Stallrosen

Direktlänk till inlägg 23 november 2011

VC med sonen...

Av Kerstin - 23 november 2011 13:48

Precis när jag skulle ut med hundarna i morse så ringde de från skolan och berättade att sonen trillat och fått ett ordentligt jack i knät. Så det vara bara att släppa ut vovvarna på en snabb pink och iväg. Ner till VC där de först bara skulle tejpa, men insåg snabbt att det skulle nog inte hålla på en aktiv pojke och på ett sådant ställe, så det blev 3 stygn.. Fumlig läkare, så inte kommer det att bli snyggt heller, tur det var på knät. Jag är säker på att jag gjort det bättre själv...   Skum läkare var det också, när han sytt klart så bara försvann han, sedan kom en super trevlig manlig skötare in och plåstrade om sonen och gav oss vidare infomation. Men säger man inte tack och hej när man går nu för tiden eller???

Så inte blev det någon ridning idag heller!! Inte för att jag egentligen klarar av att gå så långt, men vi hade sagt vi skulle skritta ut en bit i alla fall. Men hundarna fick sin promenad istället. Eller en del av den.. Kan fortfarande inte gå så långt, så det blev massor av lydnads träninga idag och Dexter var SUPER fin!! Sedan körde vi lite uppletande på en äng, där var som vanligt Eddie stjärnan, fast Dexter tar sig, bara han kan sansa sig så.

 

Har beställt ny hundmat. 300,- för en normal stor säck hemkört till dörren!! Svenskt hundfoder. En granne, som tävlar med sina hundar har prövat och hennes hund har svarat bra på det. Verkar tillgodogöra sig maten bra. Skiter mindre. Det skulle inte skada på Dexter som kanske skiter 5/ggr om dagen... Ganska mkt faktiskt..

 

Vacker, fast näsan inte riktigt fick plats... ha ha!!

Nej, nu ska jag faktiskt börja med maten, får fortfarande lite yrselanfall, så allt tar lite längre tid än vanligt. Ska nog inte jobba i morgon natt....

Ha det så bra!

Skriver

Kerstin

 
 
Linda

Linda

23 november 2011 15:57

Sv: Fy vad trist :( Vad är det för pålle du har nu?:) Är det nån släkting till din förra häst?

http://www.mittangsull.blogg.se

 
Linda

Linda

23 november 2011 16:05

Sv: Åh en nykomling med andra ord :) Hur går det då?

http://www.mittangsull.blogg.se

 
Spanaren

Spanaren

23 november 2011 18:16

Sicken läkare?!?! Att du inte berättade för den trevlige och manliga sköterskan om dina egna problem?!?!

Ta det nu lugnt och inse att du är av kött och blod och kan inte klara allt ;.)

Inse att hälsan är värd tusen gånger mer än pengar. Var rädd om dig!
/kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

Kerstin

23 november 2011 18:21

Nämnde det för en annan sköterska, men det enda hon sa att yrsel och illamående kunde komma av smärtan, men jag har inte så ont just nu...
Kram

 
Spanaren

Spanaren

23 november 2011 19:15

Nämen sa du någonting ... grattis ... det tar sig :-)

Lova mig att vara rädd om dig och går det inte över så måste du ringa dit eller hur?

http://spanaren55.bloggplatsen.se

Kerstin

23 november 2011 19:38

Japp, har tex sjukskrivit mig tom måndag! ;)

 
Erika

Erika

23 november 2011 20:51

Ojdå..
Både du & sonen gör sig illa.
Ni får bädda in i något mjuk så ni landar mjukt i fortsättningen o inte skadar er.

Ta hand om dig o sonen, o även resten av familjen.
Var rädda om er.

Skickliga läkare, finns de idag ? ;)

http://eriikapettersson.blogg.se

 
Camilla- Börjar hästen bli lurvig? Vinn trimmer

Camilla- Börjar hästen bli lurvig? Vinn trimmer

23 november 2011 21:42

Vad håller ni på med där ute i skogarna egentligen? :P

Sv: Naw... Sullivan!

http://camillahastskotare.blogg.se

 
Linda

Linda

23 november 2011 21:58

Sv: Haha ja men det är bra, tyvärr tror jag nästan min häst är smartare än mig ibland, hon är helt otrolig ^^
Vad har du för mål med din då :)?

http://www.mittangsull.blogg.se

 
Erika

Erika

23 november 2011 22:06

SV:
Turen blev helt okej. :)
Hade ju inte räknat med o rida idag, så fick åka lite tidigare än jag tänkt.
Kunde ju inte åka för tidigt heller p.g.a insläppet.

Men huvudsaken är att hon fick motion o jag satt kvar. ;)
Men aldrig mer mjukis byxor i läder sadel, går bra i syntetsadel / min wintec sadel.
Men aldrig mera i läder sadel, haha..

http://eriikapettersson.blogg.se

 
Marie

Marie

24 november 2011 11:20

Nämen vilken läkare. Hur mår sonen nu? Hur mår du med knät?

http://stallbrannebo.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 1 februari 2020 13:44

Ja, som rubriken säger så börjar jag fundera om jag är det och alltid varit det. Kan liksom inte tacka nej till jobb utan att må dåligt, få lite ångest. Samtidigt så får jag lite ångest över att jag inte är hemma med barnen, som visserligen är stora ...

Av Kerstin - 29 januari 2020 12:40


Efter att ha tittat igenom ett antal inlägg från folk som vill bli medryttare så funderar jag allt mer på varför de inte väljer att skaffa egen häst. De har oftast en lång önske (krav) lista på hur hästen ska vara och vad de ska få göra med hästen, v...

Av Kerstin - 18 januari 2020 15:23


Tiden, den tiden. Ibland rusar den iväg och man kan inte förstå var den tog vägen eller hur den kunde å så fort. Ibland går det sakta, så sakta, som om någon limmat fast visaren på klockan. I april 2019 så bestlutades att vi skulle bli med stor häst ...

Av Kerstin - 4 januari 2020 14:05


Jag tillhör den där gruppen med människor som alltid försöker vara snäll, ställa upp för andra, fixa och dona för att allt ska lösas på bästa sätt, inga krav på att andra på något sätt ska betala tillbaka det, bara alla är nöjda så är jag också nöjd ...

Av Kerstin - 3 januari 2020 15:06

Om det var halvtid i förra inlägget så borde det ju vara heltid i detta. Ett år är avslutat oh vi har tagit tre kliv in i nästa decennium. Jag antar att detta år och decennium kommer att innehålla skratt, tårar, frustration och allt annat som de övri...

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Skapa flashcards