Stallrosen

Direktlänk till inlägg 20 augusti 2011

Tid över...

Av Kerstin - 20 augusti 2011 17:47

Eftersom sambon är bortrest över dagen så betyder det att jag kan tillbringa precis hur mycket tid jag vill i stallet, vilket jag egentligen gör varje dag...   Känns liksom bara mer ok när jag är ensam, knasig känsla egentligen...

Blev lite städning, förstår inte att det alltid behövs?? Sedan fixade jag lite extra med Curre, älskar ju att pyssla med de små. Så här snygg blev han inför ett litet kort pass (började regna ordentligt, så vi avbröt).

Kan inte bestämma mig vilken av bilderna jag gillar mest...    Han står lite bakom sig på båda bilderna, men han var så nyfiken på mig, så han smög sig fram lite..

    

Lite suddig bild när vi går, men han ser så fin ut!!


  Så, hur fin är eran ponny en regnig dag i augusti?!  

Så det enda som egentligen fattas nu är en ryttare, en duktig en som kan utbilda honom lite mer än vad mina kidz kan. Mycket kan man ta från marken, eller eg kan man ju ta ALLT från marken, vilket jag kommer att göra, men jag skulle vilja att någon rutinerad ryttare tävlade honom lite i början så att allt gick lugnt och fint till. Dumt att någon liten nervös son eller dotter gör tävlingsdebut på "riktigt" samtidigt som han gör det. Trots allt så är han ju faktiskt hingst också. Man vet ju aldrig hur han blir på en framridning, trots att han är lugnet själv just nu.

   

Bjuder på dessa 2, trots att jag HATAR att vara med på bild...   

Skriver

Kerstin

 
 
Marie

Marie

20 augusti 2011 18:41

Översta bilden tycker jag han ser mest vaken ut där.
Ang din fundering om tävling: se på min Sandra hon har klarat Quest helt själv klart att dina små fixar en så fin häst! Han är ju cool men träna på att åka ut med honom så löser det sig. Annars får jag sätta Sandra på tåget ;)))
(Jag har inte jobbat nåt med den lille från marken)

http://stall.brannebo.blogg.se

 
marie

marie

20 augusti 2011 19:30

Han är ju bara übersnygg !! Jag tycker oxå han är bäst på den översta, gillar nacken <3

http://flaret.blogg.se

 
Erika

Erika

20 augusti 2011 19:37

Han är så söt! :D

http://eriikapettersson.blogg.se

 
marie

marie

20 augusti 2011 20:52

Hahaha, ja precis ! Jag tänkte se om man kan få göra RUT-avdrag för Kiedis, vad tror du ?
Muskler gör ju sitt men hästen måste ändå ha "det" för att va snygg o "det" har han ju !!

http://flaret.blogg.se

 
Erika

Erika

20 augusti 2011 21:02

SV:
Ja nova bettet är uteslutet.
Sen tugga han väldigt mycket på de när jag tog bilderna.

Men tyckte inte riktigt om hur de låg o såg ut.
Tycker bäst om de raka + mitt tredelade med fasta ringar. :)

http://eriikapettersson.blogg.se

 
Marie

Marie

20 augusti 2011 21:35

SV: Tack!
Ja ring du bara om det behövs vilket jag inte tror ;) känner jag dig rätt så kommer de vara väl förberedda.
Jag kan inte markarbetet tyvärr men aldrig försent att lära sig.

http://stall.brannebo.blogg.se

 
Maria

Maria

20 augusti 2011 21:39

Förstår precis känslan av att kunna "njuta" mer av hästarna när karln har annat för sig. Då kan man verkligen ta all tid man vill med sina underbara djur utan att typ få dåligt samvete mot karln. Det brukar kännas himla bra med sånna dagar...

http://maria-hastliv.blogspot.com

 
Anna

Anna

20 augusti 2011 21:53

Han ser jättefin och trevlig ut på alla kort...Curre:D

Svar:Jag blev positivt överaskad av skicket:D Är jättenöjd med köpet!!

Hi hi!! Du får dricka ett glas till mig med;) Jag ska dricka lite vin imorgonkväll och "fira" min påbörjade långledighet:D

Mvh Anna & Tabasco:)

http://www.anaby.bloggplatsen.se

 
Anna

Anna

20 augusti 2011 23:18

Svar:Det är han verkligen!!:D

Mvh Anna & Tabasco:)

http://www.anaby.bloggplatse.se

 
Frida

Frida

20 augusti 2011 23:36

SV: Ja det är ju härligt att leva! Sen att hästarna går bra är ju härligt de å ;)

http://litenryttare.blogg.se

 
Nina

Nina

21 augusti 2011 10:17

Men vad kul att få se dig på kort. Det är så roligt att sse vem det är man följer i bloggarna, inte bara se allt runtomkring personen. Det är därför jag brukar ha med foton på mig själv på min blogg ibland. Jag gillar inte heller att vara med på kort, men man måste lixom bjussa lite på sig själv.

Hur är det med FRida, som skulle ha ridit Hulda, kan inte hon rida Curre åt er?

http://stallskogalund.blogg.se

 
Spanaren

Spanaren

21 augusti 2011 13:21

Så vacker Curre är och översta bilden gillade jag bäst. Tack för att vi fick se din söta nuna också. Ha en bra dag/ kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 1 februari 2020 13:44

Ja, som rubriken säger så börjar jag fundera om jag är det och alltid varit det. Kan liksom inte tacka nej till jobb utan att må dåligt, få lite ångest. Samtidigt så får jag lite ångest över att jag inte är hemma med barnen, som visserligen är stora ...

Av Kerstin - 29 januari 2020 12:40


Efter att ha tittat igenom ett antal inlägg från folk som vill bli medryttare så funderar jag allt mer på varför de inte väljer att skaffa egen häst. De har oftast en lång önske (krav) lista på hur hästen ska vara och vad de ska få göra med hästen, v...

Av Kerstin - 18 januari 2020 15:23


Tiden, den tiden. Ibland rusar den iväg och man kan inte förstå var den tog vägen eller hur den kunde å så fort. Ibland går det sakta, så sakta, som om någon limmat fast visaren på klockan. I april 2019 så bestlutades att vi skulle bli med stor häst ...

Av Kerstin - 4 januari 2020 14:05


Jag tillhör den där gruppen med människor som alltid försöker vara snäll, ställa upp för andra, fixa och dona för att allt ska lösas på bästa sätt, inga krav på att andra på något sätt ska betala tillbaka det, bara alla är nöjda så är jag också nöjd ...

Av Kerstin - 3 januari 2020 15:06

Om det var halvtid i förra inlägget så borde det ju vara heltid i detta. Ett år är avslutat oh vi har tagit tre kliv in i nästa decennium. Jag antar att detta år och decennium kommer att innehålla skratt, tårar, frustration och allt annat som de övri...

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14
15 16
17
18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards