Stallrosen

Alla inlägg den 9 januari 2012

Av Kerstin - 9 januari 2012 21:58

Är det inte lustigt vilka egenheter våra djur har. Zabina tex vill helst dricka vatten ur en vit hink. Det spelar ingen roll att hon står och tittar på när jag skurar ur hennes svarta vatten hink och sedan fyller upp den till hälften med rent vatten, går in i boxen och hänger upp den, hon bara tittar. Men så fyller jag upp den vita hinken och jag hinner bara in i boxen så ska hon dricka ur den, vilket hon naturligtvis får. Om jag inte låter henne dricka utan bara fyller upp hennes hink så ställer hon sig vid boxdörren och väntar tills jag fyllt upp den vita hinken igen. Om hennes boxdörr är stängd så kan jag lova att hon gör sig hörd!    Idag så var vattnet lite väl varmt, så jag hällde det i hennes svarta hink, men sparade lite till henne. Hon stoppade ner huvudet i hinken, men inte ända ner till vattnet, hon måste ju ha känt att det var varmt. Så då sträckte hon ut läpparna och kände försiktigt efter hur varmt det var, men så litade hon inte riktigt på sina läppar så hon stoppade ut tungan pch nuddade vattenytan lite försiktigt med tungspetsen. Hon insåg att det var lite för varmt för att dricka och drog mycket missnöjt upp huvudet. Tok fia!!

Barnen hade ju studie dag idag så ponnyerna fick en liten tur i skogen. Närmare -10 och lite mulet, men skönt.

 

Blir barbacka ett tag nu på Zabina eftersom jag sålt sadeln.

Fortfarande lite träd som blockerar vägarna, men inget hindrar väl en shettis, eller....

       

Snö på rumpan på Prins och snö i nacken på sonen.. Brrr...

Zabina följde efter och var full i snö även hon när hon kom ut på andra sidan. Dottern klarade sig dock..

 

En härligt tur trots allt.

Prövade Kieffer sadeln på Secret med corrections paden. Vet inte... Känns som om jag sitter i utförsbacke... Hua, inte roligt när man redan har den känslan.. Nu tog jag ut de extra paddarna, ska låta de fram vara kvar och pröva den igen, men jag vill nog ha en sadel med mer djup, som är högre fram. Hon har ju lite lågt ansatt hals samt något överbyggd och lätt i rumpan... Vore ju skönt med ngt som stoppar upp framåt, ha ha!! Prövade även det nya bettet, ett sötmalms bett, det gillades av "Röda faran". Hon har alltid tramsat mot bettet, men inte idag. Var helt lugn i munnen och "sög" på bettet. Härligt!

Ja, det var min dag i korthet. Hur var eran då??

Undrar

Kerstin


Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7 8
9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19
20
21 22
23
24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Skapa flashcards