Stallrosen

Alla inlägg den 2 september 2011

Av Kerstin - 2 september 2011 21:30

Den 28/3-11, somnade vår vackra Pepzi in.

 

Det är ca 5 månader sedan, tänk vad tiden går och vad mycket som hinner hända.

Vackraste lilla vovven. Livet går konstigt nog vidare, med fortsatt glädje och sorg. Man glömmer inte, men man tänker kanske inte lika ofta på dem allt eftersom tiden går. Vardagen tar sin plats. Men plötsligt så kommer det över en och sorgen griper tag igen.

Vi har haft 5 tuffa och sorgsna månader, som började med Pepzi och förhoppningsvis slutade med katten Zwinto. Men i all sorg och bedrövelse så har vi även haft stora som små saker att glädjas över.

Största glädjen och sorgen är/var lilla söta Sockertoppen Hulda.

R.I.P

Rent krasst så kan man säga att sånt är livet. Livet består av motgångar precis som det består av glädjeämnen. Det gäller att se det som är bra i sorgen, att skapa sig glädje. Jag kan inte förstå, förklara eller försvara allt hemskt som händer ute i världen, eller enstaka människor. Men om man vill att livet ska gå vidare, om man vill le igen så gäller det att man öppnar sina sinnen och vågar ta emot det fina som finns därute. Att man vågar vända upp ansiktet mot solen och njuta av dess strålar, de inte bara värmer, de fyller dig med energi, energi som hjälper till att bearbeta sorgen, energi som får dig att orka ännu en dag, energi som orkar stötta, hjälpa och ge energi till de som behöver.

Jag vet att det finns många fler än vi som genomgår olika tragedier där ute i världen och till alla er ger jag en bamse kram och ber er att sända den vidare, ge styrka till dem som behöver det.

  

Kram på er!!

Från

Kerstin 

Av Kerstin - 2 september 2011 12:58

Undrar hur den här helgen slutar?? Är redan super trött och då har jag hela helgen fullbokad med jobb och grannens hästar. Varje år blir det så här. Och jag som tänkt trimma lite i deras paddock i helgen... Nåja den finns kvar..

Secret har det ju bra i hagen, spurtar runt och har det kul!

  Full rulle!

Bild från förra veckan, nu suns inte revbenen lika mkt.

Nej, bäst att sätta lite fart så man hinner, ska fika med dottern sedan ta mig en tupplur, är ruskigt trött.

Skriver

Kerstin

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Skapa flashcards