Stallrosen

Direktlänk till inlägg 7 februari 2012

Hästprataren...

Av Kerstin - 7 februari 2012 02:02

Så var det dax att lossa spänningar på Secret idag. Anna, som jag anlitat till både hästar och hundar kom. Hon kommunicerar (tro vad ni vill), masserar och kan kiropraktik. Tänker inte skriva om allt Secret "sa", men jag kan säga att det var VÄLDIGT mycket känslor som kom upp till ytan, både för mig och hästen (och även Anna hade en tår i ögat). Efter att ha masserat och fixat lite på Secret så var det dax att släppa ut henne, hon stod länge, länge och funderade. Sedan gick hon ner till höbollen, men så kom hon tillbaka till oss i galopp. Och från att ha haft en ganska markbunden galopp så kom hon nu med en rund och luftig galopp!! Fantastiskt att se henne. Nu ska hon få promenera några dagar och sedan ska vi skritta och ta det lite försiktigt innan vi startar upp igen. Ska bli väldigt spännande. Även Zabina påkallade uppmärksamhet och fick dela med sig av några tankar och fick lite lättare justeringar i kroppen. 

Vad ska det bli av min röda dam??


Ute hade killarna det super kul. 2 täcken hade de massakerat i natten som va, så visst märks det att det är vårkänslor i luften och en 3-åring som gärna vill ta för sig lite mer... Vi stod länge och titta på showen de bjöd på.

Har betäcknigssäsongen börjat?? Bäst att träna lite...

       

Sedan gjorde Sullivan misstaget att kolla om han kunde trycka till Prins....

 

Opps så dumt... Det fick han sota för kan jag lova...  

Mina fina killar!!  

Men trots lite vårkänslor så är de kompisar och håller hänger ihop.. Curre och Prins är bara för sköna tillsammans, de har verkligen sina hälsnings rutiner och kan mysa och ha det med varandra. Härligt att se.  

Blev en dag i stallet lite middag och sedan en tupplur innan nattens jobb.

Ha det så bra!

Kerstin   

 
 
Anneli Johansson - bloggtävling hos mig

Anneli Johansson - bloggtävling hos mig

7 februari 2012 08:35

hahaha
men va fina dom är! sista kortet är ju för härligt!
jag ahr också funderat på en häst pratar elelr va man ska säga vore kul att testa iaf

http://www.stallekekullen.blogg.se

 
Ingen bild

Jennifer

7 februari 2012 09:36

Gud vilka fina bilder på walle, saknar honom så! <3 vore kul att få veta vad han har att säga om du någon gång i framtiden väljer att ta ut en hästpratare till honom.. Allt han var med om innan han kom till mig... fy bubblan :(

Kerstin

7 februari 2012 15:02

Ja, de förstår jag. :) Han är så vacker och fin på alla sätt. Tänkte på det, du har faktiskt aldrig berättat något om hans fd liv, mer än att det inte var bra. Maila gärna. :)
Anna går sällan bakåt i livet, om inte hästen själv verkligen vill/behöver det.

 
Camilla

Camilla

7 februari 2012 09:41

Dacke skulle nog inte vara så spännande att prata med, han skulle nog bara passa på att ge önskemål på en ny foderstat med fri tillgång på både hösilage och havrekross..

Fin den sista bilden är!

http://parellikusken.blogg.se

 
Erika

Erika

7 februari 2012 10:30

Hoppas våren är på väg. :)

Skulle vilja ta ut någon som kunde prata med Raski.
Skulle vilja veta vad hon tänker, och såna saker.

Tror det finns en del tankar i Raski,s huvud.
Jag fick en ny syn på henne häromdagen när jag prata med en stallkompis o berättade saker.

Och hon förklara hur hon såg på Raski,s beteende.
Och de orden värmde inom mig, om de nu är så Raski tänker. :)

Klart de kommer o bli något av din röda dam. ;)
Så länge hon inte har några skador i kroppen vill säga, som hindrar.

http://eriikapettersson.blogg.se

 
Nina

Nina

7 februari 2012 10:44

Men så spännande! Det vore väldigt intressant att få höra vad Secret hade att berätta och även Zabina förstås. Kan du inte överväga att göra ett inlägg om det? Snälla! Jag tycker sånt här är så intressant.

Jag hade en hästpratare ute hos min haflinger. Mycket av vad hon sa stämde och en del kändes mer som hon beskrev det hon såg av Lunas beteende.

Jag har läst ett par böcker som är skrivna av djurkommunikatörer och tycker att det är fantastisktt. Tänk om man kunde utveckla en sån lyhördhet.

http://stallskogalund.blogg.se

 
Anna

Anna

7 februari 2012 12:15

Vad spännande med en hästpratare till Tant röd!!!

Gillar "bitbilden" på Sullivan och Pris:D

Svar:Visst är det så!! Man glömmer så lätt hur otroligt bra man har det...tur att man blir påmind om det emellanåt:D

Mvh Anna & Tabasco:)

http://www.anaby.bloggplatsen.se

 
marianne

marianne

7 februari 2012 14:34

Ja....ett inlägg om vad hon sa....snälla...
Som du vet har jag haft hästpratare flera gånger, det är alltid lika spännande, det mesta upprepas men det kommer alltid fram nå´t nytt oxå.
Jag har ju förmågan själv, men lite inte alltid på den, men det är lite kul när jag får en tanke från nå´n av hästarna.

Söta dina pojkar är :)

http://marresmams.blogg.se

 
marie

marie

7 februari 2012 22:27

O jag lixom alla andra gillar den sista bilden skarpt !! Vi hade en tjej ute för många herrans år sedan som kommunicerade med våra hästar... Fick höra massor som hon absolut inte kunde få reda på på nåt annat sätt.

http://flaret.blogg.se

 
Maria

Maria

11 februari 2012 17:42

Sista bilden är så otroligt söt.

http://maria-hastliv.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 1 februari 2020 13:44

Ja, som rubriken säger så börjar jag fundera om jag är det och alltid varit det. Kan liksom inte tacka nej till jobb utan att må dåligt, få lite ångest. Samtidigt så får jag lite ångest över att jag inte är hemma med barnen, som visserligen är stora ...

Av Kerstin - 29 januari 2020 12:40


Efter att ha tittat igenom ett antal inlägg från folk som vill bli medryttare så funderar jag allt mer på varför de inte väljer att skaffa egen häst. De har oftast en lång önske (krav) lista på hur hästen ska vara och vad de ska få göra med hästen, v...

Av Kerstin - 18 januari 2020 15:23


Tiden, den tiden. Ibland rusar den iväg och man kan inte förstå var den tog vägen eller hur den kunde å så fort. Ibland går det sakta, så sakta, som om någon limmat fast visaren på klockan. I april 2019 så bestlutades att vi skulle bli med stor häst ...

Av Kerstin - 4 januari 2020 14:05


Jag tillhör den där gruppen med människor som alltid försöker vara snäll, ställa upp för andra, fixa och dona för att allt ska lösas på bästa sätt, inga krav på att andra på något sätt ska betala tillbaka det, bara alla är nöjda så är jag också nöjd ...

Av Kerstin - 3 januari 2020 15:06

Om det var halvtid i förra inlägget så borde det ju vara heltid i detta. Ett år är avslutat oh vi har tagit tre kliv in i nästa decennium. Jag antar att detta år och decennium kommer att innehålla skratt, tårar, frustration och allt annat som de övri...

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Skapa flashcards