Stallrosen

Alla inlägg under augusti 2011

Av Kerstin - 28 augusti 2011 00:35

.. Men i morgon kväll blir det förhoppningsvis en liten skrittur igen. Dottern skötte stallet idag och sonen har skruvat lite i Prins box. Var några skruvar som stog ut lite och skulle bort. Duktiga barn!

Nu jobb, i morgon jobb, ha det så bra!!

Skriver

Kerstin

Av Kerstin - 27 augusti 2011 08:39

... nu fick jag en idé till.....    Det här blir ju toppen...   Om det fungerar, men varför skulle det inte göra det??? Kan man ju undra... Vill sätta igång NU!!     Men det går ju inte, måste ju jobba, jobba och så jobba lite till, men sedan ska jag nog dra igång det...

Skriver

Kersitn


Av Kerstin - 26 augusti 2011 20:50

Jag tänkte inte blogga något idag... Varit en lång, men väldigt trevlig natt och dag med jobb, så nu vilar jag mig lite inför helgens jobb istället.


Ha det så bra!!

Skriver

Kerstin

Av Kerstin - 25 augusti 2011 22:24

För det första vill jag tacka för alla besök jag får nu för tiden. Tackar och bugar för att lilla jag (hrm..   )  och vår familj får äran att roa er med vår vardag.   

Har inte hänt så mycket idag om jag ska vara ärlig... Sov som en stock  under förmiddagen och drömde en hel massa knasiga saker.

Efter mellis med barnen, stallpyssel och hundar var avklarade så for vi till Curres fd ägare en kortis för att hälsa på dessa sötnosar.

   

Curres avkomma, fullblodssto som mamma. Blir nog en fin D-ponny.

   

Och så detta charmtroll!!!

En minishettis hingst, isabell skäck och så söt!!

Får användas i avel i fall ni har något sött shettis sto där hemma!!   

Jag skulle inte tveka en sekund!!

Skulle ha skrittat ut i regnet idag, men jag har inte den blekaste aning om vart tiden tog vägen. Jag klve upp och sedan var det dax att lägga sig igen för att orka med natten, har ju heldag i morgon också. Så man vill ju vara utvilad.

Muggen på tant Långben blir allt bättre trots att jag bara har en karledssalva på den. Smörjer max en gång om dagen. Toppen salva. Hon rör sig mycket bättre i hagen nu mot för förut, långa steg och ser mer harmonisk ut. Hon börjar väl komma till rätta hon med. Ska kolla vad hon tycker om transporten till veckan. Inte för att vi ska åka iväg redan, men att lastträna skadar ju inte. För mina sommarlöner nästa höst så blir det nog en nyare transport + resa. Bra att ha ett mål med jobbandet.

Har fått en idé (för ovanlighetens skull), hoppas kunna genomföra den. Den som hänger med får se.   

Ha en toppen kväll!

Skriver

Kerstin


Av Kerstin - 24 augusti 2011 22:32

Skrittade  ut med tant långben i eftermiddag. Känns verkligen skillnad!! Hon går på av sig sjävl och hela ryggen var i rörelse.

  Än så länge är vi båda "in bad shape" men det kanske kommer...   

Hon har en helt annan blick nu och det var inte alls lika stökigt i boxen på morgonen när jag kom ut, så jag är övertygad om att det hänt mycket i kroppen på henne.

  Trevligt sällskap hade jag idag också!

   

Off we go...

Vart tog ni vägen???    Och där försvinner vi bland träden och lilla dotter går hem till vovvarna istället.

Sonen är för härlig, hans kommentar idag är ju bara bäst!! "Jag tycker ju egentligen att det är jätte kul att rida, men jag glömmer ju bort det."     

Ja det är kanske inte alltid så lätt att komma ihåg allt... Men kul hade han och Prins idag i alla fall. De tjoade och travade bakom oss och Secret tog det hela med ro. Bra träning för henne att stå still och vänta in dem.

I morogn blir det inget ridhus till barnens förtvivlan... Kul med den reaktionen... Sonen fällde ännu en kommentar.. "Vad synd, det hade ju varit en perfekt dag annars."    Eftersom jag fick ännu en jobb natt så håller vi oss hemma. ska bort till Curres fd ägare och kolla på Curres föl och hennes nyfördärv istället, en super söt minishettis hingst!!

