Stallrosen

Alla inlägg den 11 januari 2012

Av Kerstin - 11 januari 2012 22:20

... gjort något idag, men det har jag ju. Sadlade på "Röda Faran" och skrittade lite. Sadeln passade henne och jag tycket den var ok att sitta i, men för liten.. Knäna hamnade utanför, så en 17,5 hade nog varit bättre. Sedan funderade jag lite över bossorna, ska nog ha en sadel soom har rundade bossor bak, hon är ju eg inte överbyggd (fast jag säger det). Men eftersom hon har så hög manke så går ju ryggen snett uppåt från manken räknat... Men kors och manke är i lod så överbyggd är hon inte..

 

Såg idag när jag pysslade med henne att hon faktiskt börjar bli riktigt fin i kroppen, fattas ju MASSOR av muskler, typ alla, men hullet är bra nu.

Idag gillade jag henne lite mer... Hon är attans mysig att borsta och mysa med. Och idag även ridmässigt. Dottern ville rida med på Prins, men jag har ingen lust att rida på vägen nu när hon håller på att sättas igång, kanske lite senare. Hon gillar verkligen det nya bettet. Det är ju bra.

De ringde om natt jobb, men jag sa ifrån. Har bara sovit 4 timmar idag och inget igår så... Måste väl tänka lite på mig själv också. Har redan över 130 timmar denna månad så det är ok..

Nej, kanske dax för sängen.

Natt natt..

Säger

Kerstin

Av Kerstin - 11 januari 2012 01:38

Iväg till jobbet idag och när jag väl kom dit så hade jag glömt mina inne tofflor hemma!!   Hade turen att kunna låna ett par som bara var något för stor. Så kom jag hem, utförde mina bestyr. Damp ner i fåtöljen och satt och myste med elden sprakandes och kände hur tröttheten kom smygandes... Riiiing!!!! Jobb nr 2, kris, bara att kliva upp och packa sig iväg.. Kom dock i håg tofflorna... Tyvärr blev det en gammal sliten vänster och en ganska ny höger, så nu är jag lite låghalt istället...   Måste nog se till att jag har som CSI, en jobb bag som alltid står redo liksom..   

Fick en skopa avundsjuka över mig då jag berättade en kul grej för en som jag trodde var en vän...   Opps, tänkte jag och ignorerade det... Inget att bry sig i, jag är lika glad för det jag.

Är RUSKIGT ridsugen nu!! Kommer väl att sova som en stock i morgon, men hoppas hinna med att skritta omkring lite iaf... Måste ju testa sadlar...

Ha en bra morgon och dag!

Önskar

Kerstin

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7 8
9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19
20
21 22
23
24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards