Stallrosen

Direktlänk till inlägg 30 augusti 2011

Orolig mamma....

Av Kerstin - 30 augusti 2011 08:44

Usch och fy för att barnen växer... Idag ska de cykla hem från skolan, 5 km, inte långt, men smal grusväg de sista 2,5 km och så måste de över vägen mitt i en kurva som dessutom har ett litet backkrön åt ena hållet, där det är 70km/h och då kan ni ju bara tänka er vad snitt hastigheten ligger på.....    Så jag är bara LÄTT nervös... Dessutom glömde de mobilerna hemma. Hur ska jag överleva!!??

Annars ser det bra ut just nu, har lite glädjeämnen att se fram emot.

ET kommer på måndag igen för att korrigera Secret igen. Jag fick ju till lite igår, men lika bra att fixa det ordentligt.

Ska sälja min sadel då den är för vid för henne. Även när hon blir rundare över ryggen så blir den för vid för henne. Kanalen blir för bred och ligger för nära ryggraden tycker jag. Så vet ni någom som vill köpa en nästan ny svart flatback, är väldigt lite använd, har kanske ridit i den max 30 ggr. 17", vid i bommen, pris 2000,- + frakt så har jag en!

 

Ska även sälja Jacson sadeln, 15", vid, använd max 5 ggr. 700,- + frakt.

 

Ponny sadel.

Har även en äldre ponny sadel, svart, 15", x-vid som ska säljas, lite kantstött, men inget fel på bommen. 400,- + frakt.

Nej, nu ska jag ut med vovvar!!

Skriver

Kerstin

 
 
Anneli Johansson - Bloggtävling hos mig

Anneli Johansson - Bloggtävling hos mig

30 augusti 2011 10:44

Här finns de sadler :)
kan tänka mig att du e orolig tyvärr kör ju många som idioter på såna vägar men kommer säkert gå jätte bra :)

http://stallekekullen.blogg.se

 
Sarah

Sarah

30 augusti 2011 10:45

Så nojjig jag är över mina djur kan jag ana hur det är med ens egna barn!! Hua..

http://chanellie.bloggplatsen.se

 
Spanaren

Spanaren

30 augusti 2011 11:37

Barnen har väl hjälmar på?!?!
5 km ... ska det inte obligatoriskt vara skolskjuts då eller ...
Inpränta dem att åtminstone hålla sams när dom åker till och i från skolan ;.)
Du ser dem snart på eran gårdsplan ;.)
/kram

Ps Förstår din ängslan

http://spanaren55.bloggplatsen.se

 
Marie

Marie

30 augusti 2011 14:49

Skolskjuts? Mina går bara max 400 m från platsen de lämnas. Går väl an att cykla nu men snart är det mörkt och då är det ännu värre. Reflexer är INTE cool så är det bara. Stackars dig!

http://stall.brannebo.blogg.se

 
Anna

Anna

30 augusti 2011 15:28

Förstår att du känner dig stressad över cyklingen!!! Man är ju inte mer än människa eller mamma ska jag nog säga!! Men det går jättebra ska du se:)

Svar:Visst är det helt otroligt att det är så länge sedan:O Känns som om det var igår!!!

Det kommer att bli jättebra för er framöver:D Hon ser verkligen trevlig ut tant långben:D

Mvh Anna & Tabasco:)

http://www.anaby.bloggplatsen.se

 
Carina Slättmans

Carina Slättmans

30 augusti 2011 16:05

Förstår att du är orolig över barnen!!!!!

Nyfiken...vem är ET?

Sköt om er!
Carina

http://stallslattman.bloggplatsen.se

 
Caroline

Caroline

30 augusti 2011 20:10

Kurvor är inte att leka med förstår att du är orolig.


http://www.ridemyhorse.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 1 februari 2020 13:44

Ja, som rubriken säger så börjar jag fundera om jag är det och alltid varit det. Kan liksom inte tacka nej till jobb utan att må dåligt, få lite ångest. Samtidigt så får jag lite ångest över att jag inte är hemma med barnen, som visserligen är stora ...

Av Kerstin - 29 januari 2020 12:40


Efter att ha tittat igenom ett antal inlägg från folk som vill bli medryttare så funderar jag allt mer på varför de inte väljer att skaffa egen häst. De har oftast en lång önske (krav) lista på hur hästen ska vara och vad de ska få göra med hästen, v...

Av Kerstin - 18 januari 2020 15:23


Tiden, den tiden. Ibland rusar den iväg och man kan inte förstå var den tog vägen eller hur den kunde å så fort. Ibland går det sakta, så sakta, som om någon limmat fast visaren på klockan. I april 2019 så bestlutades att vi skulle bli med stor häst ...

Av Kerstin - 4 januari 2020 14:05


Jag tillhör den där gruppen med människor som alltid försöker vara snäll, ställa upp för andra, fixa och dona för att allt ska lösas på bästa sätt, inga krav på att andra på något sätt ska betala tillbaka det, bara alla är nöjda så är jag också nöjd ...

Av Kerstin - 3 januari 2020 15:06

Om det var halvtid i förra inlägget så borde det ju vara heltid i detta. Ett år är avslutat oh vi har tagit tre kliv in i nästa decennium. Jag antar att detta år och decennium kommer att innehålla skratt, tårar, frustration och allt annat som de övri...

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14
15 16
17
18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards