Stallrosen

Direktlänk till inlägg 23 februari 2012

Sol...

Av Kerstin - 23 februari 2012 14:53

Sol idag, fast jag blir egentligen bara deppad av den nu märker jag. Har nog aldrig någonsin känt så desperation över att få rida som jag gör nu!! När jag går med hundarna och bara drömmer mig bort... Äh, fy fasen... Depp...

Hemma tog jag ut min guldklimp, myste och borstade lite innan jag lade på sadel och tog ut honom på lina en stund. Blir svanskappa på honom i morgon, sadeln glider... Det kommer han antagligast inte gilla, men vad göra... Han blir nog en sådan som kommer att behöva boots också, attans vad han trampar på, nu breddar han sig bak för att inte trampa sig själv, vi jobbade lite på det idag, men det är ju ett sätt att skydda sig själv så man får ta det som det kommer innan jag köpt boots åt honom. Vad annarsfinns att säga, han är fin, super fin!! Fotade lite idag, inga superbilder, men vad gör det, jag vet ju hur fin han är.

 

Hmm, vad gör du??

 

Åhh så mysigt i solen.

Kände när jag tränsade att det luktade illa ur munnen på honom och man blir ju automatiskt orolig att det hänt något i hagen när de busar. Men förhoppningsvis så är det "bara" det här...

 

Lill pojken håller på att byta framtänder! Och de gamla ligger kvar över de nya, försökte pillra bort dem, men de satt lite för hårt fortfarande. Snäll liten kille är det i alla fall.

Walle fick vila idag och Zabina fick plumsa i snön. I morgon blir det lek på gården och kanske ett litet skutt med henne!


Nej, nu deppar jag vidare.

Kerstin

 
 
Erika

Erika

23 februari 2012 16:57

Förstår att du är deppig. :/
De blir ju en annan om man inte får rida på några dagar oxå.

sv;
Vi brukar ha betydligt mer snö oxå.
men i år har de varit konstigt, men nu vill jag att de går i mot vår ingen mer snö tack. :/

Vill ha vår, en ridbana som fungerar osv.

http://eriikapettersson.blogg.se

 
Caroline

Caroline

23 februari 2012 17:33

Så söt "guldklimpen" är =)

http://www.ridemyhorse.blogg.se

 
Anna

Anna

23 februari 2012 19:04

Han är fin din "guldklimp"!! Gillar hans små tänder;)

Svar:De är väldigt lättbakade:D Receptet ligger på bloggen nu;)

Hoppas att det är bättre med sonen idag!!

Mvh Anna & Tabasco:)

http://www.anaby.bloggplatsen.se

 
Anna

Anna

23 februari 2012 22:17

Svar:Han är helt otrolig vad gäller att bli kliad!! Det är nästan "till varje pris";)Har aldrig varit med om en hund tidigare som är så!! Hi hi!!

Vad gäller Plypparna så kan jag säga att min kära man blev helt frälst!! Han som ALDRIG bakar ska baka på måndag;) Så kan det gå!!!

Tror du inte att det kan vara så att eftersom den nya tanden kommer underifrån att det har kommit in lite foder i "glipan" mellan de bägge tänderna så att det är det som luktar??

Mvh Anna & Tabasco:)

http://www.anaby.bloggplatsen.se

 
marie

marie

23 februari 2012 22:52

Åh vad han är fin, nästan så man skulle kunna äta upp honom =)
sv: Jag har inte handlat via nätet på evigheter men det blir en hel del grejer när vi åker till Globen... eller "en hel del" är ju en underdrift,,, det är ju så billigt så det blir ju enorma mängder =)

http://flaret.blogg.se

 
Sara - En talanglös dressyrryttares betraktelser

Sara - En talanglös dressyrryttares betraktelser

24 februari 2012 07:25

Usch, förstår också att du är deppig. :-( Det blir man ju när man vill rida ordentligt man av någon anledning inte kan/får/ska!

Sv: Ja, det är ju lite skillnad när man som jag bara har en häst också - då kan man ju verkligen unna sig den lilla extra tiden det tar! :-)

http://frogstomp.blogg.se

 
marianne

marianne

24 februari 2012 08:16

Men usch vilka tänder, har du inte borstat? ;)

Ja det är deppigt när man inte kan rida, jag vet precis hur det känns efter det där året med en skadad pålle. Kan du inte ta med nå´n som går bredvid och ta ut den röda? Som jag gjort med Ava ibland, då har du hjälp om hon dummar sej och hon har draghjälp.

http://marresmams.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 1 februari 2020 13:44

Ja, som rubriken säger så börjar jag fundera om jag är det och alltid varit det. Kan liksom inte tacka nej till jobb utan att må dåligt, få lite ångest. Samtidigt så får jag lite ångest över att jag inte är hemma med barnen, som visserligen är stora ...

Av Kerstin - 29 januari 2020 12:40


Efter att ha tittat igenom ett antal inlägg från folk som vill bli medryttare så funderar jag allt mer på varför de inte väljer att skaffa egen häst. De har oftast en lång önske (krav) lista på hur hästen ska vara och vad de ska få göra med hästen, v...

Av Kerstin - 18 januari 2020 15:23


Tiden, den tiden. Ibland rusar den iväg och man kan inte förstå var den tog vägen eller hur den kunde å så fort. Ibland går det sakta, så sakta, som om någon limmat fast visaren på klockan. I april 2019 så bestlutades att vi skulle bli med stor häst ...

Av Kerstin - 4 januari 2020 14:05


Jag tillhör den där gruppen med människor som alltid försöker vara snäll, ställa upp för andra, fixa och dona för att allt ska lösas på bästa sätt, inga krav på att andra på något sätt ska betala tillbaka det, bara alla är nöjda så är jag också nöjd ...

Av Kerstin - 3 januari 2020 15:06

Om det var halvtid i förra inlägget så borde det ju vara heltid i detta. Ett år är avslutat oh vi har tagit tre kliv in i nästa decennium. Jag antar att detta år och decennium kommer att innehålla skratt, tårar, frustration och allt annat som de övri...

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards