Stallrosen

Direktlänk till inlägg 15 oktober 2011

Walles resa har börjat...

Av Kerstin - 15 oktober 2011 23:24

....Till att bli en fin barn ponny. Jag tycker att Walle landat bra och är harmonisk i vardagen. Så nu börjar vi på allvar.

Sötis! 

Idag blev det till att promenera utan kompis, lite jobbigt, men inga problem. Ger man honom bara tid att fundera så följer han med. Tränade även på att få honom att gå både brevid och framför mig. Han vill gärna gå lite snett bakom, vilket är helt rätt, men när man leder flera hästar samtidigt så måste de kunna gå där man placerar dem. Han blev lite stressad när jag bad honom gå lite före mig, så det blev bara korta bitar, men han förstod vad jag menade och det är en bra början. Sedan så hade vi lite "öron terapi". Han, precis som Sullivan, vill ha sina öron för sig själv, men det går ju inte, hi hi. Tar bara en liten, liten stund så står han och njuter när jag kliar honom bakom och mellan öronen. Åhh, vad han gillar det. Sedan blev det lite borstning och mys, prövade att lägga på en sadel utan problem. Ska smörja upp tränset i morgon så ska vi börja longera lite och sedan fortsätter vi med lite tömkörning. Walle och Sullivan är lite lika att hantera. 2 bäbisar, bra hanterade, men väldigt barnsliga fortfarande.

Sullivan försökte till exempel busa med Curre idag när jag tog dem till hagen. Inget elakt, bara bus som inte kunde vänta, men aj aj sa matte!

  Alla törstig samtidigt... Tur de är kompisar....   

Ha det så bra!

Skriver

Kerstin

 
 
Camilla- Tävla om tre plagg ifrån Mountain Horse

Camilla- Tävla om tre plagg ifrån Mountain Horse

16 oktober 2011 10:22

Sv: Åh så perfekt hon lät :D Grattis igen till fina ponnisarna! <3

http://camillahastskotare.blogg.se

 
Anna

Anna

16 oktober 2011 10:34

Ni har fått en jättebra början på er resa:D Han verkar jättetrevlig att ha att göra med!!

Svar:Tänkte att det var bäst att "lägga på en rem" när T hade vilodag;) Hi hi!! Det kändes jätteskönt att kunna sy undan så pass mycket:D Nu är det bara värmedynorna och fleecefickorna kvar att sy...blir
till veckan. Sedan är jag klar!!!

De är jättefina tillsammans:D

Mvh Anna & Tabasco:)

http://www.anaby.bloggplatsen.se

Kerstin

16 oktober 2011 10:37

Ja han är så fin och bra, men lite barnslig, men jag får nog se honom som en 2-åring i huvudet.

 
Anna

Anna

16 oktober 2011 11:12

Svar:Det låter bra att fler än jag lyssnar på radio ibland;)

Det låter jättebra med W:) Gör inget om han är yngre i huvudet när han är så trevlig att hantera:D

Mvh Anna & Tabasco:)

http://www.anaby.bloggplatsen.se

 
Marie

Marie

16 oktober 2011 14:20

Sv: Tack för lyckönskningen den hjälpte ;)

Spännande med Wallwe jag kanske kan skicka Charming till dig?

http://stallbrannebo.blogg.se

 
Erika

Erika

16 oktober 2011 19:00

Kul att komma igång lite. :)

http://eriikapettersson.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 1 februari 2020 13:44

Ja, som rubriken säger så börjar jag fundera om jag är det och alltid varit det. Kan liksom inte tacka nej till jobb utan att må dåligt, få lite ångest. Samtidigt så får jag lite ångest över att jag inte är hemma med barnen, som visserligen är stora ...

Av Kerstin - 29 januari 2020 12:40


Efter att ha tittat igenom ett antal inlägg från folk som vill bli medryttare så funderar jag allt mer på varför de inte väljer att skaffa egen häst. De har oftast en lång önske (krav) lista på hur hästen ska vara och vad de ska få göra med hästen, v...

Av Kerstin - 18 januari 2020 15:23


Tiden, den tiden. Ibland rusar den iväg och man kan inte förstå var den tog vägen eller hur den kunde å så fort. Ibland går det sakta, så sakta, som om någon limmat fast visaren på klockan. I april 2019 så bestlutades att vi skulle bli med stor häst ...

Av Kerstin - 4 januari 2020 14:05


Jag tillhör den där gruppen med människor som alltid försöker vara snäll, ställa upp för andra, fixa och dona för att allt ska lösas på bästa sätt, inga krav på att andra på något sätt ska betala tillbaka det, bara alla är nöjda så är jag också nöjd ...

Av Kerstin - 3 januari 2020 15:06

Om det var halvtid i förra inlägget så borde det ju vara heltid i detta. Ett år är avslutat oh vi har tagit tre kliv in i nästa decennium. Jag antar att detta år och decennium kommer att innehålla skratt, tårar, frustration och allt annat som de övri...

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23
24 25 26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Skapa flashcards