Zwinto somnade lugnt in idag. Anledningen till hans snabbt försämrade tillstånd var antagligast en STOR tumör vid magen. Jag har sett och känt att magen varit hård, tyckte visserligen att det var en konstig svullnad för att vara magen och nu visade det ju sig att det inte var magen.

Kollar in till er under natten så jag vet att ni mår bra!   

Ha det så bra!

Skriver

Kerstin

Av Kerstin - 24 augusti 2011 12:00

Har varit full rulle här på förmiddagen. Hundarna och jag tog först en underbar skogstur, sedan var det dax för stalljobb. Därefter tog jag ut Curre och tömmade honom för första gången, eller jag har ju gått brevid och jobbat honom, men nu blev det lite mer på "riktigt". Jag har bara ett ord om det... WOW!!! Vilken ponny!!! Dels för att han sköter sig så otroligt bra och förstår mig trots ganska dåliga signaler från mig bitvis (ganska ofta) och dels för att han visade upp en sida idag som jag bara anat att den fanns. Skulle inte tacka nej till den ponnyn i lite större förpackning!!

  Idag var han blå, men lika fin!!

Att jobba hästen från backen, på töm eller lång tygel är super nyttigt. Dels för mig som får se hästen när den arbetar, dels för att lära den nya rörelser och att hitta balansen i sig själv och naturligtvis för att stärka den. Med lilla Lukas så kom jag så långt att han gjorde skolorna och klarade av några steg i passage. Vi får se vart Curres och min väg leder. Nu ska vi börja med att hitta formen och bli stadig där.

Glömde ju igår...

  2 fina schabrak fick kidzen av Sydneys fodervärd när jag lämnade av henne.  

Blir jobb i natt och i morgon natt, fredag, lör och söndag blir det dagskift, och så var den veckan lite mer än full.   

Nu ska jag förbereda lite, sonen och jag ska hinna rida innan jag tar min eftermiddags tupplur innan jobbet!!

Ha det bäst!

Skriver

Kerstin


Av Kerstin - 23 augusti 2011 21:21

Ja, inte för mig då, Secret skulle ju bara vila idag, men i morgon så. Men Prins hade ingen vilodag idag. Han tog dottern, mig och hundarna ut på en tur i den underbara sensommar kvällen. Blev något litet skutt för Prins och dotter. Dåligt med bilder idag, eftersom jag lade focus på dottern istället. Hon vill ha mer instruktioner nu och då får hon naturligtvis det. Avslutade med ett jättefint språng där hon följde med så fint, den bilden finns bara på min näthinna.  

      Dressyr fin idag, trots hoppning.


    På hemvägen stod det här monstret, men inte var Prins rädd för den...

  Efter allt bus så får man ta en liten vila...

  Om någon ser min kamoflage hund kan ni väl hojta till...

Hittade lite svampar också..

  Eller är det en golfboll???

  Svampstuvning, någon????


Idag var det meningen att vår äldsta katt skulle somna in, men hann ville inte visa sig, så vi fick en ny tid tills i morgon. Så när han kommer in för att äta frukost så blir han kvar inne resten av dagen. Ett tråkigt beslut, men sista dagarna har han blivit väldigt dålig, så det är det bästa för honom. Han har helt klart råkat ut för något, svårt att veta vad.

Men annars har jag haft en bra dag idag, hoppas ni också haft det! Curre har naturligtvis fått sitt idag med, så ni inte tror vi glömmer någon!!   


Skriver

Kerstin

Av Kerstin - 23 augusti 2011 13:20

Nej då, men en ET var här i morse och kollade igenom Secret. Det var med blandade känslor som Secret tillät det. Från att ha varit lite skeptisk, till att bli en väldigt stor piraya, till att njuta, till att när man minst anade det förvandlades till en piraya igen och tillslut förlåta ET och slappna av igen. ET sa att hon aldrig gjort så lite och ändå kunnat uppnå sådana resultat. Så det ska bli spännande att få skritta henne i morgon och känna om det känns något uppsuttet. Det var väldigt intressant att se hur Secret reagerade på SÅ lite. En gång så lade hon bara händerna på ryggen och rörde dem så lite att man knappt såg det och Secret visst inte var hon skulle ta vägen innan hon till slut började gäspa och gäspa och gäspa. Och nu har hon druckit MASSOR med vatten och trampar och trampar med bakbenen, samt att det rinner ur näsan. Så visst har det hänt mycket. Om en månad är det dax igen, har fått lite hemläxa tills dess. Ska bli så spännande!!

Skriver

Kerstin

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14
15 16
17
18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Skapa flashcards