Stallrosen

Direktlänk till inlägg 21 februari 2012

Så här gör vi på landet...

Av Kerstin - 21 februari 2012 22:34

Hade ju tänkt slänga upp grannen på Secret idag, men hade sådan ångest igår när jag skulle lägga mig, tänk om det skulle gå helt fel!!  Så det blev ändrade planer istället.

Hon fick rida Walle i stället!!  Hon var nöjd!!

Och som alla som håller på med unghästar vet så tar man det ju lugnt..

Jag slängde upp, klappade lite på duktiga Walle, gick in och hämtade tryggheten själv...

Japp, unghästen Curre, fick följa med om moralikst stöd... Ut på vägen... I kraftig blåst...

Ja, så gör vi på landet, hur gör ni???  

Hur det slutade?? Jamen bra förståss!! Där Walle tvekade gick Curre morskt fram och tvärt om, 2 underbara killar! Och ni kan vara lugn, Walle är riden, så det var inte först gången han hade ryttare!   Jag må vara knäpp ibland, men inte fullt så knäpp....  

 

Så här fin var Walle idag, inte illa av mig tycker jag, var ju första gången på evigheter jag gjorde en sådan fläta.


Och så sist och nästan minst..

 

Mina älskade småkillar!! 

Blir alldeles varm i hjärtat när jag ser dem!  


Har precis fått ett ganska långt mail från spekulanten på Secret...Snälla alla mina vänner håll tummarna att Secret får hamna hos henne.      

Nu ska jag gå och krama på min sjuka son.

Natt natt

Kerstin

   

 
 
Anna

Anna

21 februari 2012 23:04

Men så trevligt att du redan har fått en spekulant på Secret!! Håller både tummar och hovar att det går vägen:D

Mvh Anna & Tabasco:)

http://www.anaby.bloggplatsen.se

 
Anna

Anna

21 februari 2012 23:27

Glömde bort att säga att grabbarna ser jättefina ut på bild!!!

Svar:Den ska ju som sagt vara riktigt bra:) Sedan spänna sadelgjorden lösare än vanligt och sadeln sitter ändå bra + att den främjar andningen. Många har den på sina hästar trots att de inte har några problem:) Jag tror att det blir bra!!

Håller verkligen tummarna för att hon tar Secret!! Ähhh!! Jag tog ju T trots att jag visste att det var mycket jobb och det gick ju bra i slutändan:) Ibland är det bra att trots allt veta att det är mycket jobb då blir de små framstegen så stora och trevliga:D

Mvh Anna & Tabasco:)

http://www.anaby.bloggplatsen.se

 
Sara

Sara

22 februari 2012 07:48

Jag håller tummarna - jättehårt!

http://frogstomp.blogg.se

 
Ingen bild

Jennifer

22 februari 2012 07:57

Åh min fina lilla walle... <3

Kerstin

22 februari 2012 08:41

:)

 
Mia

Mia

22 februari 2012 08:41

Dom här korten såg jag på min facebook igår. Nån gemensam vän kasnke?

http://miawetterstrom.blogg.se

 
Erika

Erika

22 februari 2012 10:04

gud va kul. :)
hur hög är Walle ?
tycker han ser så stor ut där på bilden med ryttare, men annars har jag inte tyckt han sett så där stor ut. :O

Haha kanske syn villa bara eller något med bilden. :)

Gud vilken fin fläta du gjort. :)
Tänk om en annan lyckades med sånt, men nu har Raski kort man o lugg så .. kanske inte så lätt då. ;)

SV:
Ja jag satt med tårar i ögonen igår p.g.a saker som hände innan vi red iväg.
var arg på en person som sviker mig gång på gång, och igår kom de nästan tårar för att jag inte kan sätta stop o säga nu räcker de skärp dig.

Dijana märkte nog att något var riktigt galet.
Så vi tog en kort tur i skritt & trav, för de blev fort mörkt.
Och råddjur i skogen som skärrade hästarna.

Men gick kanon bra, så var nöjd att jag beslutade mig för o rida. :)

http://eriikapettersson.blogg.se

 
Lina - Vinn ridhjälm eller grimma+grimskaft !

Lina - Vinn ridhjälm eller grimma+grimskaft !

22 februari 2012 10:33

SV: Ja jag älskar att kolla på träningar! :)

http://sallberglina.blogg.se

 
Nina

Nina

22 februari 2012 12:13

Jamen så klart, på landet är det ju bara att slänga sig upp på den nyinridna hästen och rida ut, inget konstigt med det ;-)

Jag håller verkligen tummarna för att din spekulant vill köpa Secret. Det vore ju toppen för henne att få göra det hon trivs bäst med, att få vara mamma. Och ett fullblod är ju så användbart i aveln, de kan ju användas både i fullblods-, halvblods- och ridponnyaveln.

Superfin fläta!!

http://stallskogalund.blogg.se

 
marianne

marianne

22 februari 2012 15:38

Klart jag håller tummarna att det blir en bra köpare, att du berättat alla egenheter och hon fortfarande är intresserad är ju ett bra tecken, jag menar att hon vet vad hon ger sej in i.

http://marresmams.blogg.se

 
Pia

Pia

22 februari 2012 20:44

Hoppas verkligen du hittar rätt person för Secret. Duktig på att fläta är du :) och grabben "gul" ÄR ju bara för skööön :)

http://horses-4ever.zoomin.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 1 februari 2020 13:44

Ja, som rubriken säger så börjar jag fundera om jag är det och alltid varit det. Kan liksom inte tacka nej till jobb utan att må dåligt, få lite ångest. Samtidigt så får jag lite ångest över att jag inte är hemma med barnen, som visserligen är stora ...

Av Kerstin - 29 januari 2020 12:40


Efter att ha tittat igenom ett antal inlägg från folk som vill bli medryttare så funderar jag allt mer på varför de inte väljer att skaffa egen häst. De har oftast en lång önske (krav) lista på hur hästen ska vara och vad de ska få göra med hästen, v...

Av Kerstin - 18 januari 2020 15:23


Tiden, den tiden. Ibland rusar den iväg och man kan inte förstå var den tog vägen eller hur den kunde å så fort. Ibland går det sakta, så sakta, som om någon limmat fast visaren på klockan. I april 2019 så bestlutades att vi skulle bli med stor häst ...

Av Kerstin - 4 januari 2020 14:05


Jag tillhör den där gruppen med människor som alltid försöker vara snäll, ställa upp för andra, fixa och dona för att allt ska lösas på bästa sätt, inga krav på att andra på något sätt ska betala tillbaka det, bara alla är nöjda så är jag också nöjd ...

Av Kerstin - 3 januari 2020 15:06

Om det var halvtid i förra inlägget så borde det ju vara heltid i detta. Ett år är avslutat oh vi har tagit tre kliv in i nästa decennium. Jag antar att detta år och decennium kommer att innehålla skratt, tårar, frustration och allt annat som de övri...

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards