det, bara alla är nöjda så är jag också nöjd ...

Av Kerstin - 3 januari 2020 15:06

Om det var halvtid i förra inlägget så borde det ju vara heltid i detta. Ett år är avslutat oh vi har tagit tre kliv in i nästa decennium. Jag antar att detta år och decennium kommer att innehålla skratt, tårar, frustration och allt annat som de övri...

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14
15 16
17
18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards