Stallrosen

Direktlänk till inlägg 27 februari 2012

Fotboll på schemat..

Av Kerstin - 27 februari 2012 19:29

Förkylningen håller i sig, men hundarna fick sig en tur på nära på 2 timmar i skogen, solen sken nästan hela tiden. Var helt ok, fast vi fick plumsa sista biten hem. Sedan var det stallfix på schemat. Snabbt gjort, har renliga hästar. Däremot ser jag att hagen skulle behöva mockas, får börja ta tag i det nu i veckan. Klo klipp och lite tovor som skulle bort på Dexter innan det blev lite lunch för mig.

Ungarna kom hem och det blev lite mellis, jordgubbar!!! MUMS!! Sedan blev det en massa slöande framför datorn. Skulle ha jobbat i natt, men tog bort det.

Ut för att ge hästarna vatten och passade på att slänga in bollen åt dem... Fröken Zabina vet ju precis vad som ska göras och tog kommandot över bollen.

   

Men hon är ju en lekfull liten fröken och ville naturligtvis bjuda in de andra till lek.

 

Kom igen då, så här gör man!

Både Walle och Secret drog iväg när Zabina sparkade iväg. Fin passage på Secret.   Men nyfikna var de allt och Walle tog mod till sig och ville så gärna ge sig in i leken, men nja...

Tog bort den stora bollen och slängde in den lilla istället, det var bättre sa Walle. Zabina hittade naturligtvis handtaget direkt på bollen och lyfte och kastade iväg den. Smart och lekfull liten fröken vi har!

Prins stod i tryggt förvar nere vid höbollen, bäst att passa på att äta när det är hästfritt..

 

Vet inte om det var vädret eller om min kamera börjat tackla av, får inte samma skärpa längre i bilderna och sämre ljus i bilderna..  

Blev inte så mycket mer gjort idag, orken är inte på topp, men i morgon är barnen lediga och vi ska ut och grilla lite, vi hade tänkt hinna rida innan, men eftersom jag ska jobba natt så tror jag det blir lite sovmorgon, så vi får se om det blir före eller efter.

Ha en trevlig kväll!

Önskar

Kerstin

 
 
Emma

Emma

27 februari 2012 21:08

Åh vilken söt ponny! Verkar vara lite lik min BerraBus i psyket. :) Här hemma är det fotbollarna som uppskattas mest, de större bollarna använder jag mest när jag uttalat har dem till träning. Så när jag slänger in dem i hagen blir det mest att BerraBus rullar dem lite förstrött mesans de andra ignorerar dem. ;)

http://www.stallpäärni.se

 
Anna

Anna

27 februari 2012 22:25

Roligt att Zabina vill leka med bollen:D

Jag gillar verkligen sista kortet där man knappt ser en "liten" Prins bakom hösilagebalen;) Hi hi!!

Vissa dagar är man bara trött och orkar inte riktigt med allt som ska göras...då är det bättre att ta en lugn dag och samla kraft till morgondagen:)

Hoppas att du får en bra natt på jobbet imorgon!!

Mvh Anna & Tabasco:)

http://www.anaby.bloggplatsen.se

 
Nina

Nina

27 februari 2012 22:39

Vad gulliga de är!
Jag har aldrig haft någon boll till mina hästar, men jag inser att jag nog borde skaffa det.

http://stallskogalund.blogg.se

 
marianne

marianne

28 februari 2012 08:16

Det är roligt med lekfulla hästar :) Ingen av de vi har nu har brytt sej om bollen, men ska träna Ava till våren tänkte jag.
Den gamla gubben Brigade han lekte med pinnar, tog upp och kastade iväg och när de andra inte var med på lekarna slog hen den i huvudet på dom :D han var så himla busig ibland...

http://marresmams.blogg.se

 
Sara - En talanglös dressyrryttares betraktelser

Sara - En talanglös dressyrryttares betraktelser

28 februari 2012 09:49

De är så söta på de där bilderna med bollen att jag blir alldeles sjuk! :-)

Sv.Jag jobbar på en it-avdelning, varifrån jag varit tjänstledig under mina studier och arbetat lite omväxlande heltid, deltid eller inte alls. :-)

Och ja, vi mockar hagen varje dag just nu min hagkompis och jag. Vi tar varannan dag när de går i fållorna vid stallet - det går fort och lätt då och hålls alltid fräscht. :-)

http://frogstomp.blogg.se

 
Emma

Emma

28 februari 2012 09:55

Sv.Jajjemen, vi tog och skaffade oss en egen domän istället! ;)

Aha, men det har jag helt missat! :O Måste ta och läsa på lite då alltså, Bucas har jag inte använt på flera år, men gäller då samma sak för motsvarande rambo/amigo/rhino Horsewaretäcken? :/ Ska genast kollas upp, vill ju inte leka miljöbov! ;)

http://www.stallpäärni.se

 
Emma

Emma

28 februari 2012 10:12

Sv.Lyckostar ;D Jag och maken har också fuskskottat i vinter, men det hjälpte inte nu i helgen när det tinade som bara den... :/ ;P Värst har grannen det som är pedant när det gäller skottningen, där är det rena rama hockeyrinken och de åker som vantar efter hästarna när de släpper ut de i hagen. Det är synd att det är deras paddock jag brukar rida i för där är det i princip perfekt skridskobana nu... ;)

http://www.stallpäärni.se

 
Erika

Erika

28 februari 2012 11:05

Så himla söta. :D

http://eriikapettersson.blogg.se

 
Emma

Emma

1 mars 2012 22:49

Åh det ser riktigt roligt ut med en boll till hästarna haha! Vart köpte du den? :D

http://www.dressyremma.blogg.se

Kerstin

2 mars 2012 07:54

Svara här eftersom det inte gick på din blogg.
Jätte fin header du har! Och grattis i efterskott. :) Har inte hunnit igenom hela din blogg än, men du verkar ha en väldigt fin pålle. :)
Sv: Köpte bollen på www.naturhästen.se ska finnas större, de är blå, men de vet jag inte vart man får tag i.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 1 februari 2020 13:44

Ja, som rubriken säger så börjar jag fundera om jag är det och alltid varit det. Kan liksom inte tacka nej till jobb utan att må dåligt, få lite ångest. Samtidigt så får jag lite ångest över att jag inte är hemma med barnen, som visserligen är stora ...

Av Kerstin - 29 januari 2020 12:40


Efter att ha tittat igenom ett antal inlägg från folk som vill bli medryttare så funderar jag allt mer på varför de inte väljer att skaffa egen häst. De har oftast en lång önske (krav) lista på hur hästen ska vara och vad de ska få göra med hästen, v...

Av Kerstin - 18 januari 2020 15:23


Tiden, den tiden. Ibland rusar den iväg och man kan inte förstå var den tog vägen eller hur den kunde å så fort. Ibland går det sakta, så sakta, som om någon limmat fast visaren på klockan. I april 2019 så bestlutades att vi skulle bli med stor häst ...

Av Kerstin - 4 januari 2020 14:05


Jag tillhör den där gruppen med människor som alltid försöker vara snäll, ställa upp för andra, fixa och dona för att allt ska lösas på bästa sätt, inga krav på att andra på något sätt ska betala tillbaka det, bara alla är nöjda så är jag också nöjd ...

Av Kerstin - 3 januari 2020 15:06

Om det var halvtid i förra inlägget så borde det ju vara heltid i detta. Ett år är avslutat oh vi har tagit tre kliv in i nästa decennium. Jag antar att detta år och decennium kommer att innehålla skratt, tårar, frustration och allt annat som de övri...

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards