Stallrosen

Alla inlägg den 24 augusti 2011

Av Kerstin - 24 augusti 2011 22:32

Skrittade  ut med tant långben i eftermiddag. Känns verkligen skillnad!! Hon går på av sig sjävl och hela ryggen var i rörelse.

  Än så länge är vi båda "in bad shape" men det kanske kommer...   

Hon har en helt annan blick nu och det var inte alls lika stökigt i boxen på morgonen när jag kom ut, så jag är övertygad om att det hänt mycket i kroppen på henne.

  Trevligt sällskap hade jag idag också!

   

Off we go...

Vart tog ni vägen???    Och där försvinner vi bland träden och lilla dotter går hem till vovvarna istället.

Sonen är för härlig, hans kommentar idag är ju bara bäst!! "Jag tycker ju egentligen att det är jätte kul att rida, men jag glömmer ju bort det."     

Ja det är kanske inte alltid så lätt att komma ihåg allt... Men kul hade han och Prins idag i alla fall. De tjoade och travade bakom oss och Secret tog det hela med ro. Bra träning för henne att stå still och vänta in dem.

I morogn blir det inget ridhus till barnens förtvivlan... Kul med den reaktionen... Sonen fällde ännu en kommentar.. "Vad synd, det hade ju varit en perfekt dag annars."    Eftersom jag fick ännu en jobb natt så håller vi oss hemma. ska bort till Curres fd ägare och kolla på Curres föl och hennes nyfördärv istället, en super söt minishettis hingst!!

Zwinto somnade lugnt in idag. Anledningen till hans snabbt försämrade tillstånd var antagligast en STOR tumör vid magen. Jag har sett och känt att magen varit hård, tyckte visserligen att det var en konstig svullnad för att vara magen och nu visade det ju sig att det inte var magen.

Kollar in till er under natten så jag vet att ni mår bra!   

Ha det så bra!

Skriver

Kerstin

Av Kerstin - 24 augusti 2011 12:00

Har varit full rulle här på förmiddagen. Hundarna och jag tog först en underbar skogstur, sedan var det dax för stalljobb. Därefter tog jag ut Curre och tömmade honom för första gången, eller jag har ju gått brevid och jobbat honom, men nu blev det lite mer på "riktigt". Jag har bara ett ord om det... WOW!!! Vilken ponny!!! Dels för att han sköter sig så otroligt bra och förstår mig trots ganska dåliga signaler från mig bitvis (ganska ofta) och dels för att han visade upp en sida idag som jag bara anat att den fanns. Skulle inte tacka nej till den ponnyn i lite större förpackning!!

  Idag var han blå, men lika fin!!

Att jobba hästen från backen, på töm eller lång tygel är super nyttigt. Dels för mig som får se hästen när den arbetar, dels för att lära den nya rörelser och att hitta balansen i sig själv och naturligtvis för att stärka den. Med lilla Lukas så kom jag så långt att han gjorde skolorna och klarade av några steg i passage. Vi får se vart Curres och min väg leder. Nu ska vi börja med att hitta formen och bli stadig där.

Glömde ju igår...

  2 fina schabrak fick kidzen av Sydneys fodervärd när jag lämnade av henne.  

Blir jobb i natt och i morgon natt, fredag, lör och söndag blir det dagskift, och så var den veckan lite mer än full.   

Nu ska jag förbereda lite, sonen och jag ska hinna rida innan jag tar min eftermiddags tupplur innan jobbet!!

Ha det bäst!

Skriver

Kerstin


Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14
15 16
17
18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Skapa flashcards