Stallrosen

Direktlänk till inlägg 16 februari 2012

Till Salu...

Av Kerstin - 16 februari 2012 08:23

Tänk vad hjärnan jobbar och bearbetar på natten. Min första klara tanke i morse var att jag skulle sälja Secret, som avelshäst. Nu sitter jag här och funderar till och från.. Faktum är att hon faktiskt inte ger mig något. Jag kommer ju inte från gården eftersom träd rasat över stigarna från vår gård som går upp i skogen och möte av bilar har hon ju visat vad hon tycker om.. Dessutom så gillar jag inte att hon får tjurslag på vägen och inte har koll på benen. Kanske blir allt bättre med tiden, men var det problem jag ville ha när jag köpte henne??? Jag tror absolut man får vad man behöver  och kanske behöver jag henne mer än jag fattar och tror, just för att komma ner i varv och landa mellan varven. Men faktum är att jag snart inte tycker det är kul att rida längre. Jag vill RIDA, träna och allt vad det innebär. Jag vill känna mig lika harmonisk och glad efter ett pass med MIN häst som jag gör efter att ha hanterat ponnyerna. Inte känna att jag får ännu fler funderingar. Vem säger att hon kommer att må bättre av att bli riden?? Hon är ju en bra mamma som gett fina avkommor, så det kanske är hennes lott här i livet. Visst har det blivit bättre, men.... Ja, ja. Jag ska inte göra något förhastat, hon ska behandlas igen om någon vecka och vi får väl se tiden an lite till. Men jag tycker det är frustrerande att se småponnyerna gå från klarhet till klarhet för varje pass och här står jag i princip helt still och trampar.

Den som lever får se.. Nu ska jag lämna tillbaka en hög sadlar jag prövat och handla lite inför kalaset i helgen, sedan blir det till att jobba en natt innan fredagen bjuder på städning mm...

Ha en toppen dag!

Önskar

Kerstin

 
 
Anneli Johansson - bloggtävling hos mig

Anneli Johansson - bloggtävling hos mig

16 februari 2012 10:03

förstår hur du tänker, men du vill inte ta ett föl på henne? :)
fast tar ju långtid innan man kan rida avkomman också så kanske inte e nåt

http://www.stallekekullen.blogg.se

 
Erika

Erika

16 februari 2012 10:30

såklart de ska kännas kul, och jag förstår dig.
jag vill oxå träna osv, och nu äntligen efter tre år ska jag få börja. :)

Har kämpat på med Raski i 3 års tid och de har verkligen varit en berg och dalbana.

Men som du skrev gör inget förhastat.
Hoppas de löser sig på bästa sätt. :)

http://eriikapettersson.blogg.se

 
Erika

Erika

16 februari 2012 10:45

SV:
Jag vet att man kan beskära bilderna i picasa. :)
Och då blir de ju lite mindre, och föremålet kommer närmre i mot en om de är en bild där föremålet är lite längre bort.

Pröva. :)
De är gratis o ladda ner och inte alls svårt o lära sig.
Jag trodde de skulle vara de, men de är det verkligen inte.

Jo de är visserligen sant.
Hon verkar ju vara en typ av häst som behöver otroligt mycket träning, och den tiden kanske inte riktigt finns med jobb o fler hästar.

hum.. svårt detta veta vad som är rätt eller fel.
Och hur man ska gå till väga.

http://eriikapettersson.blogg.se

 
Caroline

Caroline

16 februari 2012 10:53

Förstår dej med trafiken och häst, min travare som jag hade innan var ju inte direkt trafiksäker.
Jag är megaglad att jag sålde honom (knepigt att säga så när man gillade honom så mycket)

Tycker du ska sälja henne eller ge bort henne till rätt hem. Det finns ju FLERA HÄSTAR och då slipper du tänka så mycket varje gång du ska sitta upp på henne.

http://www.ridemyhorse.blogg.se

 
Caroline

Caroline

16 februari 2012 11:36

Svar: Haha det tänkte jag inte på med katten hihi. =)
Det är roligt att blogga men som du säger det "händer ju inget direkt nu" haha. Men lite skoj är det när man kollar på statisktiken när man inte bloggar så HÖJS den. Lite konstigt...

Ska göra ett inlägg idag, det blev inget direkt roligt sportlov för barnen eftersom de är sjuka och äter medecin.

http://www.ridemyhorse.blogg.se

 
marianne

marianne

16 februari 2012 13:27

Hmm, jag har faktiskt tänkt tanken, att du köpte en häst att rida och sen har det varit så mycket stök med henne. Ska jag vara ärlig så hade jag lite samma tankar om Ava i början, men sen började jag tänka klart och kom ihåg hur j-a besvärlig Brigade var de första åren....och nu är Ava guld värd.
Sen beror det ju på hur mycket tid och tålamod man har, och du har ju en del annat att pyssla med oxå....

http://marresmams.blogg.se

 
Marie

Marie

16 februari 2012 19:04

Jag vet att du kommer ta rätt beslut med din häst, ge det tid bara!

