Stallrosen

Direktlänk till inlägg 21 februari 2012

Snäll vs arg....

Av Kerstin - 21 februari 2012 08:45

Jag är en snäll person,men när jag blir arg så blir jag oftast lite för arg, antagligast eftersom jag hållit tillbaka ilska länge, för jag är ju en snäll person.. Sista tiden har jag varit lite små arg/besviken. Jag försöker göra rätt, försöker ställa upp, försöker, försöker och försöker. Men så kommer de här dagarna när man bara märker att det är inte värt något, man har inget för det. Så sista tiden har jag som sagt varit lite små arg. Och gissa vad, det ger resultat.. Fick ju tex schema för en månad framåt på jobbet. Och igår när dottern och jag var på Toysrus och hon skulle köpa 2 saker, det skulle bli 260,- tillsammans, men så ska hon betala och det blev över 300,-. Men se det tänkte inte mamma vara med på, det hela slutade med att vi gick därifrån med bägge sakerna för 260,-!! I normala fall accepterar jag bra att saker är felmärkta eller vad det nu kan vara, eftersom sådant faktiskt kan hända. Var ute med hundarna här om dagen och helt plötsligt gör bägge ett mindre utfall mot en annan hund (detta har aldrig hänt förr och kommer inte att hända igen), jag var trött efter nattens jobb och ont i hela kroppen, inte blev det bättre av att över 60 kg hundar drar iväg med mig. Jag blev rosen rasande, vet inte vart kraften kom ifrån men helt plötslig så hade jag lyckats slänga upp båda hundarna i snödrivan bakom mig och läste lusen av dem. Dexter har aldrig någonsin haft sådan ögonkontakt med mig under våra promenader som han har nu!! Eddie har stenkoll på mig, går fot hela tiden och råkar han komma lite före så kollar han genast bakåt och går sedan fint fot igen. Så jag tror jag ska börja bli lite arg så här till vardags.. Verkar ju löna sig.. Eller??!!

Nej nu ska jag ila ut i stallet, hade tänkt slänga upp grannen på Secret, bara för att se vad som händer i kroppen på henne när det kommer upp en ryttare på henne, men så fick jag hemska tankar igår innan jag skulle till att somna. Jag har faktiskt inte en aning om hur hon rider eller vilken balans hon har, så nej, tills jag vet så skippar vi det. Så hon får ta Walle idag istället. Ni ser, jag kan vara snäll också!  

Tänkte på det... Om jag hade fått köpa de vita skydden med fårskinn till Secret så hade Walle kunnat få ND:s gamla.... Men så blev det inte...   Lönar sig inte att vara snäll....

Ha en toppen dag!

önskar

Elaka Kerstin

 
 
Erika

Erika

21 februari 2012 10:32

Känner igen de där.
Går oxå o är besviken, små arg en tid kan vara på mig själv, på en annan person, eller så.
Och sen bryter de ut och då blir jag så jävla arg att de inte går kontrollera.

http://eriikapettersson.blogg.se

 
Camilla- Rösta på min blogg i Hästblogg- Galan!

Camilla- Rösta på min blogg i Hästblogg- Galan!

21 februari 2012 12:25

Sv1: Blir ju lite tråkigt när man lägger ner tid på inlägg och så kommenterar ingen, då spar jag hellre de till bättre tider.

Sv2: Inte du iaf ♥

http://camillahastskotare.blogg.se

 
Anna

Anna

21 februari 2012 14:22

sv:hade jag haft ambitionen att tävla så hade jag nog inte heller velat lägga ett år på att få honom "normal" :-/
du kanske ska försöka hitta ett utbildat fullblod istället? dom blir ju fantastiskt trevliga hästar!

visst var der snyggt:D längtar tills man kan hitta det i butiker!

http://annashastliv.blogg.se

 
nina liljedahl

nina liljedahl

21 februari 2012 14:39

Usch ja, jag är också 'snäll' och har svårt att säga ifrån ivissa lägen. Det vore så himla mycket bättre för ens inre om man sa vad man tyckte och kände och säkert skulle det bli bättre för dem man umgås med också, de kan ju inte gissa sig till vad man känner.

Hur långt tid har du kvar på det schemat du fick? Tror du att du kommer att få någon förlängning?

http://stallskogalund.blogg.se

 
marianne

marianne

21 februari 2012 18:11

Jag är nog aldrig snäll för jag kan inte hålla tillbaka, men med åren har jag lärt mej att det knappt är lönt att hetsa upp sej, så jag kanske är lite snäll ändå ;)
Men jag skulle definitivt påpeka om te.x fel prismärkning eller nå´t sån´t, för visst, alla kan göra fel men alla vill nog rätta till felet och det är ju svårt om ingen säger nå´t ;)

http://marresmams.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 1 februari 2020 13:44

Ja, som rubriken säger så börjar jag fundera om jag är det och alltid varit det. Kan liksom inte tacka nej till jobb utan att må dåligt, få lite ångest. Samtidigt så får jag lite ångest över att jag inte är hemma med barnen, som visserligen är stora ...

Av Kerstin - 29 januari 2020 12:40


Efter att ha tittat igenom ett antal inlägg från folk som vill bli medryttare så funderar jag allt mer på varför de inte väljer att skaffa egen häst. De har oftast en lång önske (krav) lista på hur hästen ska vara och vad de ska få göra med hästen, v...

Av Kerstin - 18 januari 2020 15:23


Tiden, den tiden. Ibland rusar den iväg och man kan inte förstå var den tog vägen eller hur den kunde å så fort. Ibland går det sakta, så sakta, som om någon limmat fast visaren på klockan. I april 2019 så bestlutades att vi skulle bli med stor häst ...

Av Kerstin - 4 januari 2020 14:05


Jag tillhör den där gruppen med människor som alltid försöker vara snäll, ställa upp för andra, fixa och dona för att allt ska lösas på bästa sätt, inga krav på att andra på något sätt ska betala tillbaka det, bara alla är nöjda så är jag också nöjd ...

Av Kerstin - 3 januari 2020 15:06

Om det var halvtid i förra inlägget så borde det ju vara heltid i detta. Ett år är avslutat oh vi har tagit tre kliv in i nästa decennium. Jag antar att detta år och decennium kommer att innehålla skratt, tårar, frustration och allt annat som de övri...

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Skapa flashcards