Stallrosen

Direktlänk till inlägg 13 augusti 2011

Ridit...

Av Kerstin - 13 augusti 2011 23:27

... Eller i alla fall tagit mig en skritt tur på Secret, gick ju precis hur bra som helst! Vi såg en travare genom skogen, på väg upp till travvägen. Secret stannade till och kollade, "Hmm, ngt skumt där mellan träden, vill inte gå dit". sa Secret. "Jodå, sa jag. Inget farligt." "Ok, säger du det så.."    Underbart! Trots sin höjd så kändes hon "liten" att sitta på, smal och inget framför sig!! Men jag vande mig snabbt, på hemvägen kändes allt ok. Vi provade att ta tyglarna och ställa lite till höger och vänster samt trava några meter. Lite stel, men samarbetsvillig. Vill ha en häst till att rida och träna med!! Så kul att ha något att se fram emot!!

En bekant var inne på jobbet idag och peppade mig att visa Curre på 3-års. Hon skulle visa sin 3-åring, ett welsh sto, ska bli kul att se, för även om jag väljer att inte visa Curre så ska jag ju dit och kolla.

Till veckan ska Curre och jag påbörja arbetet för hand på riktigt. Efter nästa helg ska vi traska bort till grannen och be honom hjälpa oss att anpassa selen och sedan ska även inkörningen påbörjas. Blir mycket olika jobb för den lilla killen nu framöver, en vintern kommer ju att bjuda på vila då snön ska skottas, så det är lika bra att köra på. Nya däck till vagnen ska också inhandlas, då dottern vill köra Prins igen.

Ha det så bra!

SSkriver

Kerstin

 
 
Anna

Anna

13 augusti 2011 23:54

Vad härligt att ni fick en bra första ridtur:D

Mvh Anna & Tabasco:)

http://www.anaby.bloggplatsen.se

Kerstin

14 augusti 2011 22:46

JA!! :)

 
Camilla- Tävla om tre plagg ifrån Mountain Horse

Camilla- Tävla om tre plagg ifrån Mountain Horse

14 augusti 2011 08:01

Så härligt! Hur gammal va hon förresten?

http://camillahastskotare.blogg.se

 
Spanaren

Spanaren

14 augusti 2011 08:23

Vad du och jag är lika :-) Vi går igenom det svåra och ändå så ser vi alltid ljuset i tunneln där längre fram ;.) Du myser med ditt och jag myser med mitt och aldrig vi glömmer de som har vandrat iväg från oss ;.) Tack för att du vill vara min vän *hjärta dig* /kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

Kerstin

14 augusti 2011 22:38

Ja, du har så rätt. Men det är ju ett sätt att gå vidare, att inte gräva ner sig i sorgen.
Kram på dig!!

 
Caroline

Caroline

14 augusti 2011 11:59

Åhh grattis till din nya häst. =)
Hur gammal är den?

http://www.ridemyhorse.blogg.se

 
Erika

Erika

14 augusti 2011 16:30

Va kul med inkörning. :D
Älskar att köra ponnyer, ville köra in Raski men de blev inte så p.g.a att hon var så sparkig när hon var 2 år.

Vilket har släppt nu, men nu vill jag fokusera på ridningen.
Så skippar ev inkörningen får se till nästa år.
Men tror jag ska satsa på ridningen ett bra tag o få till den ordentligt. :)

Kul att rida nya pållen. :D

SV:
Tack. :D
Är mycket nöjd med hur Raski utvecklas i hoppningen.
Hon älskar de verkligen, så jag får helt enkelt börja träna bort min hopprädsla.
För hon brinner för hoppningen, speciellt nu när Grim var med.
Jäkla så bra hon hoppa + hade bjudning.

Hon hoppar ju bra över, och har ju hoppat betydligt högre än 70 cm.
men innan jag avslutar för vintern får hon nog kanske hoppa någon meter eller så igen.

http://eriikapettersson.blogg.se

 
Marie

Marie

14 augusti 2011 16:49

Sv: Tack snälla ja det går bättre och bättre som tur är annars skulle det nog vara sluttävlat.

Va härligt att Secret skötte sig på premiären. Det är du väl värd!

http://stall.brannebo.blogg.se

 
Elin

Elin

14 augusti 2011 18:43

Hej!
Fick höra från Carro ( www.sartorius.blogg.se) att du hade tagit bort två av dina hästar för ett tag sedan? Tänkte bara kolla hur du gjorde ? Ska ta bort min gammla vänn, men vet inte hur jag ska göra, vad det finns för alternativ osv.

Är ju inga lätta beslut man har att ta.. Tacksam för svar :)

http://www.shalomterms.blogg.se

 
Lina Jonsson

Lina Jonsson

14 augusti 2011 20:41

Fin blogg, följa varandra på bloglovin ? (:

http://www.Beeeeautiful.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 1 februari 2020 13:44

Ja, som rubriken säger så börjar jag fundera om jag är det och alltid varit det. Kan liksom inte tacka nej till jobb utan att må dåligt, få lite ångest. Samtidigt så får jag lite ångest över att jag inte är hemma med barnen, som visserligen är stora ...

Av Kerstin - 29 januari 2020 12:40


Efter att ha tittat igenom ett antal inlägg från folk som vill bli medryttare så funderar jag allt mer på varför de inte väljer att skaffa egen häst. De har oftast en lång önske (krav) lista på hur hästen ska vara och vad de ska få göra med hästen, v...

Av Kerstin - 18 januari 2020 15:23


Tiden, den tiden. Ibland rusar den iväg och man kan inte förstå var den tog vägen eller hur den kunde å så fort. Ibland går det sakta, så sakta, som om någon limmat fast visaren på klockan. I april 2019 så bestlutades att vi skulle bli med stor häst ...

Av Kerstin - 4 januari 2020 14:05


Jag tillhör den där gruppen med människor som alltid försöker vara snäll, ställa upp för andra, fixa och dona för att allt ska lösas på bästa sätt, inga krav på att andra på något sätt ska betala tillbaka det, bara alla är nöjda så är jag också nöjd ...

Av Kerstin - 3 januari 2020 15:06

Om det var halvtid i förra inlägget så borde det ju vara heltid i detta. Ett år är avslutat oh vi har tagit tre kliv in i nästa decennium. Jag antar att detta år och decennium kommer att innehålla skratt, tårar, frustration och allt annat som de övri...

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14
15 16
17
18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards