Stallrosen

Alla inlägg den 12 januari 2012

Av Kerstin - 12 januari 2012 22:05

Så jag tror inte jag kommer att blogga på några dagar....

Men jag hoppas ni har det toppen i helgen!

Kram

Kerstin

Av Kerstin - 12 januari 2012 09:08

Några har funderat vilket bett jag nu använder på "Röda Faran" och eftersom ni inte märkt att jag länkat till bett sidan    så kommer här en bild på bettet...

 

Bildkälla

Ett sötmalms bett, med D-ringar (kallas så även om ringarna är runda) Är ett westernbett. Kanske skulle hon gilla ett vanligt bett med D-ringar, som jag för övrigt hade tänkt köpa, men så har jag alltid velat pröva ett sötmalmsbett och när det här kom på rean så slog jag till. Läste för några år sedan att man ska tänka på att alla dessa bett med koppar och sötmalm avsöndrar sitt material och att det är ju inte bra om hästarna får i sig för mycket koppar och järn.. Men som ett alternativt bett så funkar det ju.

Vet inte om det är sötmalmen eller själva D-ringen som hon gillar, men det är STOR skillnad på hennes attityd till bettet. Så nöjd nu.

Angående bett så funderar jag på ett fullcheek till småkillarna, måste ju vara ett perfekt ponnybett egentligen. Barnen får ju hjälp när de ska svänga eftersom bettet ligger an mot hela kinden. Ingen risk att de drar igenom bettet i munnen på dem om de inte vill svänga. Jag VET att man inte ska svänga med bettet, men nu är det barn vi pratar om och ibland så hamnar man i situationer där man inte kan svänga med sätet och vikten. Och unga hästar kan ju dra iväg... Blir mer och mer övertygad om att jag tänker helt rätt här. Ett underskattat bett.

Nu ska jag ut!

Ha det!

Kerstin

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7 8
9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19
20
21 22
23
24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards