Stallrosen

Alla inlägg den 16 augusti 2011

Av Kerstin - 16 augusti 2011 14:24

Vi tog oss en skrittur i förmiddags, min långbenta dam och jag. Ibland ifrågasätter hon mig och mina vägval, men är lättövertalad, än så länge i alla fall... Travade lite uppe på travvägen, som är mjuk för hennes oskodda hovar. Även här har damen lite åsikter. För mycket ben så stannar hon, men svara så fint för sätet så det är ju inga problem, bara jag tänker till. Så lätt att man lägger till skänkeln när man rider ute i skogen, fast inne på banan så sitter man ju igång dem.. Knas jag!! Tur hon korrigerar mig. Mjuk och följsam hand vill hon också ha, visas tydligt. Ha ha, jag har mycket att lära här!

Barnen och jag har diskuterat häst igen. Så både igår och idag har de tillbringat tid i stallet och bara "varit" med sina ponnyer. Utan att få kli i ögon eller nysningar! Bra!!

Blir ju gärna lite bortglömt i perioder att de faktisk kan kan själva hantera Prins, just på  grund av allergin, men det är ju bra att pröva då och då. Ju oftare desto bättre, antar att kroppen får jobba lite extra med att skydda dem, men så länge det går bra så... Tror att de höjer skyddsnivån i kroppen om de får en liten dosvarje dag. Inbillar mig det, kanske inte är så. Vi får väl se...

Skriver

Kerstin

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14
15 16
17
18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards