Stallrosen

Alla inlägg den 26 februari 2012

Av Kerstin - 26 februari 2012 17:29

Förkylningen till trots så gick jag en underbar sväng med hundarna i förmiddags, sedan var det stallfix medan dottern red och sonen satt i snödrivan och höll koll på dem.

 

Fin i rosa idag. Ljusrosa på benen!!

Och lite lek förstås..

 

Ska de lyckas....

 

Jaaaa, mååål!!

De började faktiskt med bollen nästan ända uppe vid stalldörren..  

Sedan drog dottern iväg på egna äventyr med sin ponny..

 

Men hallå där..

 

Phu, du kom tillbaka!

Vi avslutade med att skritta ut en sväng efter vägen, det gillades av Zabina, eftersom vi red en för henne ny väg.

Sedan kom sambos brorsdotter och bror kom på besök och man fick sig en fikastund, härligt!

Nu blev det middag framför TV:n och hästhoppningen. Sonen håller på de tyska ekipagen och de svenska, naturligtvis..

Ha en trevlig kväll, själv ska jag lugna ner en nybliven tant röd ägare  !

Kerstin

Av Kerstin - 26 februari 2012 09:23

Trodde verkligen jag lyckats lura förkylningen. Har varit lite små tjock i halsen under veckan, medan de andra gått om varandra i förkylningen, men i går kväll började rinnsnuvan och frös gjorde jag... Och nu är näsan täppt och orken på noll. Rosenrot i dubbel dos och lite Kan Jang så ska jag nog stå på benen och överlista det värsta av förkylningen iaf...

Ang Secret så har jag tagit ett beslut så får vi se vart det landar. För hennes del så kan det helt omöjligt bli bättre, vilket känns väldigt bra i hjärtat. Fick ett väldigt skumt mail i går om en som ville köpa henne, som sambon sa när jag läste upp det, "Säkert bara någon som vill att man ska svara och sedan kommer en massa spam." För mailadressen syns ju inte i annonsen. Skrev ju världens sämsta annons egentligen   säkert något undermedvetet som sa att jag eg inte ville annonsera ut henne.

Pratade med en god vän till mig och blev full i skratt nu så här efteråt. Jag vet att man inte ska skratta, men...

Hon fick just en bedårande liten sladdis. Och här om dagen fick deras tik valpar efter en tjuvparning (ej deras hane) och nu visar det sig att hennes sto är dräktig efter en tjuvbetäckning (ej deras hingst)... Jag ser ju tragedin i allt, men visst får man ett litet leende också, förlåt vännen   .... Lätt att stå på sidan och le åt allt...   Nu hoppas jag verkligen att allt går bra för alla inblandade.

Ha en ljuvlig söndag!

Önskar

Kerstin

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Skapa flashcards