Stallrosen

Direktlänk till inlägg 22 januari 2012

Bus ponny..

Av Kerstin - 22 januari 2012 21:09


Välförtjänt sovmorgon 2 dagar i rad nu. Känns lite både och med sovmorgon. Skönt för kropp och knopp, men samtidigt blir hela dagen förstörd tycker jag.

Dottern hann i alla fall rida Zabina en sväng. Hon ville egentligen ut i skogen och det hade nog varit det rätta, men eftersom jag fått tillbaka min inflamation i vänsterhöften så klarar jag inte av att plumsa i snön, räcker med det lilla vi har för att det ska göra så in i h....e ont. Ska se om jag får tid till veckan hos läkaren, sist sprutade de cortison in i leden, men nu vet jag att de ju alltid frågar om man prövat med Voltaren först.. Så jag får väl köpa det och köra på en vecka till, man vet ju aldrig, det kan ju funka.

 

Hon har lite att växa i, lilla dottern.. Blir nog toppen det här om ett år eller så.

 

Zabina på väg in ett bus, men dottern lyckades avstyra det idag! Så nu står det 1-1!!  

Om man tittar noga så ser man till och med ett litet leende hos ryttarinnen, hon kände på sig att hon klarade av det idag.

 

Man blir lycklig av att rida på sin lilla ponny!  

Prövade sadeln på Zabina och Walle idag och på Zabina så skrattade jag gott, det fattades några grader på koppjärnet för att den över huvudtaget skulle komma ner på ryggen. Så förhoppningarna att den skulle passa Walle var ju inte så stora, så jag blev faktisk väldigt förvånad när den låg som en smäck på honom!! Helt otroligt!! Så nu har jag iaf 2 ponny sadlar, skulle behöva en 15"-15,5" till Zabina, 14" börjar bli för liten i sätet åt båda barnen.

I kväll när jag tog in pållarna och hade tagit av Secret täcket så ställde hon sig med huvudet mot min mage och bara myste. Sådana gånger kan man ju inte låta bli att gilla henne lite mer och förlåta henne för hennes "bus".   Hon är ju rätt fin ändå....

Hur har er dag varit?

Undrar

Kerstin

 
 
marie

marie

22 januari 2012 22:33

Fina tjejer !!

http://flaret.blogg.se

 
Erika

Erika

22 januari 2012 22:46

Jobbigt att du fått tillbaka inflammationen. :/
Låter inte skönt alls.

Kul o ha lite o växa i. :)
Hon är så söt Zabina. :)

http://eriikapettersson.blogg.se

 
marianne

marianne

23 januari 2012 07:28

Skönt med sovmorgon, hade jag med i helgen :)

http://marresmams.blogg.se

 
Marie

Marie

23 januari 2012 08:01

Gå till läkaren omgående!

http://stallbrannebo.blogg.se

 
Jeanette

Jeanette

23 januari 2012 09:17

Sv. Nä men hua så jobbigt! Träns designare lät mycket roligare! :P

http://www.jeeanette.blogg.se

 
nina liljedahl

nina liljedahl

23 januari 2012 09:21

Voltaren ÄR faktiskt bra. Jag har kronisk muskelinflammation i axeln och har varit tvungen att äta Voltaren i nästan 14 år. Jag skulle aldrig klara mig utan dem. Receptfria Voltaren är dock bara hälften så starka som receptbelagda, så det kan jju hända att det inte hjälper om du inte tar dubbel dos. Köp salva och smörj med också, så har du garderat dig ordentligt. Det är mycket bättre att få bukt med inflammationen i tid, så du inte är så dum som jag att du får en kronisk inflammation. (Jag gick inte heller till läkare....)

Vad duktig hon är din dotter! HOn ser verkligen nöjd ut också :)

http://stallskogalund.blogg.se

 
Caroline

Caroline

23 januari 2012 19:34

Lycka att få rida på sin egna ponny. =)

http://www.ridemyhorse.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 1 februari 2020 13:44

Ja, som rubriken säger så börjar jag fundera om jag är det och alltid varit det. Kan liksom inte tacka nej till jobb utan att må dåligt, få lite ångest. Samtidigt så får jag lite ångest över att jag inte är hemma med barnen, som visserligen är stora ...

Av Kerstin - 29 januari 2020 12:40


Efter att ha tittat igenom ett antal inlägg från folk som vill bli medryttare så funderar jag allt mer på varför de inte väljer att skaffa egen häst. De har oftast en lång önske (krav) lista på hur hästen ska vara och vad de ska få göra med hästen, v...

Av Kerstin - 18 januari 2020 15:23


Tiden, den tiden. Ibland rusar den iväg och man kan inte förstå var den tog vägen eller hur den kunde å så fort. Ibland går det sakta, så sakta, som om någon limmat fast visaren på klockan. I april 2019 så bestlutades att vi skulle bli med stor häst ...

Av Kerstin - 4 januari 2020 14:05


Jag tillhör den där gruppen med människor som alltid försöker vara snäll, ställa upp för andra, fixa och dona för att allt ska lösas på bästa sätt, inga krav på att andra på något sätt ska betala tillbaka det, bara alla är nöjda så är jag också nöjd ...

Av Kerstin - 3 januari 2020 15:06

Om det var halvtid i förra inlägget så borde det ju vara heltid i detta. Ett år är avslutat oh vi har tagit tre kliv in i nästa decennium. Jag antar att detta år och decennium kommer att innehålla skratt, tårar, frustration och allt annat som de övri...

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7 8
9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19
20
21 22
23
24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards