Stallrosen

Direktlänk till inlägg 24 oktober 2011

Vilken dag...

Av Kerstin - 24 oktober 2011 21:30

Solen sken och värmde gott. Så det blev en riktig utedag. Det var hundpromenader i skogen. Träffade på en jägare som berömde mina hundar för att de var så lydiga och att jag hade så fina hästar hemma i hagen.

Sonen hjälpte mig med hästarna eftersom han fick en bonusdag hemma efter att ha varit feberfri senare delen av söndagen. Vilken start på dagen!

Sedan kom dottern hem och Zabina sadlades och vi begav oss ut i skogen. Dottern klarar även av att sköta Zabina både före och efter ridtur, med bara någon liten nysning!!   Beror säkert på att hon är klippt och inte "dammar" så mycket, eller så är det för att de fortfarande går ute. Vilket fall som helst så uppskattas det.

 

Fina, som vanligt!  

Son och dotter hade sett vinter ridstövlarsom de ville ha. Jag frågade MASSOR med gånger om sonen verkligen ville ha vinter ridstövlar?! Jodå, det ville han. Så jag köpte varsitt par stövlar. Bägge barnen blev jätte glada och nöjda, men så säger sambon frågande till sonen.. Ska du ha ridstövlar? "Vadå, säger sonen, är det här ridstövlar?!" Suck... Men han ville i alla fall fortfarnade ha dem, de var sköna sa han och med täckbyxorna över så syns det ju inte om han vill ha dem på skolan, som han hade tänkt. Annars kan han ju ha dem hemma och när han rider.

 

Zabina kollar in dotterns stövlar innan hon traskar vidare...

Så här glad är man när man rider världens bästa lilla ponny.

Efter middagen så var det dax för nästa lilla ponny...

Då hade mörkret kommit..

Vi kunde konstatera att de rosa reflexerna reflekterade något sämre än de gula. Prins traskade lugnt på efter vår mörka väg, vilken klippa! 

Avborstning av alla pållar idag och Walle fick lite pälsglans i man och svans, mycket hår... Prövade lite sadlar på honom, men bara den bomlösa som låg bra... Suck.. Blir dyrt det här.. Dock är Walle lite i "2 delar" just nu, så någon direkt ridning av honom blir det nog inte. Vi ska sitta lite på honom och sedan får han följa med ut på skogspromenader. Så hoppas jag han växer ihop under vintern.

Sullivan bara växeroch växer, snart har han tagit över hela mitt hjärta.   H an är ett charmtroll utan dess like. Nu har han kommit på att jag inte tänker slita av honom öronen utan att det är supermysigt när jag kliar honom bakom och runt dem och under ganaschen ska vi inte ens prata om.. Åhhh så mysigt och under halsen, för att inte tala om bringan.. ha ha!!

 

Mitt lilla troll!

Lyft hovar och knackat lite extra på dem, snart dax för hovis. Alla sköter sig perekt. Är väldigt nöjd med mitt ponny gäng. Secret hänger på där, även om hon är "något" större.   Hennes mugg går upp och ner, vissa dagar bättre andra mycket sämre. Idag bättre som tur va.

En bra dag är slut och jag med den kan jag lova!

Skriver

Kerstin

 
 
Marie

Marie

25 oktober 2011 08:25

Härligt med bara en nysning!

http://stallbrannebo.blogg.se

 
Sarah

Sarah

25 oktober 2011 08:31

Låter som en riktigt bra dag :)

http://chanellie.bloggplatsen.se

Kerstin

25 oktober 2011 08:56

Ja det var det och denna dag ser ut att i alla fall bjuda på lika fint väder! :)

 
Anneli Johansson - tävla om Sverigetäcke hos mig

Anneli Johansson - tävla om Sverigetäcke hos mig

25 oktober 2011 09:11

låters om ni har de toppen mysigt me alla ponnysar :)
sv: ja verkligen ett kanon pris för täcket :)

http://www.stallekekullen.blogg.se

 
Anna

Anna

25 oktober 2011 09:27

Det låter som om ni också hade en kanondag idag med hästarna!! Helt otroligt att det var så varmt ute!! Nu knackar nog hösten på framöver med frost och kallt...precis som vanligt;) Men vi har haft en kanonhöst hittills så vi ska inte klaga:D

