Stallrosen

Alla inlägg den 22 februari 2012

Av Kerstin - 22 februari 2012 21:38

Alltid när jag och grannen bestämmer att hon ska rida så händer det något, nu bestämde vi att hon skulle rida idag och jag skojade om att vädret kunde ju knappast bli sämre än då vi red i blåsten, ska vara snöstorm och drivis då, sa jag.. Och gissa vad vädret bjöd på när jag vaknade?! SNÖSTORM!! Eller i alla fall nästan... Massor med snö och blåst. Men mitt över dagen så mojnade vinden, snön slutade falla och solen kom fram! Tjohoo!!

Höbollen var slut så jag ringde min kära bonde och hans snälla dotter kom upp med en ny boll åt pållarna. Zabina och jag stod vid grinden och myste när hon kom. Jag puttade undan henne och öppnade grinden, Prins stod en bit bort och solade lite, han hade inte en tanke på att flytta sig, jag smackade och tillslut så makade han på sig. Secret däremot hon flyttade sig inte en millimeter, så det slutade med att traktor föraren puttade på henne med höbollen, då först backade hon något steg så hon kunde ställa ner bollen!!   Knasfia!!

Sedan kom grannen och Walle, samt lilla Prins sadlades på och red iväg. Prins skulle ju agera draghjälp/trygghet.

 

Tja, blir ju inte alltid som man tänkt...   Men med tanke på snömängden så var det nog tur att han gick sist!

Men se Prins tänkte inte gå så långt, det var ju jobbigt sa han.. Men hemåt var det full fart på honom!!

Och kul tror jag de hade, både de duktiga ryttarna och tappra hästarna.

   

  I morgon ska det bli varmt igen, hoppas på det, så snön som kom försvinner igen.

Ringde och pratade med mamman till hon som ska rida ponnyerna framöver och nu börjar det väl bli dax att farta lite med dem.. Snart är det ju sommar och tävlingssäsong!!  

Ja det var väl min dag... Blev bra trots snö... Har man så fina ponnyer så kan man ju inte annat än bli glad eller hur!?

Ha det gott!

Kerstin

Av Kerstin - 22 februari 2012 11:10

.. På en ponny till salu. Jag ska inte ha någon fler, men funderades av formuleringen i annonsen.. C-ponny säljes pga att jag är för tung för att fortsätta utbilda den.... Hmmm, men denne person var tydligen inte för tung för att rida in den eller??? Hoppas ju naturligtvis att det var någon annan som ridit in den, men håll med om att man funderar... Den som rider in bör ju vara lätt och sedan kan man ju sätta upp en större ryttare, OM den har balans och klarar av att rida hästen på ett vettigt sätt där den bär sig. Men med det menar jag inte att det ska vara en för tung ryttare...  

Detta leder mig in på en annan sak. Att sitta lätt och att sitta tungt. Har ni tänkt på att vissa ryttare (har eg inget med vikt att göra) ser ut att sitta så "tungt" på hästen, medans andra liksom bara sitter där, så "lätt". Till viss del spelar naturligtvis vikten in, men det finns även kraftiga ryttare som kan konsten att sitta lätt, de lägger mer vikt i stigbyglarna och hästen får då inte hela tyngden på ryggen och kan då jobba på ett bra sätt. Sedan finns det de som verkligen sitter i sadeln, med hela sin tyngd, nästan så man ser hur sadeln trycks in i ryggen på hästen. Någon fler än jag som tänkt på det??

Hemma med sjuk son idag, skulle ha jobbat dag i morgon, men tog bort det. Tycker det blir för länge att lämna ett febrigt barn ensam.

Varit ute med hundarna, blev bara en kort promenad, oplogad väg och min höft skrek rakt ut efter en km eller så... Aj aj!!

Ha en bra dag!

Kerstin

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards