Stallrosen

Alla inlägg den 19 augusti 2011

Av Kerstin - 19 augusti 2011 22:10

Skrittade ner till min ridbanan i skogen, dvs en äng. Secret vet exakt vart "utgången" är. Men jag (som oxå har rött i mitt hår) är lite listigare än den långbenta damen. Det tog ca 15-20 minuter innan hon kom på att hon passerat "gå" flera gånger utan att vetat om det.    Men när hon väl kom på det så protesterade honm vänligt men bestämt. Tyvärr lyckades jag även nu lura henne att gå fel väg och vi hamnade på nästa äng. Hon tycket det var toppen!!   Vis av erfarenhet så bröt jag innan hon hann inse vad jag gjort. Elaka jag!! 

Hovis sa att hon var mycket stelare i vänster sida än i höger, samt att höger hov är större än vänster, så visst är det något. Ska kolla med Lisa, en kollega och ET. Blir nog bra.

Men martingal i skogen är nog inte helt fel....  


Hoppas ni haft en bra häst dag!

Skriver

Kerstin

Av Kerstin - 19 augusti 2011 16:53

.... Nä, men hovis var på mig som attan idag, tyckte det var synd att en så fin ponny bara skulle bli stående när Curre väl fungerade och eftersom sonen redan var för lång för honom så var det ju inte långt kvar innan dottern inte skulle rida honom något mer. Och visst ligger det något i det han säger. Prins skulle få 2 nya små mattar, en shettiskompis och få följa med som maskot på travtävlingar. Tror han skulle gilla att få vara så mycket i focus. Men nä, jag är ego och behåller honom, som vår egen maskot!!

Han har gett oss så mycket... 

     Och han kommer att fortsätta vara tryggheten för våra yngre förmågor.

Vad tycker ni??? Är man ett stort ego som behåller honom eller är man snäll??


Gick bra att sko både Sydney och Secret, samt verka Curre och Prins.

Nu när jag skulle lasta Sydney så går hon så snällt på transporten och så backar hon ut lika snällt när hon ser mig där bak... Stolla!!! Så nu får jag vänta med att skjutsa upp henne tills på söndag. Tror jag ska ta mig en ridtur nu när damen har skor.

Skriver

Kerstin

Av Kerstin - 19 augusti 2011 10:00

Vaknade strax efter 5 i morse, efter att ha haft en fruktansvärd mardröm, helt omöjligt att somna om efter det. Så jag klev upp, startade en maskin tvätt, ut med vovvar mm och nu sitter jag här med en kopp kaffe och njuter av ensamheten. Eller laddar batterierna inför dagens alla måsten. Hovis kommer, Sydney åker och allt annat som ska göras. När Sydney åkt så ska hennes box göras om lite så det blir plats för 2 ponnyer istället för en stor häst. Hoppas hinna skritta ut på Secret, men det tror jag inte tiden räcker till för. Kommer fler dagar. Kan inte riktig förstå hur jag tänkte när jag valde ett sto, i ett stall fullt med killar... Hmmm, varför göra det lätt för sig..

  Hösten närmar sig och jag funderar...

Mycket rönnbär, mycket snö eller är det tvärt om??

   

Ljung och lingon...

Jag är ingen bärplockare, men tycker det är så fint när lingonen lyser röda i skogen och ljungen med sin vackra ljus lila färg. Hösten bjuder på SÅ mycket vackert.

Ha en toppen dag!

Skriver

Kerstin

Av Kerstin - 19 augusti 2011 06:00

Vovvarna har varit lite i bakgrunden märker jag... Men de mår bra och en av dem växer så det knakar!! Eller vad tycker ni???

  Februari 2011

  Augusti 2011

Är det samma hund mån tro????

  Jopp, samma vovve!!

  Fladdermus öra!!   

Vem hinner först?!


Voff på er!

Skriver

Kerstin

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14
15 16
17
18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards