Stallrosen

Direktlänk till inlägg 29 oktober 2011

Lindemans...

Av Kerstin - 29 oktober 2011 18:36

Japp, här sitter vi med varsitt glas Lindemans och har avnjutit en middag. Kan säga att det som var i glaset var det godaste.. hi hi! Barnen traskade i väg för att busa eller tigga godis, men det är bara närmaste grannen som blir drabbad.

Annars har dagen som vanligt rullat på. Sambo med barn for till sjukhuset för att hälsa på farfar som fått en liten hjärnblödning, men har kryat på sig. Själv har jag bara jobbat i fatt mig. Röjde i stallet, fick upp en hylla och slängde som vanligt en hel del. Blir sadelkammaren till veckan. Måste få till det så jag får mer plats.

Prins tog en tur på andra sidan staketet idag, när jag efter någon timme hämtade honom så hittade vi Lukas grimma i gräset... Tror den försvann förra vintern... Attans vad man hinner när man är ensam hemma. Ingen som ska ha hjälp, mellis, lunch eller vad det nu kan vara. Bara jag och mitt pyssel. Skönt ibland, även om man älskar sin familj. I morgon ska sambo snickra färdigt i stallet. Min höger arm har gett upp, ont är bara förnamnet... Blir back on track i kväll och i natt. Fick upp en hylla till i foder hörnan, blev kalas bra. Spolade av locken till fodertunnorna och sopade rent, blev så fint. Kanin, marsvin och Sköldiz, har/ska få rent innan kvällen och soffan.

Walle fick sig en ordentlig uppläxning idag.   Skulle ta in alla 3 samtidigt (som jag brukar göra) och helt plötsligt flyger han på Zabina. men se då blir matte arg!! Ordning i ledet. Secret blev också arg, eftersom hon nu förstått att sköter man sig så vankas det mys och belöning, så den lilla killen gör antagligast inte om detta i första taget.. Tänk er själva, två rödtottar som är arga!!  På hemvägen mötte vi en bil, funderade om den tänkte stanna, när den såg mig och 3 hästar... Men nä, det tänkte den inte... Så jag antar att jag får vara glad att den körde sakta... Walle gick iaf snällt in bakom Secret och höll sig på sidan, Zabina gick snett framför mig, mot diket, sedan jag och Secret, som gick lite på sidan om mig, så vi tar ju plats, men inte mer än att en bil kommer förbi..

Ha en trevlig Halloween!

Vilka firar det??

Funderar

Kerstin

 
 
Erika

Erika

29 oktober 2011 20:48

Ibland behöver dom läxas upp lite o bli påminda om vad som är ok och inte ok. :P
Dom testar ju gärna då o då.

hum bilar som stannar är overkligt.
Här kör dom som idioter. :O
Blir så arg.

http://eriikapettersson.blogg.se

 
Caroline

Caroline

30 oktober 2011 06:23

Man behöver vara själv ibland hihi. =)

http://www.ridemyhorse.blogg.se

 
Nina

Nina

30 oktober 2011 08:46

Det låter som om du har haft en bra dag, trots armvärken. Hoppas den ger med sig med BoT.
Jag köpte en BonT-tisha med lång ärm, härom året. Jag har kronisk muskelinflammaion i ena axeln och tänkte att det skulle kunna lindra. Men tyvärr märkte jag ingen skillnad....
Vad har du för B on T? Tycker du att det hjälper?

Hoppas du får en bra söndag!

http://stallskogalund.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 1 februari 2020 13:44

Ja, som rubriken säger så börjar jag fundera om jag är det och alltid varit det. Kan liksom inte tacka nej till jobb utan att må dåligt, få lite ångest. Samtidigt så får jag lite ångest över att jag inte är hemma med barnen, som visserligen är stora ...

Av Kerstin - 29 januari 2020 12:40


Efter att ha tittat igenom ett antal inlägg från folk som vill bli medryttare så funderar jag allt mer på varför de inte väljer att skaffa egen häst. De har oftast en lång önske (krav) lista på hur hästen ska vara och vad de ska få göra med hästen, v...

Av Kerstin - 18 januari 2020 15:23


Tiden, den tiden. Ibland rusar den iväg och man kan inte förstå var den tog vägen eller hur den kunde å så fort. Ibland går det sakta, så sakta, som om någon limmat fast visaren på klockan. I april 2019 så bestlutades att vi skulle bli med stor häst ...

Av Kerstin - 4 januari 2020 14:05


Jag tillhör den där gruppen med människor som alltid försöker vara snäll, ställa upp för andra, fixa och dona för att allt ska lösas på bästa sätt, inga krav på att andra på något sätt ska betala tillbaka det, bara alla är nöjda så är jag också nöjd ...

Av Kerstin - 3 januari 2020 15:06

Om det var halvtid i förra inlägget så borde det ju vara heltid i detta. Ett år är avslutat oh vi har tagit tre kliv in i nästa decennium. Jag antar att detta år och decennium kommer att innehålla skratt, tårar, frustration och allt annat som de övri...

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23
24 25 26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Skapa flashcards