Det är samma sak med T:s mugg....dock har den inte blivit värre men det läker liksom inte riktigt ut ordentligt. Hoppas på att det ska försvinna när kylan kommer;)



Svar 1:Det känns jättebra när allt är gjort kring sommarhagen!! Nu är det "bara" den nya vinterhagen kvar att fixa idag:D

Håller tummarna att du hinner med det du tänkt idag så att du och barnen kan slappna av imorgon och bara rida och må bra:D

Svar 2:Du har helt rätt i det du säger!! På något sätt så är det så självklart att just "Malin" alltid SKA göra bra rundor....hon skulle hyllas mycket, mycket mer än hon gör. Tänk så många hästar hon har "tagit upp" i höga klasser!! Man ska även tänka på att hon har varit på topp länge!! Och att det var hon som gjorde att reportrar och andra "fick upp ögonen" för ridsporten efter "naken-chocken" eller "raff-set-chocken" på Scandinavium;) För länge sedan!!

Mvh Anna & Tabasco:)

http://www.anaby.bloggplatsen.se

 
Erika

Erika

25 oktober 2011 11:00

Tråkigt att dom rosa reflexerna inte är lika bra som dom gula.
Var riktigt inställd på o köpa rosa reflexer faktiskt.
Men nu har jag lagt ner de, eftersom jag inte kanske börjar rida Raski förens i slutet på dec, början på jan så kommer de bli dag tid jag rider.
och korta runder.

Då duger dom gula reflexerna. :)
om jag ens kan sätta igång henne så tidigt.

Skönt att dottern inte nyser mer än någon gång så där.
Hoppas de håller i sig så.. så de inte blir värre.

http://eriikapettersson.blogg.se

 
Marie

Marie

25 oktober 2011 12:25

Sv: Pinero kommer vara som inackordering i vinter eller tills han blir såld.
Klipper du alla ponnyer för Hannas skull?

http://stallbrannebo.blogg.se

 
marie

marie

26 oktober 2011 23:44

Åh jag skulle kunna äta upp honom den där lille läckringen !!! Jag önskar att Ida kunde bli liten igen så att jag oxå hade en legal anledning att samla på mig en massa welshisar <3 .... Har du provat Teatree-lotion på Secrets mugg ? Jag hade en 4vitaben-ing som fick riktigt svår mugg o det enda som bet var denna lotion !!
Sv: jag hade långa dunjackan på men missade varmt på fötterna=(

http://flaret.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 1 februari 2020 13:44

Ja, som rubriken säger så börjar jag fundera om jag är det och alltid varit det. Kan liksom inte tacka nej till jobb utan att må dåligt, få lite ångest. Samtidigt så får jag lite ångest över att jag inte är hemma med barnen, som visserligen är stora ...

Av Kerstin - 29 januari 2020 12:40


Efter att ha tittat igenom ett antal inlägg från folk som vill bli medryttare så funderar jag allt mer på varför de inte väljer att skaffa egen häst. De har oftast en lång önske (krav) lista på hur hästen ska vara och vad de ska få göra med hästen, v...

Av Kerstin - 18 januari 2020 15:23


Tiden, den tiden. Ibland rusar den iväg och man kan inte förstå var den tog vägen eller hur den kunde å så fort. Ibland går det sakta, så sakta, som om någon limmat fast visaren på klockan. I april 2019 så bestlutades att vi skulle bli med stor häst ...

Av Kerstin - 4 januari 2020 14:05


Jag tillhör den där gruppen med människor som alltid försöker vara snäll, ställa upp för andra, fixa och dona för att allt ska lösas på bästa sätt, inga krav på att andra på något sätt ska betala tillbaka det, bara alla är nöjda så är jag också nöjd ...

Av Kerstin - 3 januari 2020 15:06

Om det var halvtid i förra inlägget så borde det ju vara heltid i detta. Ett år är avslutat oh vi har tagit tre kliv in i nästa decennium. Jag antar att detta år och decennium kommer att innehålla skratt, tårar, frustration och allt annat som de övri...

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23
24 25 26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards