Stallrosen

Direktlänk till inlägg 3 augusti 2011

Cowboy ponnyn...

Av Kerstin - 3 augusti 2011 22:59

Sov lite för länge idag, men vid första försöket att vakna så var jag så trött att jag mådde illa, så jag sov vidare en stund till, skönt!

Efter att ha gjort stallet så släppte jag ihop Prins och Curre, gick ju hur bra som helst. De skrek lite, Prins visade vem som var "hingst" och så sänkte sig lugnet.

           

Gick ju bra!

Sedan blev det ett dopp i poolen, så skönt och riktig bra temperatur idag!

  Simtävling?

På kvällen så red dotter en sväng på fina Prins och jag gick med hundarna. Hade fläktat hela dagen, men naturligtvis så slutade det när jag skulle gå, flugor och kvavt, fy...

Hemma igen och Curre fick på sig westersadeln. Han brydde sig inte ett dugg om den.

Man måste ju få kolla lite... 

Så det är nog att den andra ligger och guppar lite som han reagerar. Eller så vill han verkligen bli sonens cowboy ponny! Snygg är han ju iaf!!

Dottern fotade idag med varierande resultat.   

Visade en bild på ben någon gång och sade att jag tyckte det var fräckt och barn lyssnar tydligen ibland ialla fall...   Nästa gång blir det med vita benlindor och mer skärpa i bilden.    

  Här ser han ju nästan stor ut!

  Visst passar han i det ljusa tränset!! Blir nog ljus brunt till honom..

Hoppas eran dag har varit bra. Jag är SÅ nöjd med min!! Fler överraskningar är på ingång!

Skriver

Kerstin

 
 
Anna

Anna

3 augusti 2011 23:43

Det ljusa tränset gjorde sig jättefint på honom:D Och han ser faktiskt ganska stor ut på bilderna!! Trevlig typ av ponny:D

Mvh Anna & Tabasco:)

http://www.anaby.bloggplatsen.se

Kerstin

4 augusti 2011 07:49

Ja han är ganska "långbent" (om man nu kan säga det om en som är 116 cm ha ha!!). Och lätt i modellen, håller med fin modell! :)

 
Caroline

Caroline

4 augusti 2011 00:10

Så kul att Prins och den nya är kompisar =)

http://www.ridemyhorse.blogg.se

 
Camilla

Camilla

4 augusti 2011 00:27

Härligt att han och prins funkar!

Duktig och söt ponny :D

http://camillahastskotare.blogg.se

 
Anna

Anna

4 augusti 2011 11:38

Svar:När man skolar om en "trasig" häst är det de små ögonblicken otroligt viktiga!! De är det även med en normal häst men det känns så otroligt mycket i hjärtat när man äntligen "får till det" men en häst som har haft det jobbigt..när man känner att "det klickar":D Det är de som gör att man får kraft att orka jobba vidare!!

Han ser väldigt långbent/högbent ut!! Jättetrevlig modell:D

Mvh Anna & Tabasco:)

http://www.anaby.bloggplatsen.se

 
Erika

Erika

4 augusti 2011 12:05

Va skönt att de gick bra att släppa ihop dom. :)

http://eriikapettersson.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 1 februari 2020 13:44

Ja, som rubriken säger så börjar jag fundera om jag är det och alltid varit det. Kan liksom inte tacka nej till jobb utan att må dåligt, få lite ångest. Samtidigt så får jag lite ångest över att jag inte är hemma med barnen, som visserligen är stora ...

Av Kerstin - 29 januari 2020 12:40


Efter att ha tittat igenom ett antal inlägg från folk som vill bli medryttare så funderar jag allt mer på varför de inte väljer att skaffa egen häst. De har oftast en lång önske (krav) lista på hur hästen ska vara och vad de ska få göra med hästen, v...

Av Kerstin - 18 januari 2020 15:23


Tiden, den tiden. Ibland rusar den iväg och man kan inte förstå var den tog vägen eller hur den kunde å så fort. Ibland går det sakta, så sakta, som om någon limmat fast visaren på klockan. I april 2019 så bestlutades att vi skulle bli med stor häst ...

Av Kerstin - 4 januari 2020 14:05


Jag tillhör den där gruppen med människor som alltid försöker vara snäll, ställa upp för andra, fixa och dona för att allt ska lösas på bästa sätt, inga krav på att andra på något sätt ska betala tillbaka det, bara alla är nöjda så är jag också nöjd ...

Av Kerstin - 3 januari 2020 15:06

Om det var halvtid i förra inlägget så borde det ju vara heltid i detta. Ett år är avslutat oh vi har tagit tre kliv in i nästa decennium. Jag antar att detta år och decennium kommer att innehålla skratt, tårar, frustration och allt annat som de övri...

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14
15 16
17
18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards