Stallrosen

Alla inlägg den 20 augusti 2011

Av Kerstin - 20 augusti 2011 23:52

... Dressyren på TV. Mmmmmm, vad härläigt roligt det ser ut... Längtar efter att få göra dessa rörelser igen. Vilka rörelser gillar ni bäst?!

Jag har alltid trott att jag skulle tycka piaffen eller passagen var häftigast, men det visade sig var piruetten. Tänk er själva att sitta på 500 kg kraftpaket i galopp, samla ihop det och galoppera runt på stället, SÅ mäktigt!!

Vilket är ert bästa ridminne??

Undrar

Kerstin

Av Kerstin - 20 augusti 2011 17:47

Eftersom sambon är bortrest över dagen så betyder det att jag kan tillbringa precis hur mycket tid jag vill i stallet, vilket jag egentligen gör varje dag...   Känns liksom bara mer ok när jag är ensam, knasig känsla egentligen...

Blev lite städning, förstår inte att det alltid behövs?? Sedan fixade jag lite extra med Curre, älskar ju att pyssla med de små. Så här snygg blev han inför ett litet kort pass (började regna ordentligt, så vi avbröt).

Kan inte bestämma mig vilken av bilderna jag gillar mest...    Han står lite bakom sig på båda bilderna, men han var så nyfiken på mig, så han smög sig fram lite..

    

Lite suddig bild när vi går, men han ser så fin ut!!


  Så, hur fin är eran ponny en regnig dag i augusti?!  

Så det enda som egentligen fattas nu är en ryttare, en duktig en som kan utbilda honom lite mer än vad mina kidz kan. Mycket kan man ta från marken, eller eg kan man ju ta ALLT från marken, vilket jag kommer att göra, men jag skulle vilja att någon rutinerad ryttare tävlade honom lite i början så att allt gick lugnt och fint till. Dumt att någon liten nervös son eller dotter gör tävlingsdebut på "riktigt" samtidigt som han gör det. Trots allt så är han ju faktiskt hingst också. Man vet ju aldrig hur han blir på en framridning, trots att han är lugnet själv just nu.

   

Bjuder på dessa 2, trots att jag HATAR att vara med på bild...   

Skriver

Kerstin

Av Kerstin - 20 augusti 2011 09:14

...sälja vår Prins, funderade bara om man var ego när man behöll en så fin barn ponny, istället för att låta någon annan ta del av honom och hans kunskaper. Prins gillar ju att bli körd så bara jag lyckas komma ihåg att köpa nya däck till vagnen så är ju inte det något problem. Sedan håller han ju Curre på mattan, så arbetslös kommer han ju inte att bli hos oss heller. Idag ska han lastas tillsammans med Sydney, så ska jag se om hon står kvar då. Stannar hon kvar så jag får upp luckan så kan man ju lasta ur honom fram sedan. Gillar verkligen små shettisar!!   Han har för övrigt blommat upp den här sommaren. Jag tror det är en kombination av att han vilat ganska mycket och att Curre kommit, nu har han någon att "busa" med och som han kan läxa upp. Lukas och han var ju aldrig bråkiga så, de bara busade. Men Curre försöker ju ibland att vara lite större än han är, men tji får han.   

Fick ett toppen tips på mailen idag av Anna idag. Har ringt Anna!! Väntar bara på svar!! Ungefär vad jag letat efter, men gett upp.

Har ju haft ett till fullblodssto på lut, men har tackat nej till henne. Tiden räcker inte till och så vet jag ju aldrig hur det blir med jobb i framtiden. Däremot kan jag tänka mig att någon gång i framtiden köpa mig ett litet fint fullblodssto, som ska betäckas med Curre, vilken sportponny det kan bli!!! Idag kanske vi hinner bort och kollar på hans avkomma, som är just en sådan!! Synd man inte har tid och plats för att ta fram en redan nu, som en framtidsponny till barnen!!  Drömmar, drömmar!!  

Ska prova lasta Secret idag också, när ändå transporten står där. 

Barnen har nedräkning till skolstart, "Bara 1 dag kvar, om man inte räknar med idag!"   De längtar!!

Skriver

Kerstin

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14
15 16
17
18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Skapa flashcards