Stallrosen

Direktlänk till inlägg 22 februari 2012

Snö, snö och åter snö...

Av Kerstin - 22 februari 2012 21:38

Alltid när jag och grannen bestämmer att hon ska rida så händer det något, nu bestämde vi att hon skulle rida idag och jag skojade om att vädret kunde ju knappast bli sämre än då vi red i blåsten, ska vara snöstorm och drivis då, sa jag.. Och gissa vad vädret bjöd på när jag vaknade?! SNÖSTORM!! Eller i alla fall nästan... Massor med snö och blåst. Men mitt över dagen så mojnade vinden, snön slutade falla och solen kom fram! Tjohoo!!

Höbollen var slut så jag ringde min kära bonde och hans snälla dotter kom upp med en ny boll åt pållarna. Zabina och jag stod vid grinden och myste när hon kom. Jag puttade undan henne och öppnade grinden, Prins stod en bit bort och solade lite, han hade inte en tanke på att flytta sig, jag smackade och tillslut så makade han på sig. Secret däremot hon flyttade sig inte en millimeter, så det slutade med att traktor föraren puttade på henne med höbollen, då först backade hon något steg så hon kunde ställa ner bollen!!   Knasfia!!

Sedan kom grannen och Walle, samt lilla Prins sadlades på och red iväg. Prins skulle ju agera draghjälp/trygghet.

 

Tja, blir ju inte alltid som man tänkt...   Men med tanke på snömängden så var det nog tur att han gick sist!

Men se Prins tänkte inte gå så långt, det var ju jobbigt sa han.. Men hemåt var det full fart på honom!!

Och kul tror jag de hade, både de duktiga ryttarna och tappra hästarna.

   

  I morgon ska det bli varmt igen, hoppas på det, så snön som kom försvinner igen.

Ringde och pratade med mamman till hon som ska rida ponnyerna framöver och nu börjar det väl bli dax att farta lite med dem.. Snart är det ju sommar och tävlingssäsong!!  

Ja det var väl min dag... Blev bra trots snö... Har man så fina ponnyer så kan man ju inte annat än bli glad eller hur!?

Ha det gott!

Kerstin

 
 
marianne

marianne

23 februari 2012 08:17

Härlig att rida i en massa snö :)
Tur snöstormen gav sej

http://marresmams.blogg.se

 
Ida

Ida

23 februari 2012 08:17

Vilka härliga bilder!!

Sv: Ja jag var lite liten på Neo i början! :P Haha

http://neopold.blogg.se

 
marianne

marianne

23 februari 2012 08:33

Jag har pratat med Otiz, varje gång han bråkat, men han blänger bara på mej som en trotsig tonåring,
- Jag skiter väl i vad du säger,vad ska den där lilla skiten komma hit för? Ja, jag vet att jag inte får spöa honom, men ni bestämmer inte vad jag ska göra, JAG bor här!

http://marresmams.blogg.se

 
Nina

Nina

23 februari 2012 11:46

Här har vi snart barmark! Det har smält som sjutton igår och i natt, åkrarna ligger gröna (de som är sådda) med stora "sjöar" på. Det är alldeles underbart!

http://stallskogalund.blogg.se

 
Erika

Erika

23 februari 2012 12:33

Oj vad snö ni har. :O
Vi har typ ingen snö kvar nu bara på ett par få dagar har de smält bort.
Och nu är de lite is på vissa ställen, men eftersom de både regnat i natt nu är de plus grader och sol + blåst verkar de försvinna fort. :)

Vår ridbanan har tittat fram, men står under lite vatten.
Men snart ridbar. :D

SV:
Ja de var skoj igår. :)

http://eriikapettersson.blogg.se

 
marie

marie

23 februari 2012 22:48

JISSES vad snö ni har !!! Vi har inte en flinga kvar o inte gråter jag för det, hehe.... ser gärna att "våren" stannar för gott nu..

http://flaret.blogg.se

 
Anna

Anna

25 februari 2012 22:19

ska jag vara elak igen? ;) +10 och vårblommor som börjar titta upp:P...

http://annashastliv.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 1 februari 2020 13:44

Ja, som rubriken säger så börjar jag fundera om jag är det och alltid varit det. Kan liksom inte tacka nej till jobb utan att må dåligt, få lite ångest. Samtidigt så får jag lite ångest över att jag inte är hemma med barnen, som visserligen är stora ...

Av Kerstin - 29 januari 2020 12:40


Efter att ha tittat igenom ett antal inlägg från folk som vill bli medryttare så funderar jag allt mer på varför de inte väljer att skaffa egen häst. De har oftast en lång önske (krav) lista på hur hästen ska vara och vad de ska få göra med hästen, v...

Av Kerstin - 18 januari 2020 15:23


Tiden, den tiden. Ibland rusar den iväg och man kan inte förstå var den tog vägen eller hur den kunde å så fort. Ibland går det sakta, så sakta, som om någon limmat fast visaren på klockan. I april 2019 så bestlutades att vi skulle bli med stor häst ...

Av Kerstin - 4 januari 2020 14:05


Jag tillhör den där gruppen med människor som alltid försöker vara snäll, ställa upp för andra, fixa och dona för att allt ska lösas på bästa sätt, inga krav på att andra på något sätt ska betala tillbaka det, bara alla är nöjda så är jag också nöjd ...

Av Kerstin - 3 januari 2020 15:06

Om det var halvtid i förra inlägget så borde det ju vara heltid i detta. Ett år är avslutat oh vi har tagit tre kliv in i nästa decennium. Jag antar att detta år och decennium kommer att innehålla skratt, tårar, frustration och allt annat som de övri...

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Skapa flashcards