Stallrosen

Direktlänk till inlägg 16 augusti 2011

Ridit!!

Av Kerstin - 16 augusti 2011 14:24

Vi tog oss en skrittur i förmiddags, min långbenta dam och jag. Ibland ifrågasätter hon mig och mina vägval, men är lättövertalad, än så länge i alla fall... Travade lite uppe på travvägen, som är mjuk för hennes oskodda hovar. Även här har damen lite åsikter. För mycket ben så stannar hon, men svara så fint för sätet så det är ju inga problem, bara jag tänker till. Så lätt att man lägger till skänkeln när man rider ute i skogen, fast inne på banan så sitter man ju igång dem.. Knas jag!! Tur hon korrigerar mig. Mjuk och följsam hand vill hon också ha, visas tydligt. Ha ha, jag har mycket att lära här!

Barnen och jag har diskuterat häst igen. Så både igår och idag har de tillbringat tid i stallet och bara "varit" med sina ponnyer. Utan att få kli i ögon eller nysningar! Bra!!

Blir ju gärna lite bortglömt i perioder att de faktisk kan kan själva hantera Prins, just på  grund av allergin, men det är ju bra att pröva då och då. Ju oftare desto bättre, antar att kroppen får jobba lite extra med att skydda dem, men så länge det går bra så... Tror att de höjer skyddsnivån i kroppen om de får en liten dosvarje dag. Inbillar mig det, kanske inte är så. Vi får väl se...

Skriver

Kerstin

 
 
marianne

marianne

16 augusti 2011 15:18

Kul med Secret, det låter precis som Ava som oxå är långbent och hon är grymt känslig i munnen och har liten egen vilja, men när jag "säger till" så går hon dit jag vill....inget krångel =)
Hoppas du har rätt angående dina barn och allergin, jag har däremot hört att ju mer man utsätter sej för allergener, ju fler saker blir man allergisk emot, om man är allergiskt mot nå´t alltså....kan vara fel....

http://marresmams.blogg.se

 
Anna

Anna

16 augusti 2011 15:47

Det låter som om hon är en trevlig häst din långbenta dam:D Lite åsikter är alltid bra hos en häst;)

Svar:Det tror jag också att det blir:D

Mvh Anna & Tabasco:)

http://www.anaby.bloggplatsen.se

 
Sarah

Sarah

16 augusti 2011 16:26

Härlig tur det låter som :)

http://chanellie.bloggplatsen.se

Kerstin

16 augusti 2011 22:38

Absolut!! Och kommer nog bli bättre!

 
Anna

Anna

16 augusti 2011 16:27

Svar:Jo du!! Man tror det knappt själv!!! Åren går minsann!! Hi hi!!

Huvudsaken att åsikterna går att ändra så är det ju inga problem;) Blir nog superbra det där:D

Mvh Anna & Tabasco:)

http://www.anaby.bloggplatsen.se

 
elin

elin

16 augusti 2011 19:11

SV: Tack så mycket för infon. Jag kommer helt klart att göra det hemma. Vill inte skicka iväg han.

http://www.shalomterms.blogg.se

 
Ingen bild

Tessan

16 augusti 2011 22:14

Det där med att kroppen bygger upp ett eget försvar mot allergin tror jag också på. Själv är jag pollen, hö, päls och damm allergiker.Jag har alltid haft djur hemma både under min uppväxt och nu pga livet blir så trist utan dom. Visst är det kämpigt under sommarhalvåret, men det finns bra receptfria tabletter idag och sköter man det ihop med något saltlösnings nässpray+ allergispray så kan man utsätta sig för det mesta.
Jag tror att folk börjar bli allergiska och sjuka just pga all denna försiktighet som är under just barndomen..det ska tvättas och dona..nu menar jag inte att barn ska va skitiga, men lite lort skadar inte..äter dom en dagg mask..va gör det?? alla har vi väll säkert gjort det när vi va riktigt små ;) Ja du förstår nog va jag menar hahaha Har sovit för få h och babblar förmycket

Kerstin

16 augusti 2011 22:36

Ha ha, jag hänger med och håller med till fullo!! Lite skit i hörnen har väl ingen dött av?! ;)

 
Marie

Marie

16 augusti 2011 23:16

Va härligt med en egen häst att träna med.... :)
Inte kul med allergier men samtidigt ska inte du göra allt. En svår balansgång.

http://stall.brannebo.blogg.se

 
Spanaren

Spanaren

17 augusti 2011 07:07

Barn som har växt upp med katt och hund har ett bättre skydd mot allergi. Minns jag rätt så var det 40 % för katt och 50 & för hund (eller var det 60 %?).

Att äga djur innebär också skötsel för de små ;.) Rätt tänkt!

/kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

 
Camilla- Tävla om tre plagg ifrån Mountain Horse

Camilla- Tävla om tre plagg ifrån Mountain Horse

17 augusti 2011 14:31

Jätteglad för dig att du äntligen fått dig en fungerande pålla!!

http://camillahastskotare.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 1 februari 2020 13:44

Ja, som rubriken säger så börjar jag fundera om jag är det och alltid varit det. Kan liksom inte tacka nej till jobb utan att må dåligt, få lite ångest. Samtidigt så får jag lite ångest över att jag inte är hemma med barnen, som visserligen är stora ...

Av Kerstin - 29 januari 2020 12:40


Efter att ha tittat igenom ett antal inlägg från folk som vill bli medryttare så funderar jag allt mer på varför de inte väljer att skaffa egen häst. De har oftast en lång önske (krav) lista på hur hästen ska vara och vad de ska få göra med hästen, v...

Av Kerstin - 18 januari 2020 15:23


Tiden, den tiden. Ibland rusar den iväg och man kan inte förstå var den tog vägen eller hur den kunde å så fort. Ibland går det sakta, så sakta, som om någon limmat fast visaren på klockan. I april 2019 så bestlutades att vi skulle bli med stor häst ...

Av Kerstin - 4 januari 2020 14:05


Jag tillhör den där gruppen med människor som alltid försöker vara snäll, ställa upp för andra, fixa och dona för att allt ska lösas på bästa sätt, inga krav på att andra på något sätt ska betala tillbaka det, bara alla är nöjda så är jag också nöjd ...

Av Kerstin - 3 januari 2020 15:06

Om det var halvtid i förra inlägget så borde det ju vara heltid i detta. Ett år är avslutat oh vi har tagit tre kliv in i nästa decennium. Jag antar att detta år och decennium kommer att innehålla skratt, tårar, frustration och allt annat som de övri...

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14
15 16
17
18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Skapa flashcards