Sv: sadeln är en Bates 15 tum har hittat 2 till nu en Bates till och en stübben tristan lyx. DYYYYRT för mig som inga pengar har. Vi har för många hästar jag vet.

http://stallbrannebo.blogg.se

 
Camilla- Massor av täcken till salu

Camilla- Massor av täcken till salu

16 februari 2012 20:21

Tycker ju fortfarande att du ska få en häst att rida på ordentligt som du vill innan allt strul gör att du tröttnar och slutar med det. Tror det finns fler hästar dör ute som du kommer fästa dig vid. Visst kommer det säkert bli bättre med tiden men frågan är om du är villig att ge det den tiden? Du vill ju rida med barnen nu, inte först om 2,3,4,5 år.

Sv: Jättefin bebis är hon :)

http://camillahastskotare.blogg.se

 
Nina

Nina

16 februari 2012 20:53

Detta är tredje gången jag försöker svara på ditt inlägg....de två första la jag ner min själ i, men vet inte om orken finns till det längre, man vet ju inte om datorn kommer att strula en gång till så att allt jag skrivit försvinner....

Hursomhelst så tycker jag att dina tankar är helt rätt! S är ju, med handen på hjärtat, inte den häst du ville ha. Så frågan är om du ska offra tid och energi på att få henne ordentligt ridbar (vi snackar ju basic ridning här) för att förhoppningsvis ha en okej häst om ett antal år (förhoppningsvis).
Eller om du helt enkelt ska se dig om efter en annan häst som är lite tryggare i sig själv, som du kan rida så som du vill kunna rida en häst. En häst att rida ut tillsammans med barnen med, en häst att träna och ev tävla med, en häst att helt enkelt ha roligt med och må bra med. En häst som GER dig energi istället för att TA din energi.
Att sälja en häst är aldrig lätt, men att sälja S till avel tror jag är en bra idé. Då vet du att hon får ägna sina dagar åt något hon trivs med och mår bra av. Då har du gjort allt vad du har kunnat, för att hon ska få ett bra liv. Vad mer kan man begära?

Beslutet är naturligtvis ditt, men jag som ser det här mer utifrån och inte har några känslor inblandade, ser det på det här viset.
Kram!

http://stallskogalund.blogg.se

 
Sara

Sara

17 februari 2012 09:05

Jag tycker du tänker rätt - ridning skall vara kul och blir det mer problem och strul än glädje så bör man faktiskt byta häst - för både sin och hästens skull! Men, jag förstår att det är svåra beslut att fatta. :-(

http://frogstomp.blogg.se

 
Maria

Maria

19 februari 2012 10:53

Tycker att du gör helt rätt. Ridningen ska vara avkoppling och lagom dos av utmaning, tycker jag!

http://maria-hastliv.blogspot.com

 
Anna

Anna

19 februari 2012 19:09

ett år har det tagit för mig att få stealin någerlunda "normal" känns som fullblod måste få så mycket mer tid att utveklas än tex ett halvblod

http://annashastliv.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 1 februari 2020 13:44

Ja, som rubriken säger så börjar jag fundera om jag är det och alltid varit det. Kan liksom inte tacka nej till jobb utan att må dåligt, få lite ångest. Samtidigt så får jag lite ångest över att jag inte är hemma med barnen, som visserligen är stora ...

Av Kerstin - 29 januari 2020 12:40


Efter att ha tittat igenom ett antal inlägg från folk som vill bli medryttare så funderar jag allt mer på varför de inte väljer att skaffa egen häst. De har oftast en lång önske (krav) lista på hur hästen ska vara och vad de ska få göra med hästen, v...

Av Kerstin - 18 januari 2020 15:23


Tiden, den tiden. Ibland rusar den iväg och man kan inte förstå var den tog vägen eller hur den kunde å så fort. Ibland går det sakta, så sakta, som om någon limmat fast visaren på klockan. I april 2019 så bestlutades att vi skulle bli med stor häst ...

Av Kerstin - 4 januari 2020 14:05


Jag tillhör den där gruppen med människor som alltid försöker vara snäll, ställa upp för andra, fixa och dona för att allt ska lösas på bästa sätt, inga krav på att andra på något sätt ska betala tillbaka det, bara alla är nöjda så är jag också nöjd ...

Av Kerstin - 3 januari 2020 15:06

Om det var halvtid i förra inlägget så borde det ju vara heltid i detta. Ett år är avslutat oh vi har tagit tre kliv in i nästa decennium. Jag antar att detta år och decennium kommer att innehålla skratt, tårar, frustration och allt annat som de övri...

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards